toazty Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 har et par spørsmål ang oppgjør med hus ved samlivsbrudd. ved takst vil mitt hus være på ca 2.2 mill , men ved salg vil jeg få solgt det for 2,5 - 2,7 dette vet jeg for 2 av husene i nabolaget som har litt lavere standard og dårligere løsninger og beliggenhet er blitt solgt for 2,6+ men la oss ta utgangspunkt i 2,5mill som er markedsverdi. det er et stykke mer enn takst. hva skal egentlig gjøres i slike situasjoner, kan jeg tvinge frem et salg for å få mer utav oppgjøret? min tidligere samboer som skal overta huset, så føler jeg står i skiten. hva er egnelig mest rett her? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Hvorfor tror du at en markedstakst vil si 2,2 mill hvis nabohusene har blitt solgt for mer? Det vil være en dårlig takstmann hvis han bommer med såpass mye. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Man har vel verditakst, lånetakst og markedstakst. Markedstaksten bør reflektere nivået i området. Du skal også huske på at ved et salg så vil meglere spise opp kanskje 100 000. Uansett, en takst skal i utgangspunktet være korrekt. Dersom du er misfornøyd med taksten ville jeg insitert på 2 takster fra 2 uavhengige takstmenn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå