Gå til innhold

Kul vest til jeans


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg ser etter en kul dressvest som kan brukes til jeans. Hadde tenkt å ha en skjorte under, brette opp ermene og vest utenpå. For at det ikke skal se korny ut, må vesten gå over bukselinningen.

 

Problemet er at jeg er lang i overkroppen i forhold til bena og dermed og dressvester er som regel tilpasset dressbukser som sitter høyere i livet enn jeans. Det blir til at de fleste vester sitter høyt oppe på meg.

 

Er det noen som vet hvor man får tak i lange dressvester?

 

Omtrent noe slikt, bare litt lengre

J+Crew+herringbone+vest.jpg

Endret av Azidops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper www.superkul.no er stedet å sjekke :!:

 

Personlig liker jeg ikke dress-vest uten jakke over, da det er stygt. Dersom du absolutt skal ha en, og er usikker på størrelsen, må du jo ganske enkelt prøve forskjellige vester til du finner en som passer. Viss du uansett skal ha, vil jeg tro at du finner mange "kule" vester som er laget for dette på moods, gstar raw o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

heldigvis har vi såpass mangfold i samfunnet at folk stort sett kan kle seg i det de vil. det som er fint og kult for noen trenger ikke være fint og kult for andre. hvis dere ikek liker en spesiell stil er det strengt tatt ikke nødvendig at dere tilkejnnegir dette til enhver tid. Hold dere til topic og det TS spør om.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kunne forestille meg at kunne fungere er en tweed-vest (eventuelt med jakkeslag (vet ikke om det blir riktig betegnelse i dette tilfellet, suger på norsk terminologi) og lommer), helst med noe over der igjen.

 

Eksempelvis:

art-look_380x300.jpg

 

Men hva mener du med "lange dressvester"? Dressvester går jo ned til beltespennen i utgangspunktet. Korte vester har jeg sett en del av blant ungdommen på fest, og kan ikke si annet enn at det ser dumt ut, spesielt når de ikke har en blazer over.

 

Skal du ha en vanlig vest som brukes med dress og sliter med å finne en i riktig str. er dette noe du kan vurdere:

http://www.indochino.com/collection/Vests

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Det han mener med lange dressvester er at han trenger vester som er relativt lange, da han selv er lang og de vanlige har en tendens til å være ja - for korte. Men er enig, skal man ha en vest til jeans bør man velge noe av det tyngre stoffet samt ha en casual look over seg. Ikke slik dressvester er med "silke" bakpå.

Lenke til kommentar

Om noen sier at det ikke finnes kule vester til jeans ER de on-topic.

Nei. Spørsmålet er hvor jeg finner vester, ikke om vest er kult eller ei. Derfor er det off-topic å diskutere om du synes vest er kult eller ei.

 

Lokeland: Takk for link.

 

Det han mener med lange dressvester er at han trenger vester som er relativt lange, da han selv er lang og de vanlige har en tendens til å være ja - for korte. Men er enig, skal man ha en vest til jeans bør man velge noe av det tyngre stoffet samt ha en casual look over seg. Ikke slik dressvester er med "silke" bakpå.

Enig, slik med silke bak blir feil. Men det finnes "dressvester" som ikke har slike bak. Forstår at dressvest kan virke misvisende. Jeg endrer det nå til any-kinds-of-vests

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...