Gå til innhold

Tenker å kanskje kjøpe meg nytt skjermkort. Men, vil strømforsyneren orke å dra riggen?

PyrionZ

Anbefalte innlegg

Har ett oppsett som jeg bygde noen år tilbake. Består av Intel Q6600, Asus P5KC(ræl), 4gb mushkin ddr2 (husker ikke specs på de) Men de har holdt bra.

Har et 3870 Toxic kort nå, og det begynner å slite med diverse nyere spill.

Så, spørsmålet er da: Vil strømforsyneren klare å levere nok strøm til oppsettet med f.eks dette kortet? Har dårlig råd, og veit jeg fint kan klokke prossesoren opp til 3Ghz igjen. Og klokke rammen en del. Så trur dette burde holde enda en stund?

Kommer ikke til å være noe hardcore gaming på pc'n, men vil ha den litt up to date i tilfelle noe LAN eller lignende.

Edit: Strømforsyneren er på 600w

Endret av PyrionZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter det jeg kan finne ut via diverse reviews av 4870x2, så drar det maks 430W, så den PSUen din skulle holde uten problemer.

ATI anbefaler jo 650W, men det tar jeg med en stor klype salt, så jeg vil si at PSUen din fint skulle kunne kjøre det 4870x2 kortet. På en annen side er jo 4870x2 et "gammelt" kort i dag, jeg ville ikke ha satset på et slikt kort. Men kommer jo an på prisen da.

Lenke til kommentar

ATI anbefaler jo 650W, men det tar jeg med en stor klype salt, så jeg vil si at PSUen din fint skulle kunne kjøre det 4870x2 kortet. På en annen side er jo 4870x2 et "gammelt" kort i dag, jeg ville ikke ha satset på et slikt kort. Men kommer jo an på prisen da.

4870x2 yter ganske likt 5870, så 500kr for et slikt kort er et godt kjøp.

Lenke til kommentar

4870x2 yter ganske likt 5870, så 500kr for et slikt kort er et godt kjøp.

Det slår faktisk 5870 i flere tester også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...