Zuquly Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Har kjøpt ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3 hovedkort og AMD Phenom II X4 965 Black Edition CPU. Første gang jeg prøvde å kjøre nytt oppsett lyste front panel grønt, og det var ingen feil biip. Maskinen ville ikke kjøre og mitt nye skjermkort gikk med vifta av/på hele tiden, uten at skjermen startet opp. Løsningen på problemt skulle være enkelt å finne da CPU og DRAM lyste rødt. Har nå satt sammen alt på nytt, sjekket pasta på CPU og skiftet ram. Ellers består pc`n av Chieftec 560w ATX, DW raptor sata HD, Sapphire Radeon HD 5870 1GB GDDR5, Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 2x4GB CL9. Har sjekka watt mot asus kalkulator og den sier at jeg skal klare meg med minimum 550W. Så hva kan være galt her? Må legge til at jeg ikke har cd/dvd rom koblet på. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Prøvd å skru på igjen da? Sjekk at alle kabler sitter som de skal... Sjekk manualen for hvor strømkontaktene er. Lenke til kommentar
Zuquly Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Har jo prøvd det noen timer nå, og ingen kabler er løse. For sikkerhets skyld har jeg skiftet ut de gamle kablene. Strømkablene er satt rett, men siden CPU trenger 8 punkts kabel for i det hele tatt starte, kan jo problemet ligge der. Lenke til kommentar
Zuquly Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Glemte å si det men det lyser rødt mellom CPU og RAM, kanskje mer som blinking. Kan det være at ram og cpu ikke går? Lenke til kommentar
Zuquly Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Problemet er fikset Endret 4. november 2010 av Zuquly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå