RyanGiggs11 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Har en 20MB linje som jeg kobler til via router. Funker bra helt til jeg bruker Skype eller MSN til å ringe venner. Kan bruke nettleseren fint, men Skype lar meg ikke holde på med samtaler lengre enn maks fem minutter før de avsluttes. Har 100% connection, men iløpet av samtalen faller kvaliteten. Hva kan problemet være? Har prøvd å koble til Ethernet-kabel, men det hjelper bare litt på stabiliteten.. Jævlig irriterende, så om noen har forslag til hjelp tar jeg imot med åpne armer! Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Er du sikker på at dette er direkte relatert til ditt hjemmenettverk/nettlinje? Funker det fint fra samme pc via andre nett f.eks ? Har selv opplevd å få brutt samtaler via skype uten at hverken meg eller mottaker har mistet nettforbindelse. Skype svarte på dette at "det av og til skjedde". Endret 4. november 2010 av Youcef Lenke til kommentar
mello0110 Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Skype har en innstilling som gjør at den bruker port 80 og 443 som backup-porter. Dette er portene til HTTP og HTTPS trafikk, som da kan kvele surfing og slikt. sjekk innstillingene i skype. det skal være en avkryssing som skrur dette av, men som standard er dette avkryssingen på. EDIT: sørg også for at routeren din har UPnP aktivert. dette sørger for at skype kan si ifra til routeren om hvilke porter den bruker for så å åpne disse portene for bedre samtalekvalitet. Endret 11. november 2010 av mello0110 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå