gormley Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg har blitt spurt om å jeg vil selge et bilde til en bykalender. Kalenderen inneholder bare én side; foto + årskalender. Og den er i A2-format. Jeg vet ikke hvor mange trykk det er snakk om, men antar et par tusen. Jeg bekymrer meg over hodet ikke over kjøpers økonomi. Spørsmålet er: Hvor mye bør jeg ta meg betalt? Jeg er ikke fotograf, men over gjennomsnittet hobbyfotograf - med langsiktig mål om å finansiere i alle fall noe fotoutstyr på salg. Frilanssatsene sier ikke noe om kalender, det nærmeste er "forside, brosjyre" som er satset til 4234,-. Jeg synes selv dette er i overkant, hva mener dere? Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Er det snakk om ett bilde(ditt) på hele kalenderen, eller deler du med mange andre? Tenk også på når du ser på brosjyreprisen at den har en bruks-/levetid på alt fra en dag eller to og oppover. En kalender har en definert brukstid på ett år, verken mer eller mindre. Jeg ville i hvert fall ikke gått under den satsen du nevner, heller en del høyere. Lenke til kommentar
gormley Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Ett bilde på kalenderen = mitt. Noterer meg at du ikke ville gått under. Andre synspunkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå