Skarphol Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hei! Jeg har bygget meg et nytt loft, og trenger litt hjelp til innkjøp av utstyr. Jeg har: - En ganske diger TV med full HD - Lagt opp rør i veggene slik at jeg kan ha 5.1 lydsystem - En XBOX 360 - En WII - En PC med 5.1 lydutgang Jeg ønsker å kunne bruke disse tingene på TV'en. Jeg trenger en eller annen greie som kan spille av Blueray. Jeg ønsker at denne greia også har en harddisk for opptak/pause av TV-signalet. Jeg kunne også tenke meg at det gikk an å koble seg til internett for å se YouTube uten å gå via PC'en. Hva trenger jeg da å kjøpe av utstyr? Har ikke så stort budsjett, kanskje 7-8 kroner. Vennlig hilsen Alf Øivind Skarphol Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Har du ingen lydanlegg? Vanligvis pleier folk å koble inn alt i en forsterker som igjen er koblet opp mot TVen. Jeg kunne også tenke meg at det gikk an å koble seg til internett for å se YouTube uten å gå via PC'en. Det klarer du ikke. TVer som tilbyr YouTube funksjon er innebygget i TVen. Har ikke TVen dette, så må du benytte PCen, eller et mediavspiller som har YouTube (f.eks Popcorn Hour) Endret 3. november 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hvorfor kan du ikke kjøre Youtube gjennom PC ? Hvis du bruker datamaskinen som en HTPC gir dette tilgang til Spotify etc. Det er mye bedre enn en TV med innebygd støtte for youtube, disse er ofte dårlige. Du må nesten kjøpe en tuner som du kan ta opp med. Eller så kan du kjøre signaler gjennom PC, men det er en løsning som krever til "tilpasning". Lenke til kommentar
Skarphol Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Hei! Takk for svar så langt. Nei, jeg har ikke noe lydanlegg. Så jeg ser for meg at jeg må kjøpe et 5.1 surroundanlegg, og en eller annen Blueray-spiller, eventuelt en PS3. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å bruke PC'en som HTPC, mer som en spillmaskin. Dersom jeg nå slår meg til ro med at eventuell Youtubekikking går via PC'en, bør det da holde å kjøpe en PS3 og et greit lydanlegg? Holder det da med 7-8 tusen totalt? Med en PS3 får jeg forresten ikke muligheten til å stoppe TV-sendingene.. Vennlig hilsen Alf Øivind Skarphol Endret 3. november 2010 av Skarphol Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Du kan spare mye penger på å bruke PC som HTPC. Du trenger ikke å sette den under TV og pakke den inn i HTCP- kabinett for at den skal fungere. Hvis den i utgangspunktet skulle stå på en pult ikke så langt fra TV- en kan du jo kjøre en litt langt HDMI- kabel til TV. Du kan også kjøpe et BD- drev til maskinen (om du ikke har det fra før) og spare penger på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå