affair Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hei, ringen som jeg fester solblender i osv er løs, tror ikke det er noe galt med objektivet. Det er et tamron 17-50mm og har ikke blitt behandla dårlig på noen måte. Merket det bare helt tilfeldig. Er dette noe som er vanskelig å få ordnet? mvh. Andreas Ellingsen Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Spesielt. Jeg har nettopp opplevd det samme, også min ring er løs. Ganske irriterende kan man si, og også jeg lurer på hva jeg kan gjøre. Har også en Tamron 17-50.... Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Tydelig ikke et uvanlig problem (søk: 'loose filter ring Tamron 17-50'). Det er tilsynelatende svært lett å ordne selv, men brukere nevner at skruene i visse tilfeller kan påvirke fokusmekanismen, noe som ikke er spesielt moro. Dersom man liker litt spenning, eller bare vil se hva som egentlig er feil, går det an å ta en titt på Likevel, det kan være en god ide å høre om dette kan være en reklamasjonssak*. Importøren (Focus Nordic) henviser til Kamerateknikk, litt usikker på om de utfører service enda. Alternativt kan du høre i butikken du kjøpte objektivet, noen ganger er det like greit å slippe å bry seg om frakt o.l. * I såfall blir dette en iboende svakhet i produktet, noe som burde være mulig å klage på. Det kan fort bli en latterlig stor sak i forhold til at det er noen løse skruer, men burde nok være relativt rett-frem om ikke objektivet ditt ser ut som det har fått juling. Det kommer selvsagt litt anpå verkstedet, men har erfart at svakheter i konstruksjonen på produkter uten relevante skader er ganske rett-frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå