Gå til innhold

HOVEFESTIVALEN 2011! - La oss varme opp!

Tunky

Hove 2011  

84 stemmer

1. 1. Skal du på Hove 2011?

• Ja, uansett hvilke band som blir booket.
    • Mest sannsynlig, men avventer og ser på booking
    • Nei, skal ikke.
    • Jeg er ansatt i Hove Republic AS, så jeg har nesten ikke noe valg
    • Ja, som frivillig/crew/band

Anbefalte innlegg

Jøss, jeg har aldri sett maken til drama over et band. Er det sånn at man må like eller helst være fan av alle headlinerne for å gidde å dra på en festival? Finnes det ingen interessante band som spiller på de andre scenene i løpet av hele uka? Du verden så avgjørende denne bookingen ble for mange.

Oppstyret oppstår vel pga Linkin Park regelrett er dritt. Kan ikke si det om fjorårets headlinere feks, selv om man kanskje ikke likte dem. Alle fire var kvalitetsband, selv om Massive Attack bare trakk 6k til sletta så er det fremdeles et kvalitetsband. Linkin Park er rett og slett ikke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppstyret oppstår vel pga Linkin Park regelrett er dritt. Kan ikke si det om fjorårets headlinere feks, selv om man kanskje ikke likte dem. Alle fire var kvalitetsband, selv om Massive Attack bare trakk 6k til sletta så er det fremdeles et kvalitetsband. Linkin Park er rett og slett ikke det.

Vel, det er fremdeles en smakssak. Jeg synes det er drittband på Hove hvert eneste år - også som headlinere, men jeg finner alltid noe annet som er verdt å se. Bare fordi et band spiller på hovedscenen, betyr ikke det at man er tvunget til å se det. Dermed kan jeg heller ikke skjønne at det skal ødelegge hele festivalen, bare fordi det kommer ett band som man synes er crap.

Lenke til kommentar

For meg, er vel Linkin Park bare en ny spiker i kista for meg når det gjelder Hove-bookingen hittil i år. Kun et band (Kylesa) som frister hittil, så jeg må bare følge med videre og se hva som skjer :)

Hvis det var spikeren i kista behøver du vel per definisjon ikke å følge med?

Beklager om jeg virker i overkant aggressiv her, men du minner meg om "WauhAWWwwWW MER METAL NÅR KOMMER METAL METAL NÅ" crowden. For meg er det helt merkelig at metalkidsa har så liten tålmodighet, og er kanskje de som har minst evne til å like flere sjangere. Mulig det ikke gjelder deg personlig.

Mange, mange band igjen. :)

Nettopp.

Lenke til kommentar

For meg, er vel Linkin Park bare en ny spiker i kista for meg når det gjelder Hove-bookingen hittil i år. Kun et band (Kylesa) som frister hittil, så jeg må bare følge med videre og se hva som skjer :)

Hvis det var spikeren i kista behøver du vel per definisjon ikke å følge med?

Beklager om jeg virker i overkant aggressiv her, men du minner meg om "WauhAWWwwWW MER METAL NÅR KOMMER METAL METAL NÅ" crowden. For meg er det helt merkelig at metalkidsa har så liten tålmodighet, og er kanskje de som har minst evne til å like flere sjangere. Mulig det ikke gjelder deg personlig.

Jeg sier bare at det hittil ikke er mye som frister, når det gjelder lineupen.

Spiker i kista-kommentaren var bare en metafor for å beskrive dette.

Om jeg framstår som en av "Moar Metull"-crowden, får være opp til deg, men vil bare nevne at jeg har vært på Hove 3 år på rad, og noen av de beste øyeblikkene overraskende nok har vært Jay Z, Slagsmålsklubben og Prodigy. Så tolk meg som hva du vil, men ikke sett meg i noen bås bare fordi jeg er litt kritisk til bookingen hos en festival jeg har et spesielt forhold til.

Lenke til kommentar

Ok, virka bare sånn når det eneste bandet du var interessert var mentalbandet. Har sett mange klager fra "baremetal"-folket allerede og det har skjedd hvert år. Godt du ikke er en av disse. Kan også nevne at jeg har vært på festivalen like mye som deg, og har også et spesielt forhold til festivalen. Er heller ikke superfornøyd med booking så langt, men synes det er tidlig å slakte - det er som tidligere sagt MYE tross alt MYE igjen som skal annonseres. Og bare så det er sagt, jeg har ikke noe imot metal-band, tvert i mot håper jeg det kommer noen ok navn i denne sjangeren. Jeg er som litt Torg3r, forholdsvis altetende, dog med et annet utgangspunkt, og jeg er der i stor grad for det sosiale. :)

Synes også folk er i overkant kritiske til Linkin Park, et band som tross alt er ganske stort enda, og som aldri har vært i Norge. I motsetning til Robyn synes jeg dette er en solid booking som headliner. Selvfølgelig må de to siste også være gode for å få en solid festival. Jeg gleder meg på hva som kommer i ukene og månedene fremover.

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar

Er lenge siden Hove har hatt så mange band booket så tidlig på året, så dette ser bra ut. Allerede er The Vaccines, John Olav Nilsen & Gjengen, Robyn, Gold Panda og Kylesa gode bookinger for min del! Spesielt The Vaccines tror jeg blir en fantastisk konsert. John Olav Nilsen & Gjengen blir nok også en stappfull affære. I tillegg tror jeg det vil komme en veldig sterk artist på Hovescenen rett før Robyn for å co-headline, da Robyn i seg selv bare er på grensa stor nok.

De siste to årene har skuffet mange med tanke på bookinger av den harde sorten. I forhold til i 2007 og 2008, som var veldig gode år med blant annet In Flames, Mastodon, Slayer, Hatebreed, Cavalera Conspiracy, Dimmu Borgir, Behemoth, Killswitch Engage, Avenged Sevenfold, Lamb of God, Gojira og så videre.. i disse to første årene hadde Hove også mindre konkurranse fra Norway Rock Festival med tanke på eksklusivitet, i tillegg til at det var et større marked og mye metallbookinger i hele Europa de sommerne. Det gjorde nok også forhåpningene til metallfansen om mye metallbookinger hvert år på Hove.

Er utrolig spennende hvilke band som fyller de to neste headlinerplassene på Hovescenen, og nesten like spennende med mellomheadlinere. Det går jo mye rykter om Deadmau5, de hadde vært flotte saker som sist ut på Amfiscenen en av dagene. Ellers virker det som Hove er litt uheldige med datoer i år, Foo Fighters har ferie i nettopp Hove-uka, Kings of Leon har et veldig tett program osv. Men det blir nok bra til slutt, det er ikke et eneste år at Hove har hatt en dårlig line-up, tvert i mot! Ikke rart forventingene til folk er skrudd opp i solsystemet når vi har fått servert så mange storheter i fire år på rad.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Veldig god post Snikpellik! Enig i alt du skriver.

(Har fortsatt en liten drøm at Foo's tar ferien sin med en liten konsert på Tromøya, men det blir nok med nettopp det , en drøm...)

Faktisk så er det litt vanskelig å tippe headlinere for Hove nå. Kan Kings of Leon hadde jo vært aktuelle om de ikke hadde hatt så tett program dagene. Noen som har tips på hvem som er ute og aktuelle i perioden?

Lenke til kommentar

Mulig de tar Hove når de først er i Norge, da?

Veldig lite sannsynlig - Live Nation vil nok holde denne konserten eksklusiv. To så store konserter tett innpå hverandre datomessig og geografisk er veldig sjeldent i Norge. Pluss at Foo Fighters skal ut av Norge igjen den 26.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Faktisk så er det litt vanskelig å tippe headlinere for Hove nå. Kan Kings of Leon hadde jo vært aktuelle om de ikke hadde hatt så tett program dagene. Noen som har tips på hvem som er ute og aktuelle i perioden?

- Korn er i Europa i midten av Juni ihvertfall (Göteborg 18. Juni).

- Blink 182 gjør mange konserter i Europa rundt Hove. bl.a. 27. juni og 1. juli de har ingenting imellom som jeg kan se.

- Tool/A Perfect Circle. APC skal kanskje på tour i 2011, men det avhenger av når det nye Tool-albumet er ferdig. Tror det er lite sannsynlig at Maynard Keenan tar med et av orkestrene sine til Hove.

- Arctic Monkeys har fri 29. og 30. juni.

- Coldplay er ledig 28. og 29. men Linkin Park skal spille 28.

- Red Hot Chili Peppers slipper nytt album i juni og skal spille i Japan og Brasil på sensommeren, ingen europaplaner så langt.

- Black Eyed Peas er i Europa under Hove.

Endret av Vaktmestern
Lenke til kommentar

Fin liste der Vaktmestern. Må si jeg ikke er veldig frista av mye på den lista, mye "gamle" band der føler jeg, men tror fort du kan få rett. Arctic Monkeys føler jeg er veldig sannsynlig, Coldplay går vel ikke pga datoene nå. Black Eyed Peas håper jeg virkelig ikke kommer! (Og det tror jeg ikke Toffen booker heller)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...