mandela Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hei, lurer på hvorfor ibook (en eldre versjon) er anbefalt i budsjett-klassen. Testen er jo 1.5 år gammel. Hvorfor gjelder anbefallingen ennå? Skal kjøpe bærbar før høstsemesteret begynner (uio), har nå solgt min stasjonære pc og vil unngå å kjøpe "feil". Støysvakt må det være. Finnes det f.eks. p4-m 1.8 ghz bærbare som er stillegående? til slutt lurer jeg på om Dere på barbara har tenkt å teste denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl den er kanskje utdatert selv om den nettopp har kommet? (pga.grafikk-løsningen) Lenke til kommentar
DrMarten Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Er nå ikke enig i at den pc'en er utdatert fordi den ikke er rettet mot 3d-sugne brukere, menmen. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Er nå ikke enig i at den pc'en er utdatert fordi den ikke er rettet mot 3d-sugne brukere, menmen. hva med mp3/ogg (osv.) ripping, amatør-videoredigering og f.eks. kjøre statistikkprogrammer. Den cpu til ibook er vel på høyde med via c3? Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hei, lurer på hvorfor ibook (en eldre versjon) er anbefalt i budsjett-klassen. Testen er jo 1.5 år gammel. Hvorfor gjelder anbefallingen ennå? >> Testen er kanskje gammel, men maskinen holder koken. Den har blitt oppgradert to ganger med tanke på prosessorkraft og grafikkbrikke. Mac-er har en lengre levetid enn Wintel maskiner. Skal kjøpe bærbar før høstsemesteret begynner (uio), har nå solgt min stasjonære pc og vil unngå å kjøpe "feil". Støysvakt må det være. Finnes det f.eks. p4-m 1.8 ghz bærbare som er stillegående? >> Jeg ville ha kjøpt en Pentium -M (1.3GHz) maskin om jeg var deg, yter bedre enn en Pentium 4 -M 1.8GHz og koster omtrent like mye. Disse er støysvake. til slutt lurer jeg på om Dere på barbara har tenkt å teste denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...43&GrpID=9&s=pl den er kanskje utdatert selv om den nettopp har kommet? (pga.grafikk-løsningen) >> Nei, vi kommer ikke til å teste denne maskinen. Vi har testet mer eller mindre den samme maskinen i EL6800 og Actina Voyager II. Se våre tester av disse maskinene. Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 I disse G5 dager synes jeg ikke iBook er å anbefale lenger. I allefall ikke kontra PowerBook G4. Kanskje oppgraderer de PB G4 før høstsemesteret begynner. Evt. enda et prisfall. Uansett får man mye igjen for pengene slik som PowerBooken er nå også. Ellers er Dell 8500 å anbefale rent prismessig. Så fremt man ikke har råd til PB eller Centrino. Ønsker du Centrino kan kanskje Acer hos mpx.no eller Znote hos zepto.no være noe. Selv må jeg kanskje vente lenge. For jeg vil ha PowerBook med G5 Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 I disse G5 dager synes jeg ikke iBook er å anbefale lenger. I allefall ikke kontra PowerBook G4. Kanskje oppgraderer de PB G4 før høstsemesteret begynner. Evt. enda et prisfall. Uansett får man mye igjen for pengene slik som PowerBooken er nå også. >> Jeg tror introduksjonen av G5 på det stasjonære markedet har lite å si for Apples iBook-linje. Etter det jeg har skjønt er G5 altfor varm til å kunne brukes i bærbare og man vil trolig ikke se G5 bærbare før til neste år. Uansett så ser jeg ikke paralleller mellom G5 og iBook. Hvis du tenker på at G5 ville komme i bærbare og at Apple ville av den grunn flytte G4 ned til iBook så har jeg ikke tro på at det vil skje med det første. PowerBook G4 med 12" skjerm er et meget godt valg tror jeg, men jeg har ikke testet PowerBook G4 med 12" skjerm så jeg kan ikke komme med en anbefaling -- dessverre. Ellers er Dell 8500 å anbefale rent prismessig. Så fremt man ikke har råd til PB eller Centrino. Ønsker du Centrino kan kanskje Acer hos mpx.no eller Znote hos zepto.no være noe. Selv må jeg kanskje vente lenge. For jeg vil ha PowerBook med G5 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 tusentakk for svar, da står det mellom pentium m bærbar og ibook. (powerbook blir for dyrt). Så er det bare å håpe på at generasjon 2. av p -m maskiner blir bedre og billigere. (f.eks. asus med bedre 3d ytelse og tv-out ) Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 For meg blir iBooken rett og slett for treg. Jeg har aldri eid en selv, men har prøvd den hos Eplehuset. Og jeg gjentar hva jeg har skrevet tidligere. En G5 som kjører 1.2ghz burde det gå ann å ha i ei bærbar maskin (les ibm.com). Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hva som går greit og hva Apple ønsker er jo to forskjellige ting egentlig. Hvis Apple putter en G5 i 15" PowerBooken har de et problem med 17" og 12". "Ingen" vil jo kjøpe de lenger, verst utsatt vil 17" være. Dessuten kan iBooken virke for treg for mange slik at de blir nødt til å oppdatere iBook-serien sin også. De må med andre ord skifte ut hele serien sin, jeg kan bare ikke se for meg at det skjer på de 6 månedene som er igjen av dette året. Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Også må jeg nesten få lov til å sitere "Joz" i Apple angående G5 og PowerBook; "Our partnership with Motorola is not going away, G4s are in every other part of our product line. As you can see, [the G5] is not going in a PowerBook anytime soon. Motorola remains very important to us, but IBM is the one that can take us to the next level." Kilde: http://maccentral.macworld.com/news/2003/06/24/future/ Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg tror rett og slett ikke på det. Jeg tror det er produksjonskapasiteten og mindre tekniske justeringer det står på. G5 er så veldig mye bedre enn G4 at så fremt det er økonomisk og teknisk gjennomførbart vil de så raskt som mulig få G3 og G4 ut av markedet. At de sier noe annet til media er en selvfølge. Ville vært økonomisk selvmord å si noe annet. Angående iBook vs. PC'er i samme prisklasse. Kjøp PC. Det er i allefall mitt råd for øyeblikket. Dette hører du fra en macfan. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Angående iBook vs. PC'er i samme prisklasse. Kjøp PC. Det er i allefall mitt råd for øyeblikket. Dette hører du fra en macfan. Smak og behag det der. OSX virker ikke på pc....grunn nok for meg! Hadde du kasta en pc og en mac etter meg, er jeg ikke i tvil om hvilken jeg ville latt treffe bakken. Dette hører du fra en macfan...... :wink: Lenke til kommentar
Havregr0t Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Nå bruker Apple å være ganske flinke til å behandle sine kunder med "gammel" hardware godt. Men jeg ser for meg at ting vil ganske snart bli tilrettelagt for G5. Da vil det være ganske surt å sitte med en G3 om 1 år og føle at den er 3-4 år gammel. Mulig mine spådommer er vel dystre og en ibook vil sikkert funke til tekstbehandling neste år også. Lenke til kommentar
macrules Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Mac'en? Wow!! :o Snakker om genialt svar.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå