Gå til innhold

Råd ift. en vanskelig sak på havarert hardware.


Anbefalte innlegg

Jøss, du er tidlig oppe :)

 

Irriterende når sånt skjer og man har igrunn få muligheter til å sjekke hva som kan ha blitt skadet med mindre man har en "spare" maskin man kan teste komponentene på.

(alltids kjekt å ha og det trenger ikke å koste så mye)

 

Jeg vil tro du har lite å frykte mtp andre komponenter enn hovedkortet og muligens PSU, i beste fall kan det selvsagt bare være overgangen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sendt mail til produsenten av både kabinett og HK for å se hvordan de ser på saken. Sende spørsmålet til butikken du har kjøpt dette hos kan ødelegge sjansene dine for å få godkjent RMA, eventuelt blir det ikke lest i hele tatt og de ber deg om å søke RMA (noe som har skjedd med meg..)

 

 

Men som nevnt, test HK uten kabinettet koblet til (jump start på-knappen direkte på HK) Hvis alt startet opp da, er kabinettet problemet. Hvis ikke, så må du søke om retur på både kabinett og HK, hvordan kabinett produsenten stiller seg i forhold til å erstatte et HK som er ødelagt av deres kabinett kan jo bli spennende å se ;)

Lenke til kommentar

Har endelig klart å finne diag kortet som hører til P6T6 med on/off, reset osv.(utrolig hvor godt man kan legge ting man ikke bruker på et rart sted).

 

Forsøkte nå først med samme PSUen og koble forbi overgangen (utelates helt nå). og får oppstartskode FF på denne diag saken. Det betyr i følge Asus:

"FF" means "NO POST" or "finish booting up".

Keep cpu,fan, one ram module, one vga card on board for tests. If no avail, contact your retailer for RMA.

Ikke lovende for kortet men forsøker en annen PSU nå først for å se om det gir samme resultat. Forsøker så med kun 1 minnebrukke med den andre PSUen. Så blir det evt. RMA på hovedkortet i morgen om det ikke fungerer med dette.

 

Kan vel allerede nå si at enten PSU eller HK er defunc og mest sannsynlig HK.

 

EDIT:

Hjalp ikke å prøve en annen PSU (TX750), samme postkode FF uten at noe kommer opp på skjermen. Får håpe det kun er HK og ikke noe annet. Pakkes i kveld og sendes på RMA i morgen. Skulle overaske meg litt om de fikk det til å virke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dette hovedkortet nå:

http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=AM2RChl84MZrKh6J&templete=2

post-38451-1288955369,1638_thumb.jpg

Om ikke annet vil det kle Noctua viftene mine godt :p

 

Regner med å kunne hente det i bua til komplett.no siden det ble bestilt før 9. Ha det som et erstatterkort og selge det jeg sender til RMA evt. Samt at jeg får testet om annet er gåent. Fant dog ingen ny overgangskabel til kabinettet så det er mulig jeg tar å fikler ut en strømknapp i et gammelt kabinett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...