trake Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hei. Skal til å bestille meg pc fra komplett.no, og har bestemt meg for et av disse kabinettene: Antec Nine Hundred Midi Tower Sort Antec Nine Hundred Two Midi Tower Sort Hvilket av kabinettene er "det beste"? Eventuelle pluss og minus kan være interresante. Er i tillegg litt usikker på hvilket skjermkort jeg skal velge. Slik det ser ut nå står det i mellom Radeon HD 5830 og GeForce GTX 470. Lurer også på om det er noen spesiell produsent som er bedre enn de andre. Geforce: eVGA, Gainward, ZOTAC, ASUS? Radeon: HIS, XFX, Sapphire osv.? Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 er vel så og si det samme. men antec 902 har vifte styring utvendig mens atnec 900 har det inne i kabinettet. har selv antec 902 og er godt fornøyd med det. 902 har også rom til å stappe ledninger inni. vet ikke om 900 har det. 902 er jo også lakkert svart innvendig og det er jo ett pluss. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er i tillegg litt usikker på hvilket skjermkort jeg skal velge. Slik det ser ut nå står det i mellom Radeon HD 5830 og GeForce GTX 470. Hvorfor står det mellom disse kortene, og da spesielt HD5830? Gå heller for Radeon HD 6870... Koster omtrent 2000,- Lenke til kommentar
trake Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Spørs om jeg går for 902 da ja. Ang. skjermkort: Hadde tenkt å velge en av disse pcene siden jeg da slipper å bygge den selv: Komplett gamer Disse pcene kan jeg da bare velge imellom noen få kort, blant annet GTX470 og HD5830. Derfor lurte jeg på hvilket jeg burde satse på osv. Endret 3. november 2010 av trake Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Ang. skjermkort: Hadde tenkt å velge en av disse pcene siden jeg da slipper å sette den sammen selv: Komplett gamer Disse pcene kan jeg da bare velge imellom noen få kort, blant annet GTX470 og HD5830. Derfor lurte jeg på hvilket jeg burde satse på osv. Hvis du ikke har lyst til å bygge selv, så kan Komplett bygge en PC etter dine spesifikasjoner. Det er ikke noe problem. Du vil spare penger på det. Send dem en mail eller ring, så ordner de resten. Lenke til kommentar
trake Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Ok. Vet du om jeg da vil få garanti på selve pcen? eller bare på enkeltdelene? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Ok. Vet du om jeg da vil få garanti på selve pcen? eller bare på enkeltdelene? Samme garanti som ved andre PC'r Komplett bygger. Lenke til kommentar
trake Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Tror nok jeg går for en av de komplett gamer pcene uansett. Orker rett og slett ikke å begynne å velge en annen nå. Har bestemt meg for Komplett Gamer a20 November edition Vil prøve å holde prisen under 10 000 totalt. Tror jeg går for dette skjermkortet: Gainward GeForce GTX460 GS Har også bestemt meg for en AMD prosessor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Noen som vet noen minus med disse? Endret 4. november 2010 av trake Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Noen som vet noen minus med disse? Ikke noe annet enn at du kan få en bedre PC til samme pris eller lavere om du tar deg 10 minutter på å skrive en mail eller ta en telefon. Lenke til kommentar
Nerdrage Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 fordel å presisere hvorhen han skal maile eller ringe da.... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Komplett gir ett år 3 år med garanti, men og du har i tillegg full reklamasjonsrett på alt. Aberet er at du sikkert må sende hele maskinen inn hvis noe ryker. Jeg har ikke hatt labbene på et Antec 920, men Antec 900 er ræva med tanke på kabelorganisering. Ikke kjøp HD5830, for alt du gjør. Elendig ytelse per krone og helt akterutseilt, se om du ikke kan droppe skjermkortet helt og kjøp deg et HD68x0 utenom, evt. vent to uker på GTX580 og HD69x0 + priskrig. Edit: Evt. gjør som herrene over meg foreslår, kontakt Komplett og hør om du kan få et annet kort, f.eks HD68x0 eller GTX460 1GB. GTX470 er ikke et dårlig kort, det heller. Endret 4. november 2010 av Lch Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 fordel å presisere hvorhen han skal maile eller ringe da.... http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=contact Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Vet ikke om akkurat den PCen er blitt oppdatert med det nå, men tidligere i dag ble noen PCer oppdatert slik at man kunne velge de nye kortene fra AMD. Om du ikke har bestilt enda, burde du sjekke om den du skal bestille har blitt oppdatert også. Da ville jeg heller valgt et 6850 eller 6870 fremor 5830, om jeg var deg. Et GTX460 768MB gir forresten mer "bang for the buck" enn GTX460 1GB. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Men dårligere ytelse i høye oppløsninger. Jeg ville spart inn mellomlegget et annet sted. Lenke til kommentar
trake Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Satser på å bestille slik at jeg har pcen rundt jul, så kan jeg vel egentlig vente til slutten av november/begynnelsen av desember før jeg bestiller så får jeg se om de har lagt til noe nytt da. Lenke til kommentar
trake Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Klarer ikke helt å legge fra meg dette pc-greiene så har nå funnet en annen pc på komplett som jeg tror jeg skal greie å konfigurere til en pris på rundt 10 000 kr. Denne gangen er det Komplett Gamer Premium i35 Synes standard-specsa ser ok ut. Eneste jeg har endret til er: Antec 902 Chieftec Super Series 750W PSU Samsung SpinPoint F3 1TB Har valgt Windows 7 Home Premium 64 bit, så sparer jeg litt penger der. Ser det jeg har valgt ok ut? Er litt usikker på hovedkortet. Ønsker jo ikke å måtte bytte det ut med det første. Skjermkort venter jeg et par uker med å bestemme. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Jeg kjenner ikke til Super-serien til Chieftec, men Corsair TX650W er en kjempebra strømforsyning, laget av Seasonic. Da kan du heller legge pengene i enten Win7 64 Pro, en Crucial C300 64GB eller bruke dem på skjermkortet. Hva hovedkort angår, så er neste generasjons prosessorer fra både Intel og AMD planlagt på nye sokler, så framtidsplanlegging er rimelig bortkastet. Hvor mange "nye" prosessorer som kommer til soklene 1156 og 1366 aner jeg ikke. Kanskje får du en 6-kjerne til en grei pris om en stund. Regn i alle fall med å måtte be ut hovedkort og prosessor til neste oppgradering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå