-Léon- Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) "Jeg er for sexy for politiet" Har det mye å si hva man har jobbet med før og synes dere at poliet gjorde en rett avgjørelse med å avvise hennes søknad? Synes det er rimlig provoserende å lese overskriften at "Jeg er for sexy for poliet". Føler det liksom er den eneste grunnen hun selv kunne komme på hvorfor hun ikke ble tatt inn på politiskolen. Ikke for å høres veldig diskriminerende ut så kan jeg ikke se for meg henne som en politdame, har respekt for poliet og må dessverre si at jeg ikke hadde hatt så mye respekt for henne om hun kom for å legge meg i jern. Utseende skal ikke ha så mye å si men synes i dagens sammfun så gjør det. Min mening om saken så synes jeg poliet gjorde rett med å ikke la henne slippe inn. Er klarover at jeg er veldig dømmende nå, og hun er sikkert en flott og smart person, men finnes andre yrker hvor hun passer bedre inn i. Leste gjennom alle kommentarene i artikkelen og fant ikke et svar på et spm mange kom med. "Hvorfor vil du bli politidame?" Vet ikke om det var Helene Rask som kom med en uttalelse at jenter som vil bli glamour modeller må tenke seg om og vite at det vil ha noe å si ved senere anledninger. Tror hun skrev også noe med at det hadde kostet henne en eller annen jobb også. (Correct me if Im wrong) Endret 4. november 2010 av -Léon- Lenke til kommentar
Schwarzkopf Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hun kunne lagt meg i jern any day.. Fra spøk til revolver: Det er klart at hennes bakgrunn er en sterkt medvirkende faktor til at hun ikke kommer inn, noe annet ville vært naivt å tro. Politihøgskolen trenger derimot ikke å oppgi noen annen grunn enn at vedkommende "ikke er skikket" til å bli politi. For min del virker det som om det er jenter som i første omgang blir stigmatisert etter å ha deltatt i realityprogrammer, som feks Paradise Hotel. Årets kvinnelige vinner mistet etter hva jeg husker jobben i en barnehage, etter klager fra barnas foresatte. Merkelig nok hadde jenta tidligere kun fått gode skussmål for sitt arbeid, fra både arbeidsgiver og de foresatte. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hun har ingenting i politiet å gjøre 1 Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Det sier seg selv at visse personer ikke er skikket til å bli politi, sånn er det bare nødt til å være. En slik uttalelse får meg dessuten til å komme på utrolig mange andre grunner enn den hun selv kommer med til at hun ikke ble tatt inn. Hva skal et slikt fjols i politiet? 1 Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Politiet skal være en autoritet overfor medborgere. Hun har ingen autoritet på bakgrunn av tidligere, latterlige, "jobber" som lettkledd modell. Ingen ville tatt henne seriøst. Bra av politiet å luke ut denne typen. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg tror nok de ikke liker tanken på at hun skal posere i uniform og biler. Lenke til kommentar
Magnevv Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Er helt enig i at det var rett avgjørelse av politiet å ikke slippe henne inn. Hvis de ikke slapp henne inn pga. hennes fortid som glamourmodell er det en helt grei slutning, man får ikke autoritet og respekt av å gå inn i et yrke som er basert på å kontinuerlig søke godkjennelse for utseende sitt. Det har i ettertid også vist seg å være en riktig avgjørelse, hvis du springer rett til media med "jeg er for sexy for..." så er det helt klart ikke en person man vil ha i politiet. Man kan også finne andre grunner, hun virker for eksempel ikke spesielt smart. Dersom man måtte ta opp vgs. norsk for å klare å sikre seg en karakter 3... da er det noe feil i hodet på personen. Jeg vil ikke påstå at norsk er et fag som krever så mye intelligens, men dersom man ikke klarer å få karakterer 3 tyder det på at man enten er mentalt retardert på et eller annet vis, eller har helt elendig innstilling. 1 Lenke til kommentar
festen Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Dersom man måtte ta opp vgs. norsk for å klare å sikre seg en karakter 3... da er det noe feil i hodet på personen. Jeg vil ikke påstå at norsk er et fag som krever så mye intelligens, men dersom man ikke klarer å få karakterer 3 tyder det på at man enten er mentalt retardert på et eller annet vis, eller har helt elendig innstilling. Jeg tror du tar feil her. Jeg vet ikke hvorfor det ble tatt opp igjen, men det er mange forfattere som hadde ganske elendige karakterer. F.eks i nynorsk er 4 en normal karakter på eksamen for de som ligger på 6 i norsk hovedmål. Endret 4. november 2010 av festen Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Helt ærlig, jeg følger ikke så mye med på glamourmodeller, og jeg tviler på at jeg ville sett så mye mer ned på henne enn på alle andre politidamer. Flere politijurister på TV og i media som ser likedan ut som henne. Lenke til kommentar
Magnevv Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg tror du tar feil her. Jeg vet ikke hvorfor det ble tatt opp igjen, men det er mange forfattere som hadde ganske elendige karakterer. F.eks i nynorsk er 4 en normal karakter på eksamen for de som ligger på 6 i norsk hovedmål. Det er milevis i forskjell mellom 4 i nynorsk og UNDER 3 i norsk. 3 er en karakter man stort sett får ved å møte opp i timen og være våken Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Helt ærlig, jeg følger ikke så mye med på glamourmodeller, og jeg tviler på at jeg ville sett så mye mer ned på henne enn på alle andre politidamer. Flere politijurister på TV og i media som ser likedan ut som henne. Det kan godt hende. Men det kan også veldig godt hende at de greier å fremstå som mer enn en modell, noe hun her helt klart ikke greier. Men seriøst er jeg den eneste som ikke syns hun var noe fin? Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Helt ærlig, jeg følger ikke så mye med på glamourmodeller, og jeg tviler på at jeg ville sett så mye mer ned på henne enn på alle andre politidamer. Flere politijurister på TV og i media som ser likedan ut som henne. Det kan godt hende. Men det kan også veldig godt hende at de greier å fremstå som mer enn en modell, noe hun her helt klart ikke greier. Men seriøst er jeg den eneste som ikke syns hun var noe fin? Nei, jeg likte henne heller ikke noe særlig, selv om jeg skjønner at folk syns hun er pen. Det som jeg skjønner må være frustrerende, er å ha en opptakskommite til en utdannelse og et yrke staten har monopol på. Folk som har fått meske seg på skattebetalerenes penger for å velge ut folk til å bli politi som passer med deres verdier, og ikke nødvendigvis skattebetalerenes. Hva annet kan man ikke ha jobbet som? Klovn? Barne-TV vert? Hvor store bryster får man lov til ha? Hvor fin rumpe? Kan man ha brukt lipgloss i livet? Får man gå i bukser som jente? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg synes fokuset forsvinner. Det er godt mulig at hennes tidligere jobber bare var det som fikk begeret til å renne over. Men vi må ikke glemme at det kommer tydelig fram hva slags personlighet og holdninger hun har. Med mindre hun er en sabla god skuespiller så skjønner jeg godt at hun ikke ble tatt inn. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg synes det var helt greit av politiet å droppe henne. Hun var forresten ikke noe digg. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Og hva med oss som ikke får jobb fordi vi er for stygge? Hva er mest diskriminerende? Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Og hva med oss som ikke får jobb fordi vi er for stygge? Hva er mest diskriminerende? Tenker du da på jobb i politiet? Eller bare sånn generelt? Jeg vil ihvertfall si at de som ikke får jobb fordi de er for stygge har størst grunn til å klage, de som frivillig har vist sine intime deler burde vite hva de går til. Uansett hvordan man vrir på det så blir det egentlig urettferdig, heldigvis er ikke verden rettferdig da Lenke til kommentar
siggii Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg slenger meg mye på med Nihilist her jeg ass. Hvis hun, fysisk og psykisk sett, er godkjent for kravene til politihøyskolen ser jeg ikke problemet med å slippe henne inn. Kan hun karakteriseres som kjendis? Vet de fleste hvem hun er? Jeg bare spør, for selv hadde jeg hørt navnet før, men hadde aldri i livet kjent henne igjen hvis jeg så henne på gata. Men så skal jeg ikke si at jeg er fasiten og gjennomsnittet her, fordi jeg følger virkelig lite med på det norske glamourmiljøet, så det kan godt være mulig ville gjenkjent henne - og ser jo da såklart mulige problemer hvis hun kommer på døra for å stoppe en hjemmefest. ("ÆÆÆÆÆ, glamormodellen jo! Bli med på en drink", istedenfor "Shit, gutta, politiet er på døra. Nå må vi roe oss ned her") Men uansett. Hvis hun hadde klart å trappe ned litt på sminkebruken og kanskje kjørt en sports-bh istedenfor en push-up på jobb (altså som politi) ser jeg ikke noen grunn til å ikke la henne få prøve hvis hun vil. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Er vel neppe mange som får beskjeden "Du er for sexy for jobben" eller "Du er for stygg for jobben". At folk ikkje får jobb av nevnte grunnar skjer nok garantert, men utsjånad blir ikkje forklart som årsaken. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Er vel neppe mange som får beskjeden "Du er for sexy for jobben" eller "Du er for stygg for jobben". At folk ikkje får jobb av nevnte grunnar skjer nok garantert, men utsjånad blir ikkje forklart som årsaken. "Personlig egnethet vektlegges" heter det i stillingsannonsene. Med det står arbeidsgiver fritt til å velge bort folk med feil utseende, med feil hudfarge, av feil kjønn eller i feil alder. Alt dette som visstnok ikke skal være et tema i dette likestillingens mekka. Greit, jeg fatter at det ikke er særs langsiktig av en bedrift å ansette en 55åring i en traineestilling, men arbeidsgivere velger vitterlig kandidater etter hvem de vil prøve seg på på julebordet uansett. Spesielt i offentlige stillinger hvor mellomlederen som ansetter ikke har noe personlig forhold til resultat. Endret 4. november 2010 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Helt riktig valg av polititet. Jeg vet ikke om politiet ser det slik, men i forsvaret ser dem på slike at dem blir ikke tatt seriøst uansett hvilken setting dem blir satt i. Jeg hadde iallefall ikke vist like mye respekt til hun hvis jeg skulle bli tatt for noe, enn det jeg hadde gjort til en, hva skal jeg si.. Normal politimann da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå