Gå til innhold

HD PVR og HDMI-CEC

Anbefalte innlegg

Fant ingen emner angående dette temaet når jeg søkte på google, men håper jeg postet dette på riktig sted.

Jeg har sett at logitech harmony er en løsning for å bli kvitt det meste av fjernkontroller. Men HDMI-CEC har jo vært en godt skjult hemmelighet til nå som funker supert. Med HDMI-CEC kan jeg for eksempel kontrollere PS3 slim med sony fjernkontrollen. Dette er veldig greit når jeg bare skal se på blu-rays. Og ellers har jeg en sony lydplanke og Blu-ray spiller på den andre tven som kontrolleres med kun en kontroll på grunn av HDMI control funksjonen. Merk at du selvfølgelig ikke kan erstatte alle knappene med tv kontrollen, men enkle og vanlige tingene som lyd og playback kontrollene og mer er dekket.

Så da kommer spørsmålet mitt. Er det noen som har lykkes med HDMI-CEC på de diverse HD PVR boksene som er ute nå, spesielt Get sin? Vet dere om det er implementert? HDMI-CEC kom i 2005 eller noe så PS3 Phat hadde ikke dette implementert, men siden GET kom ut med sin box i 07-08 så håper jeg at de gjorde det. De har jo satset stort på den så en hardware oppgradering kan man vel lete lenge etter hvis forespørselen ikke er stor nok.

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...