Malvado Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Nei. Noen hovedkort kommer med en integrert gpu, men dette er ikke normalt dog. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 litt OT, men snakket med en kar i databutikk og han sa at siden jeg hadde kjøpt pc uten win cd, så var det ikke mulig å bytte hk og kjøre min win xp på det nye hovedkortet. Fordi win var låst til det opprinnelige hovedkortet mitt. stemmer dette? Lenke til kommentar
Grankongen Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 burde vel være mulig å kontakte ms support og få de til å "låse" den til det nye hket? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Smells troll imo, men uansett, Windows er ikke låst til noe. Du installerer det på hvilken som helst PC med ditt eget serienummer (som du får med plata, på ferdigpcer med Windows står det en plass på kabinettet). Det eneste som kan få noen til å reagere er å installere med samme serienummer flere ganger, spesielt fra ulike IPer (det betyr ulike plasser, f.eks en gang hjemme, en gang hos en venn) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 ... Fordi win var låst til det opprinnelige hovedkortet mitt. stemmer dette? Det kan stemme hvis du har OEM lisens. Det er kanskje den vanligste lisensen. Mer info: http://samfunn.myhken.com/windows-7-oem-vs-oppgradering-vs-fullversjon Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 I den forstand at du må ringe for å aktivere, men det går ikke på HK, men på IP, samt antall reinstallasjoner. Jeg har installert Vistaen-min på PCen min bare, og jeg får opp at jeg må aktivere via telefon Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 ... men det går ikke på HK, ... Litt rar påstand når Microsoft selv sier: "An upgrade of the motherboard is considered toresult in a "new personal computer." Microsoft OEM operating systemsoftware cannot be transferred from one computer to another. Therefore, if themotherboard is upgraded or replaced for reasons other than a defect then a newcomputer has been created, the original license expires, and a new fulloperating system license (not upgrade) is required" Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Smells troll imo Litt drøy påstand når det er du som "troller" med feilinformasjon her. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg installerte iallefall Vista på samme PCen, fikk opp beskjeden om at jeg må ringe. Forklar den. Det var fornuftig lang tid mellom gangene. Det gikk ikke på hovedkortet iallefall Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Det kan være at Microsoft ikke har noen beinhard policy på dette, de tillater antagelig at man bytter HK hvis man sier at det gamle er ødelagt. Eller kanskje man bare treffer på en operatør som er medgjørlig. Men hva reglene sier er det liten tvil om. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 De reagerte ikke på HK-bytte hos meg, men IP-bytte har de reagert på. Samt har de reagert på ingenting faktisk, da jeg var med samme PC og samme IP. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) IP bytte kan de umulig reagere på. Det ville vært totalt ulogisk. Det de sjekker er MAC adresse, den tilhører hardware. Og de fleste har nå nettverkskort integrert i HK. Edit: WPA info. http://www.aumha.org/win5/a/wpa.php Endret 6. november 2010 av Hårek Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg har formatert på LAN med samme PC og fått opp den beskjeden. Samme HK, så noe reagerer den på. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Jeg har formatert på LAN med samme PC og fått opp den beskjeden. Samme HK, så noe reagerer den på. Det er iverfall ikke ip den reagerer på. Da må det være antall ganger. Du burde ikke kommer her og påstå det uten å vite det med sikkerhet. Endret 6. november 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Antall ganger, altså 3? Om det er fakta, er det ikke verdt pengene med hverken retail eller OEM. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Antall ganger, altså 3? Om det er fakta, er det ikke verdt pengene med hverken retail eller OEM. Det er for å rett og slett lage mere brydderi for de som prøver å gjøre ulovlige ting med cden. De regner med at de fleste bare installerer Windows 1 eller 2 ganger, og de fleste gjør jo det. Derfor er det bare å ringe dem, og få dem til å aktivere den igjen så du kan skifte hw osv. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ja det har jeg også gjort, ettersom tida gikk, og jeg ville prøve Vista igjen. Det var ikke noe problem, og jeg tviler på at de sjekker opp mitt serienummer mot mitt HK og IP der de sitter. Og jeg tviler også på at de damene som er der med de søte stemmene sine kan vite forskjell på Rampage Formula og Rampage III Formula. Det er jo samme kortet, bare litt oppgradert (sier vi ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå