FOOrK Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Ja, tro det eller ei. Når jeg rører på musen, slik at det røde optiske lyset kommer på, kommer det en fæl høyfrekvent lyd ut fra pcen!! Denne lyden vedvarer helt til lyset sllukker! Hva i alle dager er dette da? Aldri vært slik før. Kom for et par dager siden.. Noen som har opplevd dette? Skal teste den på annen maskin i morgen, gidder ikke nå. Fortsettelse følger Lenke til kommentar
koop Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 det der har jeg hørt om før... har ikke peiling på åssen man løser det.. Lenke til kommentar
Lone*Desert-Fish Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 :o Rart problem det der.. Hvertfall: musen burde jo trekke noe mere strøm når den lyser for fullt enn når den er idle, kanskje det har noe med saken å gjøre...? Selv om det selvfølgelig er snakk om veldig lite strøm da.. Har du forresten andre USB-enheter tilkoplet? Prøv i såfall å fjerne noen/alle å se om det blir bedre. Lenke til kommentar
peach Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg har merka det med noen pcer jeg også. Det kommer sånn TV-lyd når du beveger på musa. Har aldri forstått hva det er.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Lyden betyr at du må kjøpe ny mus Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Har winxp pro. Kun denne musa som er tilkoblet usb. Lyden er fæl!! Skjønner ikke hvordan dette har seg :S Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Har nå prøvd musen på en annen maskin og der var det som normalt. Har også forsøkt å installere drivere på nytt, men støyen vedvarer. Kan kanskje være psuen sin skyld, iom at den bare er på 200 w etter at den gamle gikk i stykker for en uke siden. Sitter konstant med headphones for å slippe lyden!! Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg fikk en lavfrekvent lyd før, da jeg beveget min Dual. Da hjalp det iallfall å mute en eller annen inngang på lydkortet (jeg har et SB Live Player 5.1). Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 tipper nok det er em støy ja. Hodetelefonene dine, er de koblet til lydkortet? Lenke til kommentar
kvest Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Prøv å mute alle mic-innganger på lydkortet. Prøv å mute alt på hele lydkortet. Så kan du hvertfall evt utelukke det. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Du sier at PSU`en bare er på 200 w. Årsaken kan jo være dær for alt man vet. Når lyset kommer på i musa, så trengs det jo mer strøm, ikke mye, men litt.. Visst PSU allerde er overbelastet så kan det jo være nokk til at den lager en slik lyd.. Jeg vet ikke hvilken del som kan lage det, men alikvel. Kan lyden sammenlignes med en PC skjerm? Jeg vet noen skjermer lager en høyfrekvent lyd når de skifter hz ellr oppløsning.. Bare non små tanker fra meg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg vet noen skjermer lager en høyfrekvent lyd når de skifter hz ellr oppløsning.. Den ene Compaq skjermen min lager en utrolig irriterende høyfrekvenslyd når den er skrudd av!! (irriterende siden den er rett over meg når jeg sover). Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Minner meg om de dager da eg hadde bærbar! Det er prosseor eller et annet komponent som forstyrer LydKortet. Prøv å trikse litt med volumet til lydkortet og forsterket/høytalere. Skaff ny driver til lydkortet, det dempet lyden noe ekstremt da eg hadde bærbar... Mute som andre har sagt er sikkert og en smart ide. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Tror dere kan legge "PSU-Teorien" på hylla inntil videre...en LED trekker typisk 20mA ved 2.2V, altså ca 1/20 W Tror nok det er en fin start å mute innganger på lydkortet... Hvor kommer lyden fra? Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 La inn lyddriverne og musdriverne på nytt. Muta endel på lydkortet og rebootet. LYden var borte da Vet ikke om det var muten eller nye musdrivere som gjorde susen, men stilt ble det endelig. Fant aldri ut helt konkret hvor lyden kom fra, men ca der jeg plugger inn usb ledningen. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Merkelig problem.. Lært noe nytt iaf. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Har opplevd en del sånne problemer med Logitech-muser kombinert med SoundBlaster's... Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 NEEI smerte! Lyden kom tilbake etter 30 minutters cs spilling huff huff. Ja er et soundblaster kort jeg har. Skal prøve å rive det helt ut i morgen å høre hvordan det blir da! Blir gal av lyden! :x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå