Gå til innhold

Redd amstaffen Nala fra avliving! (Save Nala!)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eier sviktet å følge loven og må ta konsekvensene. Er trist, jeg er hund eier selv, men jeg nekter å tro at eier ikke var klar over at den loven ble iverksatt.

Jeg tror nok at eier ville ikke betale for registreringen. Så nå må stakkars hunden straffes pga eiers svik.

Hunden må drepes pga et jævla papir eller utsende den har? personlig synes jeg det er kvalmt & at denne loven ikke burde finnes i et land som skilter med være humant..

At slike som DEG ser på det som ok beviser jo kun hva jeg alltid har ment om Norges befolkning vi eier ikke evne til empati for andres situasjon utenom å kaste 50kroner til årets charity case..

Valpene under ble også drept pga hvordan de ser ut, er vel helt ok for deg det

320xz.jpg

Lenke til kommentar

Politiet skal ikke vise noen empati, politiet skal håndheve de lovene de er satt til å håndheve. Så enkelt er det.

Og hvis valpene på bildet er født etter forbudet, så skal de naturligvis også avlives. Dette er eiers ansvar og skyld.

Det her er noe eier burde ta kraftig selvkritikk på, og som AvidGamer sier så tviler jeg også på at eier ikke visste dette.

Lenke til kommentar

Hunden må drepes pga et jævla papir eller utsende den har? personlig synes jeg det er kvalmt & at denne loven ikke burde finnes i et land som skilter med være humant..

At slike som DEG ser på det som ok beviser jo kun hva jeg alltid har ment om Norges befolkning vi eier ikke evne til empati for andres situasjon utenom å kaste 50kroner til årets charity case..

Jeg sier ikke det er ok. Jeg synes det er helt tragisk. Men nå lar du følelsene ta overhånd og du ser ikke på saken for det den er. Isteden begynner du å ta personlig angrep mot meg når du burde heller rettet det mot eieren.

Eieren til hunden har skyllen her. Og pga dem blir hunden avlivet. Du driver å beskylde våpenet og ikke personen som holder den (eieren).

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Meg bekjent er den hunderasen ikke lovlig i Norge. Har vel muligens en sammenheng med at den er den rasen som er mest ustabil psykisk og samtidig kan forvolde store skader på et menneske. Ingen god kombinasjon...

heller motsatt når det kommer til psyke, de er så sterke både der å fysisk at de kan lett kalles en av de beste hunderasene..

Og ikke glem helsen, de blir nesten aldri sjuke..

Du får slutte innta nyhets propaganda å komme deg ut i den virkelig verden..

Eneste farlige med en hund er person som holder båndet..

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt.

Du påstår altså at man kan stole 100% på en hund om eieren er flink med dyr?

Man kan aldri stole 100% på et dyr...

Vet av flere tilfeller med amstaffhunder i nærmiljøet hvor eiere har vært nødt til å avlive dyrene fordi de ikke var mulig å handtere. Snakker nå om godt vante hundefolk...

Lenke til kommentar

man kan IHVERTFALL ikke stole 100% på et menneske, men vi lar jo dem gå rundt fritt her. for å si det sånn, det er et paradox at vi forbyr disse hundene, men lar kriminelt østeuropeisk pakk, krigstraumatiserte nigerianere, voldtektsmenn som har sonet 2 år, pedofile osv gå fritt rundt i gatene, mens disse stakkars hundene som ikke har gjort en DRITT annet enn å dele noe DNA med noen bikkjer med dårlig gemytt skal avlives.

edit: men jeg er enig, dette er omsorgssvikt av eieren. når regelverket er som det får man følge det så det ikke går ut over hunden...

Endret av Daily-Drifter
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det kalles artspreservasjon... Man dreper ikke mennesker, men man tar lett livet av andre arter. Helt normalt basalt beskyttelsesmønster...

disse stakkars hundene som ikke har gjort en DRITT annet enn å dele noe DNA med noen bikkjer med dårlig gemytt skal avlives.

Selvfølgelig, vil du ha en ustabil hund rundt deg?

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har hørt.

Du påstår altså at man kan stole 100% på en hund om eieren er flink med dyr?

Man kan aldri stole 100% på et dyr...

Vet av flere tilfeller med amstaffhunder i nærmiljøet hvor eiere har vært nødt til å avlive dyrene fordi de ikke var mulig å handtere. Snakker nå om godt vante hundefolk...

Les posten min igjen..

Aldri sagt du kan stole 100% på en hund..

Lær deg å argumentere med fakta og ikke putt på meg ting jeg ikke har sagt..

Jeg har vært rundt hunder i 20år og eid en amstaff i snart 9år..

Basere meg på virkeligheten ikke vg,dagbladet og annen propaganda fra hjernevaske boksen vi kaller TV.

Ser ut til at Nala har fått 48timer til slik at advokaten kan samle sammen papirer å annet til politiet. :)

Lenke til kommentar

Basere meg på virkeligheten ikke vg,dagbladet og annen propaganda fra hjernevaske boksen vi kaller TV.

Gjør du? Så hvorfor er du så utviten på norske lover ang denne saken? Eller gjelder ikke de i ditt virklighet??

Er jo forbudt å avle på, selge og omplassere de i norge. Derfor ble de avlivet. Har ingenting med hvordan de ser ut.

Ser ut til at Nala har fått 48timer til slik at advokaten kan samle sammen papirer å annet til politiet. :)

Utrolig hvor opphengt du er i hunden, men når det gjelder eieren gidder du ikke hisse deg opp over?

Jeg som hundeier ELSKER hunden min. Derfor sørger jeg for at ALLE papier er i orden. Alle vaksiner tatt, jeg respekterer hundelovene osv. Nettopp fordi jeg er glad i hunden min og vil det beste for han.

En eier som total gir blaffen, svikter å ha papier på hunden, og føler ikke hundelovene er IKKE en god eier. Eieren her var fulstending klar over norske lover, og dermed satt livet til hunden i fare. I min meining burde han/hun bli straffet med dyremisshandling.

Synes du bør sikte deg på eieren og sette personen på plass.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Utrolig hvor opphengt du er i hunden, men når det gjelder eieren gidder du ikke hisse deg opp over?

Jeg som hundeier ELSKER hunden min. Derfor sørger jeg for at ALLE papier er i orden. Alle vaksiner tatt, jeg respekterer hundelovene osv. Nettopp fordi jeg er glad i hunden min og vil det beste for han.

En eier som total gir blaffen, svikter å ha papier på hunden, og føler ikke hundelovene er IKKE en god eier. Eieren her var fulstending klar over norske lover, og dermed satt livet til hunden i fare. I min meining burde han/hun bli straffet med dyremisshandling.

Synes du bør sikte deg på eieren og sette personen på plass.

Selvsagt det er jo hunden som er i fare her ikke eieren, alle kan gjøre feil det betyr ikke at noen skal avlives for det.

Ikke etter 6år, ta tenk litt..

Og jeg vil ikke "sikte" meg inn på noen, spesielt ikke en eier som allerede er knust fordi hunden er tatt fra dem..

Loven kan jeg mye bedre en deg garantert, den åpner for at hunden kan tas ut av kongerike Norge noe som har skjedd gjennom rettskraftig dommer tidligere..

Begynner du forstå nå? Man vil bare unngå avlive hunden ikke gå imot loven..

Utdrag fra facebook gruppen

"Jeg beklager å måtte fortelle at Nala dessverre ikke er blandt oss mer. Dette med de 48 timenes utsettelse var tydeligvis ikke reellt fra politiets side. De avlivet Nala i går uten at noen visste om det. Ingen har fått noen beskjed, ikke engang eier. Advokaten sier at dette er et alvorlig overtramp fra politiets side, og dette er anmeldt. Politiet har gitt kennel og dyrlege "munnkurv" så det er vanskelig å få opplysninger om hva som har foregått. Eier er rimelig knust og vi føler oss lurt. Skal selvfølgelig komme med all informasjon som jeg får etterhvert. Takk for støttet fra alle sammen - og sov godt lille Nala. Føler at vi sviktet deg, men du skal vite at vi prøvde hardt ♥"

15021910150295191150246.jpg

75851101502951929752468.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...