haakl Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Vi skal ha prøve i spansk neste uke, og jeg er like fjern i spansk som jeg er i fransk.. så hadde vært kult om noen kunne fortalt et par basics om tingene vi skal ha på prøva: Spørreord Spørre og fortelle om alder Bøye Tener, Llamarse, Ser og Hacer i alle former Bøye alle andre regelmessige verb Snakke om interesser Snakke om familie Tallord Eiendomsord hadde vært kjempegreit med litt småhjelp her takk på forhand. Endret 4. november 2010 av CP-ape Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) ¿ quién? Hvem? ¿ quiénes? Hvem? (flertall) ¿ qué? Hva? ¿ cuál? Hvilke? ¿ cuáles? Hvilke (Flertal) ¿ cómo? Hvordan? ¿ dónde? Hvor? ¿ cuándo? Når? ¿ cuánto? Hvor mye? (M) ¿ cuánta? Hvor Mye? (F) ¿ cuántos? Hvor Mange? (M) ¿ cuántas? Hvor Mange? (F) ¿ por qué? Hvorfor? Llamarse: llamo llamas llama llamamos llamáis llaman ser: soy eres es somos sois son Hacer: hago haces hace hacemos hacéis hacen Tener: tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen ¿cuántos años tienes? (hvor gamel er du?) Tengo *alder* años (eg er *alder* år) Endret 4. november 2010 av stelar7 Lenke til kommentar
haakl Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 fyfaen, takk! dette er virkelig til hjelp ! Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Eiendomsord Min Mi Mine Mis Din Tu Dine Tus Han/hun Su Hans/hennes Sus Vår nuestr@s Deres Vuestr@s Demsis Sus Der @ er enten o eller a avhengig av kjønnet til objektet. O er hankjønn, a er hunkjønn Endret 8. november 2010 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå