Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

CDON - Dårlig kundeservice og lang responstid på epost


Anbefalte innlegg

For øyeblikket holder jeg på å skrive bachelor oppgaven min, da min gamle datamaskin sluttet å fungere. Dette hadde årsak i at harddisken hadde bad sectors og laptopen, slet med overheating. For å kunne bruke denne pcen blir jeg nødt til å sette den oppå en stor stuevifte og regenerere de ødelagte sektorene daglig (en prosess som tar flere timer) for at den skulle fungere.

 

jeg fant ut at jeg ble nødt til å bestille en ny datamaskin, og trengte den raskt. Etter å ha hørt mye positivt om cdon.com, bestemte jeg meg for å bestille en ny laptop derfra. På siden står det at leveringstiden på pcen er på 2-5 dager. Etter ordren ble forhåndsbetalt og sent, viste det seg at det skulle ta nesten 2 uker før laptopen kunne hentes fra postkontoret.

Jeg sendte dem flere henvendelser om hvorfor det tok så lang tid, og at det hastet litt grunnet min oppgave skriving, og håpet på litt økt effektivitet. Siden det ikke gikk an å kontakte dem via telefon måtte jeg sende mail. Dette viste seg å ta flere timer før jeg fikk noe svar, og noen ganger fikk jeg ikke svar før dagen etterpå.

 

Vel, jeg fikk laptopen og tenkte at jeg får heller ta lærdom av dette og aldri bestille fra cdon igjen. ca. 5 dager senere, brukte jeg pcen til å jobbe med et regnskap i excel. Plutselig slo den seg av helt uten videre. Da jeg skulle skru den på igjen, var den helt død. Jeg kontaktet derfor MSI som er produsenten av maskinen, og ble fortalt at jeg bør levere den tilbake for og få en ny pc utlevert.

 

Samme dag kontaktet jeg cdon igjen, og får svar dagen etterpå at de behandler min sak, og skal komme tilbake til meg så raskt som mulig. Nå har det gått 8 dager og idag fikk jeg svar om at jeg skulle ringe infocare.dk, og kontakte dem angående service. Jeg ønsker selvsagt en ny pc, og ikke betale får en deffekt vare som sendes på service rett etter den er mottatt.

 

På toppen av dette ble jeg pålagt økonomiske kostnader ved at jeg måtte kjøpe ny harddisk til min gamle laptop, fordi den nye ikke fungerte. Har sendt dem flere henvendelser, spurt om telefonnummer og enten svarer de ikke, eller så svarer de med en kort setning som inneholder urelevant informasjon iforhold til saken.

 

Dette har blitt en plage og frustrasjon for meg, og jeg føler meg særdeles dårlig behandlet.Konklusjonen er: Ikke kjøp fra cdon.

Endret av DT2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier alltid å handle fra komplett, men de hadde ikke den modellen jeg var ute etter.

Edit: Spørsmål til deg Thommesen, du mener at hvis du bestiller en bok fra komplett, så er det greit å få dårlig service siden det ikke er hovedproduktet de selger? Nå er kanskje en bok et dårlig eksempel iforhold til en pc til ti tusen. Men poenget er vel det samme.

 

Det er vel helt urelevant?

Endret av DT2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at det å få svar på mail etter "flere timer" eller dagen etterpå er sent. Utenom det at det har tatt lang tid med frakt og slik, synes jeg ikke at du har blitt dårlig behandlet, og det med frakt er noe som skjer innimellom, så det bør man nesten regne med.

 

 

Hvis du ikke forskyldt i at PC'n er ødelagt, har du faktisk rett til ny PC. DOA:Dead on arrival.

Lenke til kommentar

Jepp er det jeg håper på, det var ikke selvforskyldt. Jeg brukte pcen til excel da den plutselig slo seg av.

 

Etter pcen ble ødelagt, sendte jeg dem mail og fikk ikke svar før 7-8 dager etterpå. Laptopen ligger forsatt på hylla, har ikke fått noe informasjon om jeg skal sende den og hvor. Heller ingen informasjon om jeg kan få ny eller ikke. Personlig syntes jeg dette er dårlig, og liker best å kunne nå kundeservice over telefon.

Endret av DT2
Lenke til kommentar

Synes at det virker litt merkelig. Har hatt noen kompiser som har kjøpe pc'er på elkjøp, som det var noe gale med. Selv om merket på pc'ene var hp så var det elkjøp som måtte fikse opp i det. Synes derfor at det er merkelig at cdon ikke skal ha noe med deg å gjøre...

Lenke til kommentar

Jeg er ikke verdens største fan av CDON, men å klage på at de ikke svarer på epost på noen timer er for drøyt, du er bortskjemt rett og slett. Og er det CDON sin feil at posten bruker 2 uker å å levere varen? Nei, det er posten sin feil

 

Problemet er at etter pc`en ble ødelagt har det tatt over en uke før jeg fikk svar fra kundeservice, og jeg har enda ikke fått klare instrukser.

Lenke til kommentar

Synes at det virker litt merkelig. Har hatt noen kompiser som har kjøpe pc'er på elkjøp, som det var noe gale med. Selv om merket på pc'ene var hp så var det elkjøp som måtte fikse opp i det. Synes derfor at det er merkelig at cdon ikke skal ha noe med deg å gjøre...

 

Ja jeg har selv jobbet på elkjøp får noen år siden, og der kan man levere pcen direkte til elkjøp, og de tar ansvaret får å levere den videre på service eller omlevering.

Lenke til kommentar

Butikken som er den du kjøpte fra har ansvaret, men vil ofte dumpe kunden direkte på verksted for spare arbeid selv.

Men om kunden ikke vil forholde seg til tredjepart som infocare kan han kreve forholde seg til butikken varen ble kjøpt fra, og at de skal ta arbeidet mot infocare.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe særlig gøy når ting tar tid. Og ikke når man må bruke pc til oppgaven man jobber med.

 

Her synes jeg at 8 dager og vente på svar er drøyt. Og at de ikke vil ta ansvar for varen, men krever du skal forholde deg til noen andre blir bare teit.

 

Regner med du betalte med visa, da ringer du til visa eller banken. Forklar hva som har skjedd osv, og din frustrasjon. Går ut fra du har en kjøpsforsikring inkludert i korte, det har jeg på mitt visa kort. Så tar visa og ordner opp, og du kan kjøpe ny pc en annen plass.

 

Har selv måtte ty til hjelp fra visa når en norsk nettbutikk var alt for treg og ikke viste tegn på og hville hjelpe.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe særlig gøy når ting tar tid. Og ikke når man må bruke pc til oppgaven man jobber med.

 

Her synes jeg at 8 dager og vente på svar er drøyt. Og at de ikke vil ta ansvar for varen, men krever du skal forholde deg til noen andre blir bare teit.

 

Regner med du betalte med visa, da ringer du til visa eller banken. Forklar hva som har skjedd osv, og din frustrasjon. Går ut fra du har en kjøpsforsikring inkludert i korte, det har jeg på mitt visa kort. Så tar visa og ordner opp, og du kan kjøpe ny pc en annen plass.

 

Har selv måtte ty til hjelp fra visa når en norsk nettbutikk var alt for treg og ikke viste tegn på og hville hjelpe.

 

Tusen takk for tipset =)

Lenke til kommentar

CDON er søppel. De har mange svenske folk som ikke forstår norsk og svarer på noe helt annet eller ingen ting av det du spør om. Det har jeg opplevd flere ganger over lengre tid. Bare for å ta det kort og enkelt hvor "sleip" de er:

 

Jeg kjøpte noen BLU-RAY der. Sjekker alltid at det står norsk tekst på alle filmene før jeg trykker kjøp. Får så alle filmene i posten og merker at den ene ikke har norsk tekst. Vel tenker jeg, da har jeg kanskje sett feil på siden deres. Stikker på cdon.com og sjekker ut den aktuelle filmen og der står det (fortsatt) norsk tekst. Jeg skriver så en mail til dem. Etter rundt 1 dag får jeg svar om at det ikke står noe om norsk tekst på den filmen på siden deres. Jeg går så inn på filmen for tredje gang og ser at de nå har endret beskrivelsen og fjernet norsk tekst..... Du er heller ikke den første her på forumet som klager over problematikk rundt kjøp/service/retur av elektronikk og lignende der. Jeg synes nesten synd på deg som har handlet der for de er virkelig noen idioter hele gjengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...