ezcey Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hei. Jeg fikk nylig et problem, da når jeg skulle installere Project Entropia på PC'en, installasjonen og konto-valideringen gikk greit, men når jeg skulle logge på, og kom inn i selve spillet så frøs PC'en. Etter å ha prøvd CTRL-ALT-Del prøvde jeg reset knappen og selve av-knappen på PC'en, ingen av disse reagerte.. Jeg skrudde av PC'en ved å skru av strømforsyningen, og når jeg skulle boote igjen så skrudde skjermen seg av etter en liten stund i oppstarten, prøvde å trykke den avpå igjen, uten noe resultat, den virket helt livløs utenom det lille grønne lyset som blinket på skjermen. Jeg gikk over alle ledninger og børstet støv rundt forbi, sjekka at alle kabler var ordentlig festet før jeg prøvde igjen, men jeg fikk samme resultat da, nemlig at skjermen slo seg av under oppstarten. Jeg prøvde også å bytte ut det gamle skjermkortet (ATI "All In Wonder 128") med et NVidia Riva TNT2 Ultra kort, men når jeg skulle boote pc'en da nektet skjermen å lystre i det hele tatt. Det avkrefter vel kanskje noen tvil om at det er skjermkortet det er noe galt med ? Håper noen har en løsning på denne frustrerendes situasjonen. ezcey Lenke til kommentar
Nerd_fx Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Og du har prøvt safe mode..? Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Og du har prøvt safe mode..? Som jeg sa, så slår skjermen seg av etter en periode i oppstarten, det samme gjelder i safe mode. Jeg prøvde også å se på Tv'en (skjermkortet har tv-ut), men det virker til at skjermkortet slutter helt å sende signal når skjermen slår seg av, for det er ingenting på tv skjermen heller når PC-skjermen slår seg av. resette cmos Dette har jeg ikke prøvd, hvordan gjør jeg dette, og hva skjer når dette blir gjort ? Takker for svar til nå, men problemet ser enda ut til å være det samme. #edit# Jeg har nå også prøvd med et annet skjermkort, da fikk jeg ikke noe reaksjon i det hele tatt fra skjermkortetskjermen. #edit2# Jeg prøvde også idag med en 1Ghz T-Bird cpu, har en 800mhz t-bird fra førav, også nå får jeg ingen reaksjon what so ever fra skjermkortetjeg kan ikke se noe på skjermen... begynner å bli fortvilet nå. Lenke til kommentar
choizy Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Hei steven, Jeg foreslår som følgende: Hvis sjermen ikke reagerer i det hele tatt: 1. Bytt sjermkort 2. Bytt sjerm Hvis sjermen gir noen blink evt. slår seg av før selve oppstarten av windows begynner: Reset cmos (Ta fram hovedkort manualen, det er en jumper som flyttes, så restartes pcen og jumperen flyttes tilbake). 3. Hvis dette sjer under oppstarten av windows: 1. Boot i safemode og velg hvilke ting som skal startes. (Fjern alt som kan autoboote noe fra programmet ditt) 2. Gå til noe lignende dos modus å se om du kan fjerne noe i en av boot filene. (foreks : win.ini) 3. Prøv system gjenomretting. Skulle dette ikke fungere så vet du hvordan du kan få tak i meg. Axel. Lenke til kommentar
maurbiff Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Lever tordenfuglen min ennå, som jeg var så snill å låne bort.. ? Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 Hvis sjermen ikke reagerer i det hele tatt: 1. Bytt skjermkort 2. Bytt skjerm Jeg har som nevnt tidligere i poster prøvd å bytte skjermkort, da uten noen form for reaksjon. Jeg prøvde også med en annen skjerm, ser ut til at jeg glemte å nevnte dette i posten min, men dette ga heller ingen form for reaksjon fra skjermkortetmaskinen. Jeg kommer nå til å gjøre et forsøk i å resette cmos'en med min gamle 800mhz t-bird cpu. Er det noen andre ting som kjennetegner en svidd cpu forresten ? #edit# Jeg monterte min gamle cpu igjen, og flyttet jumperen på hovedkortet slik at cmos'en skulle nullstilles ved neste boot. Problemet jeg møtte da var at det var ikke liv i PC'en i det hele tatt, ikke engang tegn til en eneste gnist. Jeg prøvde da å skifte PSU, da det virket sannsynlig at det var denne det var noe galt med, men også når jeg prøvde den nye PSU'en fikk jeg identisk reaksjon, nemlig 0% liv i PC'en. Jeg har koblet fra all overflødig hardware, slik at PSU'en ikke blir overbelastet på noen måte, og slik at det kan utelukkes at det er noe hardware jeg ikke 'trenger' for å boote maskina som utgjør feilen. Er det noen som har ideer om hva jeg kan gjøre for å sjekke at hovedkortet og cpu'en ram'en fortsatt gir livstegn på en annen måte? Kjører en MSI hovedkort an en eller annen type med PC133 SD-Ram på en (som tidligere nevnt) AMD T-bird 800mhz1ghz. #edit2# Jeg kan vel nevne nå, jeg HAR prøvd å resete CMOS'en og jeg har resetta biosen ved å ta ut og innigjen batteriet som sitter på hovedkortet. (Får utallige spørsmål om akkurat dette fra folk som skal hjelpe med via IRC) Lenke til kommentar
Zokaban Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Prøv å skift hovedkort du Du kan jo også prøve å skifte ut OS-harddisken med en annen (som inneholder ett OS) slik at du kan avkrefte at det er Sofware feil. Lenke til kommentar
asdfasd Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Jeg monterte min gamle cpu igjen, og flyttet jumperen på hovedkortet slik at cmos'en skulle nullstilles ved neste boot. Du flytta vel den jumperen tilbake? den trenger ikke å stå på 2-3 i mer en 3 sek. flytt den fra vanlig posisjon (1-2), til clear CMOS i 3 sek(2-3), så flytter du den bare tilbake (1-2). Hvis du lar den bli stående på 2-3 (Clear CMOS) vil ikke maskinen boote i det hele tatt, noe som er tilfelle her. Test det, og fortell oss om det fungerer. Lykke til! =) Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2003 Ja, jeg prøvde med både å boote mens den stod slik den stod, samt jeg flyttet den tilbake. Fikk ikke noe liv i den på noen av forsøkene.. Jeg våger å si at det er hovedkortet som har svidd seg nå, og jeg får testa med et nytt hovedkort idag sannsynligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå