Anv Skrevet 4. november 2010 Rapporter Del Skrevet 4. november 2010 Jøss, du er tidlig oppe Irriterende når sånt skjer og man har igrunn få muligheter til å sjekke hva som kan ha blitt skadet med mindre man har en "spare" maskin man kan teste komponentene på. (alltids kjekt å ha og det trenger ikke å koste så mye) Jeg vil tro du har lite å frykte mtp andre komponenter enn hovedkortet og muligens PSU, i beste fall kan det selvsagt bare være overgangen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. november 2010 Rapporter Del Skrevet 4. november 2010 Jeg ville sendt mail til produsenten av både kabinett og HK for å se hvordan de ser på saken. Sende spørsmålet til butikken du har kjøpt dette hos kan ødelegge sjansene dine for å få godkjent RMA, eventuelt blir det ikke lest i hele tatt og de ber deg om å søke RMA (noe som har skjedd med meg..) Men som nevnt, test HK uten kabinettet koblet til (jump start på-knappen direkte på HK) Hvis alt startet opp da, er kabinettet problemet. Hvis ikke, så må du søke om retur på både kabinett og HK, hvordan kabinett produsenten stiller seg i forhold til å erstatte et HK som er ødelagt av deres kabinett kan jo bli spennende å se Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. november 2010 Rapporter Del Skrevet 4. november 2010 Jeg tror at vi kan slå fast at enten er det noe galt med PSU eller den kabelen. Det KAN også hende at det var en kortslutning på HK som forplantet seg videre inn i 24-pinskontakten og oppover den forlengeren. Har en CPU som har potensiale til å greie sånt, så umulig er det ikke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Har endelig klart å finne diag kortet som hører til P6T6 med on/off, reset osv.(utrolig hvor godt man kan legge ting man ikke bruker på et rart sted). Forsøkte nå først med samme PSUen og koble forbi overgangen (utelates helt nå). og får oppstartskode FF på denne diag saken. Det betyr i følge Asus: "FF" means "NO POST" or "finish booting up".Keep cpu,fan, one ram module, one vga card on board for tests. If no avail, contact your retailer for RMA. Ikke lovende for kortet men forsøker en annen PSU nå først for å se om det gir samme resultat. Forsøker så med kun 1 minnebrukke med den andre PSUen. Så blir det evt. RMA på hovedkortet i morgen om det ikke fungerer med dette. Kan vel allerede nå si at enten PSU eller HK er defunc og mest sannsynlig HK. EDIT: Hjalp ikke å prøve en annen PSU (TX750), samme postkode FF uten at noe kommer opp på skjermen. Får håpe det kun er HK og ikke noe annet. Pakkes i kveld og sendes på RMA i morgen. Skulle overaske meg litt om de fikk det til å virke. Endret 4. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. november 2010 Rapporter Del Skrevet 4. november 2010 FF er døden, kan ikke huske noen som har fått et sånt kort til å funke. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2010 Da får jeg bare håpe det ikke har gått utover CPU, minne og annet :/ Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. november 2010 Rapporter Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Hadde selv noen slike overganger på noen av mine maskiner, de er byttet ut for lenge siden. Og det er jeg glad for, husker jeg byttet ut de overgangene da jeg satte inn større psuèr. Håper du får ett nytt kort, og at det er kun hovedkortet som er defekt og ikke noe annet. Endret 4. november 2010 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2010 Hva byttet du de til? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2010 (endret) Jeg kjøpte dette hovedkortet nå: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=AM2RChl84MZrKh6J&templete=2 Om ikke annet vil det kle Noctua viftene mine godt Regner med å kunne hente det i bua til komplett.no siden det ble bestilt før 9. Ha det som et erstatterkort og selge det jeg sender til RMA evt. Samt at jeg får testet om annet er gåent. Fant dog ingen ny overgangskabel til kabinettet så det er mulig jeg tar å fikler ut en strømknapp i et gammelt kabinett. Endret 5. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2010 Theo343: Hvordan gikk det med hovedkortet ditt? Fikk du nytt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå