Gå til innhold

Offentlige støtteordninger for studenter i tillegg til studielån?

Jockstrap

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fullt lån og stipend (89 000 kr) totalt i løpet av 10 mnd. Jeg skal studere i 4 år.

Jeg er en "voksen" student på 25 år, og har ikke mulighet til å bo hjemme.

Derfor har jeg utgifter til husleie, i tillegg kommer busskort, skolebøker, strøm, mobil, mat osv.

Saken er at jeg studerer på heltid, og om jeg skaffer meg en jobb ved siden av studier vil det utvilsomt gå utover studiene.

Derfor lurer jeg på om det er mulig å få støtte fra Nav eller noe i tillegg til studielån?

I såfall hvilke kriterier må man oppfylle?

Endret av Jockstrap
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er en "voksen" student på 25 år, og har ikke mulighet til å bo hjemme.

Derfor har jeg utgifter til husleie, i tillegg kommer busskort, skolebøker, strøm, mobil, mat osv.

Ser ikke hvordan du skiller deg fra de aller fleste andre heltidsstudenter. Utenom de som bor hjemme har alle disse utgiftene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Borteboerstipendet" er de 40 % av studielånet du får omgjort til stipend, så h*n får ikke noe mer enn de som bor hjemme, men h*n får 40 % av lånet omgjort til stipend.

Jeg tror dessverre ikke du hverken kan få penger fra NAV eller noen annen offentlige støtteordning, så du må nok belage deg på å jobbe deltid eller være svært sparsommelig med de pengene du får utbetalt. 10 timer i uka bør gå fint for de aller fleste uten at det skal gå utover studiene. Hva er det du studerer/skal studere?

Dessverre er det slik at det knapt er mulig å være heltidsstudent og ikke bo hjemme, så fremt du ikke bor i hybel under vanlig standard eller er svært heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...