sepersen Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er litt "grønn" på dette så jeg spør de vise.. Har nettverksmodemet (ingen router eller switch funksjon på dette) på kontoret i 2 etg, med kablet nettverk til 1 etg. Ønsker å flytte den trådløse routeren (DIR-655) ned til 1 etg - men hva er da best å bruke som "splitter" - router eller switch - mellom nettverksmodemet i 2 etg og det kablede nettverket til 1 etg? Har også en USB-skriver i 2 etg som jeg gjerne skulle ha koblet på nettet - dette går vel kun med en router med USB utgang? Eller kan jeg gjøre dette via "share" på PC'en i 2 etg? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Svitsj. Svitsj brukes til å utvide lokalnettet. Routere brukes til å binde ditt lokalnett med internett. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Det er for lite/dårlig informasjon er for å fatte oppsettet. Er routeren nå koblet inn til modemet, så klienter (maskiner) inn på routeren? Er det sånn? Eller har dere 2 routere, og du vil bare flytte på en ned til 2 etg? Det hele ville vært enklere med en tegning over oppsettet. F.eks, er det sånn det ser ut? PCer er koblet inn på routeren du vil flytte? : Så vil du gjøre dette? I såfall vil ikke det gå, siden du sier at modem har ikke router funksjon. Skal du bruke switch blir løysning sånn: Om du investerer i en annen router vil det se sånn ut: Endret 3. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Der høres ut som du trenger en switch - men det vil da være avhengig av at du kobler det på en slik måte at ruteren står koblet før switchen (mellom modem og switch altså). Dette gjelder kun om modemet ditt er rent modem uten integrert ruterfunksjon, men det presiserer du jo selv i første post så jeg anntar du har peil på det. -Stigma Lenke til kommentar
sepersen Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Routeren står koblet til et Motorola modem fra Get. Fra routeren går det kablet nettverk til PC på kontoret + ned i 1.etg. Jeg ønsker å sette ned Routeren for å sette opp trådløst nettverk i 1.etg (grunnet barnerom ved kontoret). Denne routeren vil da bli koblet etter switch/router som er koblet til modemet. Har forsøkt å tegne opp - men fikk de bare lagt til som vedlegg - beklager litt tungvint. Dagens løsning.doc Ønsket løsning.doc Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Du må ha router der som du vil ha det ønsket oppsettet. Men du kan spare penger om du benytter det bilde nr3 jeg postet for å bruke switch. Endret 4. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå