Chiron Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Hei alle sammen! Jeg lurer på noe som plager meg. jeg kjøpe for et par år siden et MSI K9A2-CF hovedkort fra PCUtstyr.no, som deretter gikk konkurs, uten at jeg visste dette før lenge etterpå. Så det tok en stund før jeg forsto hvor jeg skulle henvende meg for å få RMA på kortet. Da jeg endelig fikk klarsignal fra MSI Europe hvor jeg skulle sende kortet, (NOREK) gjorde jeg dette, og betalte samtidig ytterligere 150kr i porto (ja, det er monopol-posten vi snakker om her ) for å få hovedkortet avgårde, da Norek v/en av de ansatte hadde allerede gitt meg RMA-nummer og lovet meg nytt kort, via email. Så går det et par uker, og jeg får mitt defekte kort tilbake, fra et eksternt dataservicefirma i fredrikstad, der de påpeker at det er noen riper ved PCI-E sloten, som jeg enda ikke har sett, selv om NOREK har sendt meg bilde av det for å "bevise" at de har "rett". Men de ripene på bildet er ved bakenden av kortet,langt fra PCI-E sloten, og burde ikke ha noe med saken å gjøre,(da ripene hverken kortslutter eller bryter noen av ledningsbanene), da kortet var defekt fra før, og jeg sendte alt utstyret,inkuldert et bakdeksel til kabinettet som enkelt kunne ripet opp hva det ville oppi pakken. Hadde jeg visst at kortet var "reddbart", og ikke var lovet et nytt kort før jeg sendte det, vill jeg jo ikke sendt det slik, men lagt litt mer omhu med å bobleplastere hele greia. Så til 150.- + prisen på hovedkortsspørsmålet; Burde ikke Norek, som ved siden av Hatteland, er norges største engrossalg gitt meg et nytt kort, slik de hadde lovet? Og i det minste ihvertfall returnert mine portokostnader? 150kr er tre dfager med mat for en sosialklient, men de har vel aldri trengt å tenke på slike detaljer, så suksessrike som de er, muligens...Hva vet jeg.. Jeg fikk ikke engang en unnskyldning for å ha blitt forledet til å tro at jeg skulle få et nytt kort. Men jeg har jo epostene som beviser det. Jeg føler meg ihvertfall grundig lurt, hadde det ikke vært for den eposten der de sa at jeg bare trengte å sende inn kortet, så skulle jeg få et tilsvarende kort,siden det jeg hadde var ødelagt. Vet noen hva jeg kan gjøre mht til dette, eller hvem jeg kan henvende meg til? Bare fordi man er stor, betyr det ikke at man alltid har rett, får jeg håpe og tro. Jeg klarer fortsatt ikke å tro at Norek med sine muskler kan være så smålige. Men det er vel fordi de aldri trenger å bekymre seg over å beholde kundene sine, slik som dataselskapene som faktisk selger produktene deres må gjøre. Håper det ikke ble for mye syting men jeg har mistet all respekt for Norek pga dette, og håper det er noen med juridisk forbrukerrett der ute som kan hjelpe meg litt. Vennlig hilsen Chiron Endret 5. mars 2013 av Chiron Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Lovnaden om nytt kort er jo under forutsetning av at du ikke selv har ødelagt kortet. I det øyeblikket det påvises noe som sannsynliggjør at du har skadet det selv, faller denne lovnaden selvfølgelig bort. Når det kommer til spørsmålet om du faktisk har ødelagt kortet selv, får du legge ut bildet av kortet slik at man iallefall har en viss mulighet for å vurdere skaden. PS. Posten har ikke monopol på post over 50 gram. Det er full konkurranse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå