Gå til innhold

Windows kan ikke formatere ny WD-harddisk


Sky89

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en ny Wester digital Caviar 2TB black harddisk, men får ikke til å formatere den. Første gang jeg startet maskinen kom det opp at jeg måtte initialisere den, noe jeg gjorde. Da formateringen (NTFS) var kommet til 100% kom det opp at formateringen ikke kunne gjennomføres. Da jeg startet maskinen kom det opp at disken måtte sjekkes pga korrupt Master file, og at windows ikke klarte å reparere denne (har ikke sett det under senere oppstarter). I tillegg står det nå, i datamaskinbehandling, at filsystemet er RAW.

Har jeg gjort noe galt, og hva betyr det? Og kan dette fikses, eller er det noe galt med harddisken?

 

Har 4 andre (gamlere) harddisker som fungerer utmerket.

 

His av interesse:

Hovedkortet er: Gigabyte EP45-DS3

Endret av Sky89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå søkt gjennom de fire testene i Data Lifeguard Diagnostics, og i 3 av 4 tester kom det opp error.

 

Vet bare ikke helt konkret hva dette betyr.?

 

Edit:

Nå kommer det opp at jeg må initialisere harddisken for at behandling av logiske disker skal få tilgang til den.

Og følgende partisjonsmetoder er tilgjengelige:

- MBR (hovedoppstartssektor)

- GPT (GUID-partisjonstabell)

Obs: partisjonsmetoden GPT gjenkjennes ikke av alle tidligere versjoner av Windows. Den anbefales for disker større enn 2TB, eller disker som brukes på Itanium-baserte maskiner.

 

Hvilken skal jeg velge?

post-121407-1288889754,94_thumb.jpg

Endret av Sky89
Lenke til kommentar

Nesten litt godt å få bekreftet at det er MBR som brukes, da det var det jeg hadde valgt. Prøvde det på nytt nå, får å sjekkom om resultatet ble det samme, noe det ble. Så er vel bare å reklamer, som du sier.

 

Men for å være helt sikker, etter valget om MBR: da skal jeg velge å opprett en partisjon og så bare følge standard instruksjene angående diskplass osv? (husker ikke helt nøyaktig hva valget het, men kom opp når jeg høyreklikket på harddisken i diskbehandling)?

 

 

Takk for alle svarene! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...