Thomas :-) Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Min fetteren har bilen jeg sitte i bilen jeg så en rød kappe ved gir jeg spurde fetteren hva det rød kappe han sa "NOS" jeg Hmm vet ikke om "NOS" noen som vet det kan fortelle meg? :-? Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Er ikke NOS the greiene i bilene i "Fast And The Furious" NOS = "Nitrous Oxide Systems" ???? Har jeg rett??? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Hvorfor spurte du ikke han? Hvis jeg ikke tar feil så er NOS et firma som lager en eller annen gass-greie som du kan sette i bilen din som gjør at du får en "liten" turbo-boost. Jeg lurer på om ikke de bruker det i the fast and the furious... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Nitro OkSide De har det montert i bilene i FATF, ja! Lenke til kommentar
uranus Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Lystgass ja, gir bilen noen ekstra hester i ca. 60 sekunder. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Min fetteren har bilen jeg sitte i bilen jeg så en rød kappe ved gir jeg spurde fetteren hva det rød kappe han sa "NOS" jeg Hmm vet ikke om "NOS" noen som vet det kan fortelle meg? :-? Er NOS lovlig i Norge? Du tuller vel Thomas :-)? Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Min fetteren har bilen jeg sitte i bilen jeg så en rød kappe ved gir jeg spurde fetteren hva det rød kappe han sa "NOS" jeg Hmm vet ikke om "NOS" noen som vet det kan fortelle meg? :-? Er NOS lovlig i Norge? Du tuller vel Thomas :-)? næi jeg tuller ikke Er NOS lovlig i Norge? Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Kan du øke hestekrefter mye med NOS da? Det ser jo enormt kult ut på film i alle fall Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Kan du øke hestekrefter mye med NOS da? Det ser jo enormt kult ut på film i alle fall Skal visst kunne få en effekt økning på 100-120hk etter hva jeg har hørt. Men du skal vel ha en bil med litt krefter fra før får å få maks utav ei sånn flaske Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Høres jo ikke ut som noe en kan bruke på enhver bil, liksom... Bør jo passe på at alle delene på bilen følger med i farta, for å si det sånn... Selv om Berlingoene våre sårt kunne trengt et par flasker av de godsakene der i oppoverbakkene, sant nok det... :smile: Lenke til kommentar
Hawk_72 Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Her er en link som muligens kan forklare deg litt om NOS. http://www.holley.com/nosnitrous/index.html Lenke til kommentar
uranus Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Må du ikke bygge om chassiet (eller hva det heter) for at bilen skal tåle så mange påkjenninger i de sekundenen bilen blir så sprek? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Kan du øke hestekrefter mye med NOS da? Det ser jo enormt kult ut på film i alle fall Skal visst kunne få en effekt økning på 100-120hk etter hva jeg har hørt. Men du skal vel ha en bil med litt krefter fra før får å få maks utav ei sånn flaske Leste i Stavanger Aftenblad for et par måneder siden om en kar med en Ford Granada med en motor på beskjedne 1200 hk. Når han satte inn lystgass, skulle bilen levere ca. 1700 hester! Du kan lese om det her. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Leste i Stavanger Aftenblad for et par måneder siden om en kar med en Ford Granada med en motor på beskjedne 1200 hk. Når han satte inn lystgass, skulle bilen levere ca. 1700 hester! Du kan lese om det her. "Vi lister oss så stilt på tå, når vi skal ut å røve. Røver bare det vi må og det som vi behøver" (Husker ikker mer av teksten) Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Må du ikke bygge om chassiet (eller hva det heter) for at bilen skal tåle så mange påkjenninger i de sekundenen bilen blir så sprek? Bilen blir ikke så sprek da! På biler med 4 sylindra motorer kan man regne med en effekt økning på ca 40-60 hester, etter hvor mye du tørr å "dyse" bilen din På biler med 6 sylindra kan man regne med ca 80-100 hester Biler med 8 sylindre kan man regne med 100.200 hester Dette er bare et "overslag" over hvor mye man kan regne med og hente ut av en "normal bil". Alt dette er avhengig av hvor mye du tør, det vil si hvor mye motoren tåler. Man kan presse mye mer ut av en bil med bedre deler, i noen ekstreme tilfeller kan man presse ut mye mer av en motor, spørs bare hvor mye du tør å gi =) Lystgassen bør ikke brukes mer en 10-15 sekunder om gangen, pga faren for at motoren skal gå seg for varm. Håper dette hjalp litt =) Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 VI Menn MOTOR hadde jo en tosiders repotasje om "norges værste" BMW M5 E39.. den hadde NOS tank i bagasjerommet Økte med ca 100 hester da det er en V8. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Må du ikke bygge om chassiet (eller hva det heter) for at bilen skal tåle så mange påkjenninger i de sekundenen bilen blir så sprek? Bilen blir ikke så sprek da! På biler med 4 sylindra motorer kan man regne med en effekt økning på ca 40-60 hester, etter hvor mye du tørr å "dyse" bilen din På biler med 6 sylindra kan man regne med ca 80-100 hester Biler med 8 sylindre kan man regne med 100.200 hester Dette er bare et "overslag" over hvor mye man kan regne med og hente ut av en "normal bil". Alt dette er avhengig av hvor mye du tør, det vil si hvor mye motoren tåler. Man kan presse mye mer ut av en bil med bedre deler, i noen ekstreme tilfeller kan man presse ut mye mer av en motor, spørs bare hvor mye du tør å gi =) Lystgassen bør ikke brukes mer en 10-15 sekunder om gangen, pga faren for at motoren skal gå seg for varm. Håper dette hjalp litt =) Har du sett det i virkeligheten? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Leste i Stavanger Aftenblad for et par måneder siden om en kar med en Ford Granada med en motor på beskjedne 1200 hk. Når han satte inn lystgass, skulle bilen levere ca. 1700 hester! Du kan lese om det her. http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=6...ghlight=granada Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Hørte en vill historie om et par brødre som kjørte isrally på Tyrifjorden på sekstitallet. De hadde montert en tank med ren O2 som de så blåste rett inn i forgasseren i stedenfor luft. Det gikk som et h... intill stemplene i motoren SMELTET. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå