Qumad Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg har problemer i gjenopprettingskonsollen for Windows? med og velge: Gjenopprettingskonsoll for Microsoft Windows® Gjenopprettingskonsollen inneholder systemreparasjons- og gjenopprettingsfunksjonalitet. Skriv inn EXIT for å avslutte gjenopprettingskonsollen og starte datamaskinen på nytt. 1: C:\WINDOWS Hvilken Windows-installasjon du vil du logge deg på <Trykk ENTER for å avbryte>? I følge denne linken så kan det virke som at det bare er til og trykke på knappen [1] og så skal det skje noe. Men når jeg trykker på [1] så skjer det ingenting. Trykker jeg [Enter] etterpå så kommer jeg til komando linjen: C:\Windows> Hvorpå det er som om jeg er i DOS. Tydeligvis så er problemet at jeg trykker på [Enter] tasten som da skjermen sier at er for å avbryte' date=' men når det ikke er nok å kun taste [1'] for og velge at det er denne installasjonen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det høres ut som du har kommet deg inn på konsollen, det er riktig at det ligner på DOS. Men man kan ikke installere Windows derfra. Hvis du har en 'merke-PC' så finnes det antagelig en gjenopprettingsfunksjon, men det er noe annet. Hva slags PC har du? Lenke til kommentar
Qumad Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Det høres ut som du har kommet deg inn på konsollen, det er riktig at det ligner på DOS. Men man kan ikke installere Windows derfra. Hvis du har en 'merke-PC' så finnes det antagelig en gjenopprettingsfunksjon, men det er noe annet. Hva slags PC har du? Jeg velger ved oppstart at den skal starte fra CD-ROM, senere velger jeg at den skal reparere Windows, så kommer det til problemet mitt med at jeg skal velge hvilken Windows-installasjon som skal fikses. Laptopen er en HP Pavilion dv5000 kjøpt fra en nettbutikk rundt 2005/2006 en gang. Jeg klarer ikke og finne orginal CD'ene som kom med laptopen, så jeg sliter litt mht ny installasjon drivere osv, så jeg vile prøve og fikse Windows versjonen som ligger på maskinen. Har lånt XP CD'en til en kollega som jeg bruker for og fikse Windows. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Å reparere fra recovery console, forutsetter at du vet hva du skal reparere. Verktøy som du kan bruke finner du med å skrive Help eller Hjelp etter du har valgt 1 og tastet Enter. Men siden du har en HP Pavilion dv5000, vil du med fordel gå til HP og lese om recovery mulighetene dine, for din modell. Mulig at du har bedre alternativer enn det du forsøker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå