Gå til innhold

NOS hva det?

Anbefalte innlegg

Hørte en vill historie om et par brødre som kjørte isrally på Tyrifjorden på sekstitallet. De hadde montert en tank med ren O2 som de så blåste rett inn i forgasseren i stedenfor luft. Det gikk som et h... intill stemplene i motoren SMELTET. :lol:

:o :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sett det i virkeligheten?

Jepp, jeg satt på en Ford Fiesta (!) med lystgass, det gikk ikke så bra, men man merket de ekstra hestene som kom!

har også sitti på en Dodge Charger med lystgass, der merka man det veldig bra ;D

Lenke til kommentar
Min fetteren har bilen jeg sitte i bilen

jeg så en rød kappe ved gir jeg spurde fetteren hva det rød kappe

han sa "NOS" :shrug:

Er ikke du døv da? :shrug:

Må ikke du henge deg opp i detaljer da... :)

Anyway... Når bilen kommer fra verkstedet nå, så skal jeg teste NOS Octane Boster flaska... Nå er det jo 25 nye ville hester under panseret som venter på noen edle dråper :D

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Min fetteren har bilen jeg sitte i bilen

jeg så en rød kappe ved gir jeg spurde fetteren hva det rød kappe

han sa "NOS" :shrug:

jeg Hmm vet ikke om "NOS" noen som vet det kan fortelle meg? :-?

Er NOS lovlig i Norge?

Du tuller vel Thomas :-)?

næi jeg tuller ikke

14542_big.jpg?dc=4675428168268012698

Er NOS lovlig i Norge? :woot:

Evi kult bilde da, er det der fetteren din sin bil? Den var veldi kul! :D

Lenke til kommentar

Lystgass sørger for st en syre blir utvikklet når gassen kommer inn i plenumkammret på bilen og dermed sørger for å binde mere bensin i luften (molekyl oppleg) og gassen er på grunn av komprimeringen rimelig kald når den blandes med bensinen så syre og bensi + luft= mye mere bensin og luft i plenum kammret og kraftigere hurtigere eksplosjon. Når man bruker et slikt system på en bil må man sørge for å bytte topp, stempel, veiv, sørge for et bra trykk på bensin tilførselen osv... Clutch gir kasse osv må også skiftes for og utnytte dette max.

Thomas-) Hvis den bilen (passaten) virkelig er din fetters så fortell meg hvilken automat kasse han har i denn bilen... for da skal jeg skaffe meg en passat 1,8T og montere det samme :)

mvh knutern_

Lenke til kommentar

er ikkje NOS berre rein O2 (oxygen/det mennesker puster inn)som er høg explosivt(i "luft"er det 73%eller nåke sånt Co2 (sånt så mennesker puste ut) og 27%eller nåke sånt O2(oxygen) og det er O2 biler blander med bensin for og så bli spylt inni stemelromet eller der (over selynderen) for så og tenne(av tennplugen)og sprenge og så blir O2 en til Co2 og blir pusta ut av motoren (dete er sånn jeg har oppfattet det og det er sikkert feil men,men,) og nå til saken NOS (som er ren O2 blir pumpet ut i forgasseren (der luft og bensin blir blandet) og du får en mye kraftigere explosjon for så og få selynderene til og gå raskere opp og ned og resultatet av dette er høyere turtall (trur NOS er ren O2 eller så er det en gass/syre/veske som sprenger bedre enn luft)

PS dette er sikkert feil men det er sånn jeg tror det funker med forgassermotorer

PS! har ikke giddet å lese alle innlegene

Lenke til kommentar
Lystgass sørger for st en syre blir utvikklet når gassen kommer inn i plenumkammret på bilen og dermed sørger for å binde mere bensin i luften (molekyl oppleg) og gassen er på grunn av komprimeringen rimelig kald når den blandes med bensinen så syre og bensi + luft= mye mere bensin og luft i plenum kammret og kraftigere hurtigere eksplosjon. Når man bruker et slikt system på en bil må man sørge for å bytte topp, stempel, veiv, sørge for et bra trykk på bensin tilførselen osv... Clutch gir kasse osv må også skiftes for og utnytte dette max.

Thomas-) Hvis den bilen (passaten) virkelig er din fetters så fortell meg hvilken automat kasse han har i denn bilen... for da skal jeg skaffe meg en passat 1,8T og montere det samme :)

mvh knutern_

Hei! JA kan bruk passaten automat 1,8 din bilen :) bare kjøpe nos dele du fikk ca 50-70 hk på 1,8 (4) 70-100 hk 1,8 (5) mer på passaten 1,8 :) hvor mange stylling du har 4?

vil du blir sånn denne

Lenke til kommentar

Det blir for dumt å skylde på at han er døv.. Kjenner dolk som er døve som kan skrive vanligt godt Norsk. Det er vel bare for å få oppmerksomhet, ellers er det en innvandrer som skriver som han snakker. Det er ikke bra. Kan man ikke skrive så trenger man egentlig ikke å poste her heller :grumpy:

mvh knutern_

Lenke til kommentar
Det blir for dumt å skylde på at han er døv.. Kjenner dolk som er døve som kan skrive vanligt godt Norsk. Det er vel bare for å få oppmerksomhet, ellers er det en innvandrer som skriver som han snakker. Det er ikke bra. Kan man ikke skrive så trenger man egentlig ikke å poste her heller :grumpy:

mvh knutern_

Vist du leser innlegget mitt 1 gang til så ser du kansje ironien? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...