tommy__ Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hei. Har lurt unna noen kroner for å oppgradere følgende spill-pc: Amd Phenom II x3 720 Asus M4a77td PRO 4 GB minne (2x2) Asus Radeon HD 5770 Mist 650w strømforsyning Seagate 1T sata harddisk Og da lurer jeg på om følgende oppgradering er fornuftig: Et ekstra Radeon HD 5770 (crossfire) En liten SSD harddisk for operativsystemet. (W7) Og er det en enkel sak å sette inn skjermkort nr2 i crossfire? Det fulgte med en crossfire-kobling, og det ligger en ekstra ekstra 6+2 pin's kabel fra strømforsyningen som jeg regner med er til kort nr.2. Da har jeg vel det som trengs? mvh tommy (litt noob) Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hei. Har lurt unna noen kroner for å oppgradere følgende spill-pc: Amd Phenom II x3 720 Asus M4a77td PRO 4 GB minne (2x2) Asus Radeon HD 5770 Mist 650w strømforsyning Seagate 1T sata harddisk Og da lurer jeg på om følgende oppgradering er fornuftig: Et ekstra Radeon HD 5770 (crossfire) En liten SSD harddisk for operativsystemet. (W7) Og er det en enkel sak å sette inn skjermkort nr2 i crossfire? Det fulgte med en crossfire-kobling, og det ligger en ekstra ekstra 6+2 pin's kabel fra strømforsyningen som jeg regner med er til kort nr.2. Da har jeg vel det som trengs? mvh tommy (litt noob) Ja, og i tillegg trenger du driver: http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg tror jeg ville valgt å bytte ut 5770 til et AMD6850 grafikkort. Helt enkelt fordi dette vil gi bedre ytelse i gaming enn å gå for 2 stk 5770. Dessuten vil du få 6850 for bare ca kr400 mer enn du må gi for 5770 - og du vil kunne selge ditt eksisterende for noe mellom 400 og 700 kr på bruktmarkedet Oppsettet vil også være enklere å forholde seg til med bare ett grafikkort. Nå husker jeg ikke helt eksakt og sjekket ikke ditt hovedkort, men det kan være at du kan låse opp den fjerde CPU-kjernen om hovedkortet ditt støtter det. Kan være at brikkesettet på ditt kort ikke har denne muligheten. Om du kan vil du få en ytelsesforbedring som er ganske grei å ha med. Siden dette er en gamingPC tror jeg at jeg ville gått for raskere CPU før SSD. Men om du velger å gå for en SSD vil du nok ikke angre- men raskere CPU vil gi bedre tall på bilder pr sekund. Anbefalte SSDer er Crucial C300 på 64 eller 128GB (kr1200 eller kr2100). Før du kjøper SSD bør du uansett lese litt i den store tråden om SSD om du ikke allerede har gjort det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå