Yper-Sound Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Hei, jeg er en sexy singel jente på 20 år som trenger litt hjelp Etter å ha surfet rundt og gjort reserch i flere dager, var nettleseren til slutt så full i vinduer at den bestemte seg for og låse seg totalt.. all opparbeidet info går tapt og jeg sitter enda mer forvirret tilbake. Bor i en lite audiofil landsdel, så lyttetester blir det desverre dårlig med. For og øke innsatsen litt, donerer jeg et godt(brukt) sett med Philips SBC HP1000 i premie til det beste forslaget Dette trenger jeg: Hodetelefonforsterker med innebygd DAC (rør?) Sett 1: Gode allround, passer til det meste Sett 2: Analytiske klokker Sett 3: Klokker som får frem rockefoten på selv de tynneste inspillingene fra 80'tallet Budsjett: ca 10000 (handler gjerne i utlandet) Størelse: Klokker som dekker hele øret Type: lukkede, åpne Bruksområde: Musikk Tillegsinfo: Har rimelig variert musikksmak, men blir mye rock/pop fra 60's frem til i dag med varierende lydkvalitet Kilde: PC med Spotify Premium, flac og Vinyl (har seperat riia-forsterker) Hva har jeg fra før?: Grei Hi/Fi med begrenset bruksområde grunnet dårlig lydisolering og grinete naboer Endret 6. juni 2011 av Yper-Sound Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hei, sexy singel jente på 20 år som av en eller annen grunn vil bruke 10k på hodetelefonutstyr: Forsterker: Nuforce Icon HDP link (skal du ha rør må du gå opp i pris) Allround: Denon AH-D2000 link Analytisk: AKG K272 HD link (kommer til å låte helt forjævlig analytisk med nuforce hdp-en) Rocka: Grado SR 225i link på ebay, disse er ekstremt overprisa i norge så derfor er ebay å foretrekke, men det blir uten garanti. Philips-klokkene kan du forresten beholde Lenke til kommentar
Yper-Sound Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Thanks Molotovcocktail, merker jeg blir jævla kåt Nuforce Icon HDP: JA! Etter det jeg har lest, virker det som den er verdt sin pris som DAC alene. Skulle jeg mot formodning føle at lyden blir for nøytral, har jeg et bra utgangspunkt å plugge en kina-rør-amp i. At den kan brukes som forforsterker er jo også + Denon AH-D2000: Desse har jeg hatt på hodet et lite øyeblikk, desverre alt for kort til og få gjort seg opp noe skikkelig inntrykk. Litt vel mye bass på bånn muligens? Også her er det vel mulig og spare litt på ebay, modellen over, Denon AH-D5000 vil komme på ca 2900,-m/flaks.. 3700 u/flaks AKG K272 HD: Ser ut som en grei nøytral, hvordan er den i forhold til AKG K701? Grado SR 225i: Høres (ser) ut som bang for the bøkks, snuser også litt på RS-serien. Hvordan er desse i forhold til Denon? hva gjør desse bedre egnet til rock? Kom gjerne med flere forslag og inspill folks Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Vil tro nuforce hdp er blant de beste kjøpene man kan gjøre nå til dags, om man skal ha forsterker og dac i en og samme boks. Kina-rør er også greit, men siden de fleste rørforsterkerne fra kina er OTL, så er de ikke så veldig godt egnet til å drive lave impedanser. Jeg ville heller satset på en billig hybrid-forsterker, som feks. Little Dot I+. Men la det være sagt at transistor generelt er best på lave impedanser. Når det kommer til Denon-ene, så har de nok kanskje litt "ekstra" i bunnen enn det som regnes som nøytralt. Men å finne en hodetelefon som er "allround", er ganske vanskelig siden de fleste passer bra til noen sjangre og ikke så bra til andre sjangre. Men jeg vil tro Denon er det nærmeste man kommer "allround". Et annet alternativ blir vel kanskje Sennheiser HD650, men den er kjent for å være litt mørk i lydsignaturen, og de fleste foretrekker den med rør (grunnet høy impedanse). Det er forresten greit å kjøpe i utlandet ja, siden hifiklubben ikke akkurat er kjent for å være billig. Når det kommer til analytisk, så vil jeg tro AKG er ganske gode. Deres studio-modeller er veldig populære i lydstudioer. K701 er også meget analytisk, og til 2000 på soundgarden er den et kupp. Dog føler jeg at diskanten låt litt "kunstig" når jeg prøvde den. Et annet alternativ vil kanskje være Beyerdynamic DT880? Og til slutt Grado, ja hva er det som gjør de så godt egnet til rock? Jo det er en farget lydsignatur som får elektriske gitarer til å låte jævlig bra. Også har de et lydbilde som er så inyoface at det nesten føles som du står på scenen og gitarrunker med bandet. Samtidig så er det lett justere bass- og diskantnivået med forskjellige øreputer og "tape-moden". Eneste negative er at komforten ikke er så veldig bra, men det er ikke så stort problem hvis du bare justerer trykket på hodebåndet og har dem på riktig (elementet skal ikke berøre øret). Bare for å konkludere, alle de hodetelefonene jeg har valgt, har lav impedans, og skal da passe bra til nuforce forsterkeren (ok veldig mange liker rør med grado, men det vil bli veldig dyrt, noen kompromisser må man inngå). Gjesp, dette ble noe lengre enn jeg hadde tenkt Lenke til kommentar
weebl Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 habahaba, det fins altså jenter som bruker latterlige mengder penger på lydutstyr! jeg fikk akkurat tilbake troa på menneskeheten! Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Til jævla kåt å sexy jente på 20 Denon D7000 og Graham slee SRG ligger ligger litt i overkant av budsjettet ditt, men er en meget god combo Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 AKG K272 HD: Ser ut som en grei nøytral, hvordan er den i forhold til AKG K701? K272 er en lukket modell, med mindre du faktisk har behov for lukket så går du for en åpne løsning. Som sagt til 2000,- er K701 et kupp. Du finner ingenting som spiller i nærheten av den til denne prisen. Det kommer ny modell som tar over for K701 etterhvert. Mulig den blir marginalt bedre men den vil da også koste dobbelt så mye. Og nei jeg tror ikke du er en kåt singel jente på 20 år bare så det er sagt Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 AKG K272 HD: Ser ut som en grei nøytral, hvordan er den i forhold til AKG K701? K272 er en lukket modell, med mindre du faktisk har behov for lukket så går du for en åpne løsning. Som sagt til 2000,- er K701 et kupp. Du finner ingenting som spiller i nærheten av den til denne prisen. Det kommer ny modell som tar over for K701 etterhvert. Mulig den blir marginalt bedre men den vil da også koste dobbelt så mye. Og nei jeg tror ikke du er en kåt singel jente på 20 år bare så det er sagt K272 er laget for studiobruk, og er veldig nøytral og analytisk. K701 syns jeg hadde en veldig merkelig diskant, men som sagt er den et ekstremt godt kjøp til 2000. Lenke til kommentar
Yper-Sound Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Takk igjen for gode og utfyllende svar Ble desverre for utolmodig i går, dro frem visaen og bestilte følgende Fra Dustin: Nuforce Icon HDP og Sennheiser HD650 Fra eBay: Denon AH-D5000 Dette ble vel ikke helt slik jeg hadde tenkt, men det skal bli interesant og høre forskjellen på Sennheiser vs Denon. Dette er jo i utgangspunktet to veldig forskjellige klokker (åpen/lukket, 300/25) og kan gi en pekepinn på hvor jeg bør gå videre. Grunnen til at jeg gikk for Sennheiser er vel egentlig ganske idiotisk, men greit og ha noe å plugge ampen i umiddelbart etter å ha flerret opp esken med godsakene, Sennheiser var det eneste naturlige valget fra Dustin. Grado står høyt på lista for neste bestilling.. er en sucker for feit gitarlyd blir nesten forbanna når jeg hører mange av dagens gitarister som ikke engang gidder å tune litt særpreg i gitarlyden, men var vel enklere før med rør. Tror jeg venter med og bestille noe mer før jeg har fått testet det som er på vei. Heldigvis ikke store summene det er snakk om her i forhold til large scale hi/fi, så økonomien tåler litt prøving og feiling, men vil hest ungå for mange impulskjøp habahaba, det fins altså jenter som bruker latterlige mengder penger på lydutstyr! jeg fikk akkurat tilbake troa på menneskeheten! Thihii (for alt du veit kan jeg være en 33 år gammal skjeggete mann under falsk alibi for å manipulere frem kunnskap og viten fra de mere ærfarne brukerene. Tro aldri på menneskeheten!) Endret 6. november 2010 av Yper-Sound Lenke til kommentar
Yper-Sound Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 AKG K272 HD: Ser ut som en grei nøytral, hvordan er den i forhold til AKG K701? K272 er en lukket modell, med mindre du faktisk har behov for lukket så går du for en åpne løsning. Som sagt til 2000,- er K701 et kupp. Du finner ingenting som spiller i nærheten av den til denne prisen. Det kommer ny modell som tar over for K701 etterhvert. Mulig den blir marginalt bedre men den vil da også koste dobbelt så mye. Og nei jeg tror ikke du er en kåt singel jente på 20 år bare så det er sagt K272 er laget for studiobruk, og er veldig nøytral og analytisk. K701 syns jeg hadde en veldig merkelig diskant, men som sagt er den et ekstremt godt kjøp til 2000. Angrer litt på at jeg ikke gikk for denne istedenfor Sennheiseren, men jeg var trøtt og litt full. Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 AKG K272 HD: Ser ut som en grei nøytral, hvordan er den i forhold til AKG K701? K272 er en lukket modell, med mindre du faktisk har behov for lukket så går du for en åpne løsning. Som sagt til 2000,- er K701 et kupp. Du finner ingenting som spiller i nærheten av den til denne prisen. Det kommer ny modell som tar over for K701 etterhvert. Mulig den blir marginalt bedre men den vil da også koste dobbelt så mye. Og nei jeg tror ikke du er en kåt singel jente på 20 år bare så det er sagt K272 er laget for studiobruk, og er veldig nøytral og analytisk. K701 syns jeg hadde en veldig merkelig diskant, men som sagt er den et ekstremt godt kjøp til 2000. Angrer litt på at jeg ikke gikk for denne istedenfor Sennheiseren, men jeg var trøtt og litt full. Gratulerer med meget gode valg. Det er ingenting å angre på at du gikk for Senn 650. Sennheiser 650 er meget gode og jeg er sikker på at du ikke blir skuffet. Hadde Denon D5000 før jeg byttet til D7000, men må ærlig innrømme at jeg savner D5000 noen ganger. Du vil føle at du har enn sub sittende på hodet med D5000, og syns du den virker slørende i mellomregisteret vil dette løsne med bruk Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 K272 er laget for studiobruk, og er veldig nøytral og analytisk. K701 syns jeg hadde en veldig merkelig diskant, men som sagt er den et ekstremt godt kjøp til 2000. Stuidobruk i form av opptak ja, da man ikke ønsker lydlekkasje. Til miksing og produksjon er faktisk K701 veldig utbredt blant mange av de større studioene. Usikker på hva du mener med merkelig diskant, har ingenting å utsette på den jeg. Har ikke hørt K272, men velger klart K701 fremfor forgjengeren K271 hvertfall. Den kommende Quincy Jones utgaven ser jo og unektelig tøff ut, Q701. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) Den kommende Quincy Jones utgaven ser jo og unektelig tøff ut, Q701. AKG har offentlig bekreftet at QJ utgaven er lik de "gamle" K701/702 teknisk. Er bare farger/utseende som er endret. Synes trådstarter har gjort fine valg med D5000 og HD650. AKG 701/702 synes jeg blir for analytisk og bassfattig. Veldig bra på klassisk og storbandjazz men ikke stort mer. Endret 7. november 2010 av bar1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 K701 syns jeg hadde en veldig merkelig diskant, men som sagt er den et ekstremt godt kjøp til 2000. K701 trenger en heftig forsterker (langt heftigere enn prisen på hodetelefonene tilsier) og en haug av innspillingstimer for å avsløre sine kvaliteter; kan ikke si jeg synes det er noe galt med diskanten under optimale forhold. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 (endret) AKG har offentlig bekreftet at QJ utgaven er lik de "gamle" K701/702 teknisk. Er bare farger/utseende som er endret. Synes trådstarter har gjort fine valg med D5000 og HD650. AKG 701/702 synes jeg blir for analytisk og bassfattig. Veldig bra på klassisk og storbandjazz men ikke stort mer. Joda er klar over det, derfor jeg skrev ser tøff ut. Og hvordan får du bassfattig og klassisk til å gå bra sammen? Endret 7. november 2010 av phax Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Og hvordan får du bassfattig og klassisk til å gå bra sammen? For klassisk sin del er mellomtonegjengivelsen det viktigste, noe K701/702 klarer helt suverent. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Mellomtonen er viktigst i klassisk? Det kjenner jeg både sopraner, tubaspillere og bassister som nok ville si seg uenig i, skjønt jeg vel burde være fornøyd med den dommen etter å ha fusket litt på cello. Men at bassen på K701 skal være noe problem med rett forsterkeri kan jeg ikke skjønne (da jeg brukte denne en Naim HeadLine). 1 Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 For klassisk sin del er mellomtonegjengivelsen det viktigste, noe K701/702 klarer helt suverent. Skjønner hvertfall at du ikke lytter til særlig mye klassisk. Det er vel få sjangre som setter hele registeret så mye på prøve som nettopp klassisk musikk. Men nok om det. Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Euklid og phax: Jeg sa at mellomtonegjengivelse er det viktigste for klassisk musikk, ikke at mellomtonen er det viktigste. Hvilken musikk jeg hører på har vel lite å si, men klassisk hører jeg helst "live" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå