Gå til innhold

HOVEFESTIVALEN 2011! - La oss varme opp!

Tunky

Hove 2011  

84 stemmer

1. 1. Skal du på Hove 2011?

• Ja, uansett hvilke band som blir booket.
    • Mest sannsynlig, men avventer og ser på booking
    • Nei, skal ikke.
    • Jeg er ansatt i Hove Republic AS, så jeg har nesten ikke noe valg
    • Ja, som frivillig/crew/band

Anbefalte innlegg

De beste albumene til Soilwork er jo noen år gamle nå, men skulle tro at de hadde en ganske stor fanskare fra den tiden. Architects har eg knapt hørt om, og jeg liker å tro at jeg holder meg oppdatert innen den sjangeren :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke veldig fan av vokalisten.. Growl > screaming. Er vel ikke tilfeldig at eg ikke hører på noen av de artistene som er related på spotify heller (bortsett fra times of grace), i motsetning til Soilwork hvor jeg har vært borti de fleste. Men får gi Architects en sjangse. Er ikke akkurat mye annet metal å få med seg på hove i år :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Halla folkens!

Er det noen som har vært på hovefestivalen alene før? ...Helt alene? :p

Jeg og en kompis skulle jobbe som frivillig, men han fikk plutselig andre planer, og nå ser det ut som jeg må dra alene.

Jeg har sykt lyst til å oppleve festivalen, men det blir vel litt stusslig å være der alene? Greit man møter nye folk og sånt, men likevel :p

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Halla folkens!

Er det noen som har vært på hovefestivalen alene før? ...Helt alene? :p

Jeg og en kompis skulle jobbe som frivillig, men han fikk plutselig andre planer, og nå ser det ut som jeg må dra alene.

Jeg har sykt lyst til å oppleve festivalen, men det blir vel litt stusslig å være der alene? Greit man møter nye folk og sånt, men likevel :p

Noen erfaringer?

Hvis du skal jobbe som frivillig blir du sikkert kjent med folk ganske fort. I tillegg er folk veldig greie på Hove slik jeg har opplevd det, så hvis du forklarer situasjonen din til noen av de du jobber med så er det garantert noen som vil tilby deg å henge med dem på festivalen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Noen erfaringer?

Med unntak av 2007 har jeg reist bort alene hvert år. Litt spesielt første gangen, men jeg treffer alltid folk jeg kjenner eller har hilst på tidligere. Ingen fare med andre ord, gjelder bare å ta livet med ro og tenke at du er fri til å gjøre hva du vil etc. Anbefaler det!

Lenke til kommentar

Skal ta min jomfrutur til Hove i år. Jomfrutur når det gjelder festivaler generelt :p

Jeg og en kompis skal campe der hele uken. Er det noen tips å få her om hva man bør ha med og ikke ha med seg i bagasjen?

Ta med toalettpapir! Utover mot kvelden finnes det nesten ikke et eneste papir å oppdrive. Antibac er også greit å ha etter et toalettbesøk uten vask. Tidligere år har de hatt antibacstasjoner, men min erfaring etter 2 år er at det blir fort tomt.

Hvis dere skal campe så anbefaler jeg dere å dra til Tromøya så tidlig som mulig, de lengste teltplassene ligger ca. 15 - 20 min unna konsertene som er mye tid dersom du bare skal hente noe i teltet.

Ellers har de en matvarebutikk inne på campen, men her er det dyrere enn vanlige butikker ;)

Dere kan ta med alkohol, men det er som vanlig ulovlig med glassflasker.

Lenke til kommentar

Selv om det er fordeler med å komme tidlig så er det også sånn at en forlenget uke kan ta på, så det bør nevnes at det som regel går greit, bare man kommer før etttermiddag festivalen starter.

Ellers, ta med i tillegg til det som er nevnt, lader til mobil og et håndkle (det jeg kommer på nå) Ikke ta med noe du ikke kan tåle å få ødelagt/miste. Selvfølgelig, det er en overgang her, en vil jo ikke miste mobil, men kan være greit å feks ta med en eldre om en kan. Poenget er, det er fare for tyveri og hærverk, så ikke bli overrasket om div. av det du har med blir skadet eller blir borte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal ta min jomfrutur til Hove i år. Jomfrutur når det gjelder festivaler generelt :p

Jeg og en kompis skal campe der hele uken. Er det noen tips å få her om hva man bør ha med og ikke ha med seg i bagasjen?

Ja:

Billett

Telt

Sovepose

Pute

Ørepropper(!) - funker fint når man skal sove og det er bråk på campen.

Gaffatape

Toalettsaker (dopapir (veldig viktig!), sjampo, deodorant, barbersaker, solkrem//after sun, tannkrem/tannbørste, antibac, kondomer om du har behov) etc.

Mat og drikke (særlig til frokost osv. Frukt, polarbrød, syltetøy osv), kjøpes i Arendal sentrum.

Nødvendige klær og evt. badetøy. Ta med mer enn et håndkle, da kan du bruke det ene mens det andre er til tørk.

Kjøleelementer/kjølebag

Bøtte

Oppblåsbar madrass og pumpe

Paracet / Ibux

Plaster

Solbriller

Solstol - husk å ta den inn i teltet på kvelden. Blir stjelt ellers.

Festivalmobil og lader. Anbefaler ikke å ta med iPhone eller lignende dyr telefon. Fant 2 iPhone 3 selv i fjor. Og vel, de leveres ikke inn for å si det sånn.

Og sist men ikke minst: Godt humør!

Nei:

Unødvendige store mengder mat/drikke/tobakk. Kommer ikke inn med mer enn hva som er til personlig bruk.

Engangsgrill

Kniv, hammer, balltre osv.

Stereoanlegg

Bensinaggregat

Av rent praktiske ting er det det jeg kommer på i farta. Finnes lister med ting inne på forumene til Hove.

Kan ikke si at det er annet enn fordeler med å komme tidligere enn alle andre.

Du får velge hvor du vil telte, noe ikke alle ser ut til å gjøre når de kommer med telt en dag før festivalen begynner eller dagen festivalen har startet. Om det blir ei forlenga uke, ja vel, hva så? Ingen sier at du må drikke deg sørpefull hver kveld. Hadde selv en edru-kveld i fjor, og det hjalp veldig på formen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Er det bare jeg som synes rekkefølgen på plakaten på nettsiden er rar? Hvorfor er the strokes som øverste headliner? Linkin Park er mye større. Kaizers er for høyt oppe, Tinie Tempah er altfor langt nede. 30seconds to mars og deadmau5 er feilplassert osv...

Lenke til kommentar

Ifjor dro vi igang et forumtreff, skuffende oppmøte da. Tror vi var 3 stk :p Men hang en del med han ene sin gjeng :)

Hey, det må vi jo få til! Hadde vært kult :thumbup:

Jeg er ikke den som er mest aktiv her inne, men møter opp for det, om jeg gidder å dra!

Noen som vet hvordan fellesdusjene fungerer? :p 1 og 1, 2 og 2? 10 og 10? lang kø?

Lenke til kommentar

Ifjor dro vi igang et forumtreff, skuffende oppmøte da. Tror vi var 3 stk :p Men hang en del med han ene sin gjeng :)

Noen som vet hvordan fellesdusjene fungerer? :p 1 og 1, 2 og 2? 10 og 10? lang kø?

Er adskilte dusjer for jenter og gutter. Var aldri kø da jeg var der ihvertfall, men det var ganske tidlig på morningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...