Thitorkin Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 http://dt.no/nyheter/kristne-underslar-milliarder-1.5764280 Klar problemstilling! o.O Mine meninger: Javell, men da kuttes statskriken, og alle kirker blir revet, deretter får kirken selv kjøpe kirkeplasser og bruke egne penger for å bygge disse kirkene. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 http://dt.no/nyheter/kristne-underslar-milliarder-1.5764280 Klar problemstilling! o.O Mine meninger: Javell, men da kuttes statskriken, og alle kirker blir revet, deretter får kirken selv kjøpe kirkeplasser og bruke egne penger for å bygge disse kirkene. Hvem skal betale for rivingen? Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Det blir vel skattebetalerene, men kirken får jo masse penger allerede, tviler det blir noen forskjell. EG har ingen tall så rett meg om du vil Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Gud trenger penger, stakkar. Evt. så er dette bare en grådig jævel som gjør alt han kan for å utnytte godtroende og gudsfryktige folk. Endret 3. november 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
Sempercogitare Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hvem skal betale for rivingen? Nå har jo Varg Vikernes sluppet ut av fengselet, slette gjelden hans imot at han brenner ned de resterende kirkene i landet. vin vin situasjon Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 http://dt.no/nyheter/kristne-underslar-milliarder-1.5764280 Klar problemstilling! o.O Mine meninger: Javell, men da kuttes statskriken, og alle kirker blir revet, deretter får kirken selv kjøpe kirkeplasser og bruke egne penger for å bygge disse kirkene. Nå er jo dette et tverrkirkelig opplegg, jeg vil gjette (uten noen form for statistikk eller fakta å vise til) at majoriteten av de faste seerne til VN tilhører andre kirkesamfunn enn statskirken. Ser da ikke at det er VN sin oppgave å holde ett av kirkesamfunnene med lokaler. Kirkene i Norge er sett på som historiske, antikvariske objekter og blir da vedlikeholdt på "lik" linje med slott, krigsminner, fornminner osv. I agurksaken du viser til står det også klinkende klart at det er gud og ikke staten eller skattebetalerne som blir snytt for milliardene her. Regner med at det eventuelt er han som må reise sak i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 nei, "Kristne underslår mlrd" fra gud. Hvem betaler for teologi utdanning, kirker, hvem må gji penger til statskirken? Hvor kommer prestens lønn fra? Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) nei, "Kristne underslår mlrd" fra gud. Hvem betaler for teologi utdanning, kirker, hvem må gji penger til statskirken? Hvor kommer prestens lønn fra? Nei, altså... Nå veit jeg ikke hvor du vil hen Er det ikke gud som er fornærmede her? Som er blitt snytt? ..og han betaler ikke for utdanning eller lønn, i alle fall ikke i dette livet har jeg hørt Endret 3. november 2010 av romhelten_spiff Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Nemlig, han bør betale for det. Om dette formegikkeeksisterendevesenet skal ha en inntekt på død og liv bør han også betale for disse. Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Jammen. Du mener altså at gud er forulempet ved at kristenfolket har svindlet ham for milliarder av kroner. DERFOR skal han også, i tillegg til den sviktende inntekten, betale for utdanning og lønn til statlig ansatte? Hvor er logikken? Dette henger ikke helt på greip for meg Endret 3. november 2010 av romhelten_spiff Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Statlige ansatte, som burde vere kirkelige ansatte Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 det er jo i dag, det samme? Nå blander du dessuten de ulike kirkesamfunnene i Norge i en eneste stor graut. Du viser til en artikkel som sier at 400000 personlige kristne i landet underslår gud med milliarder. I dette tallet finner du folk innenfor alle kirkesamfunnene i hele landet vårt... Det du EGENTLIG mener er å si at statskirken bør avskaffes. Det er en helt annen diskusjon, og jeg ser ingenting i agurksaken som sier noe som helst om dette... Den saken er jo også temmelig utdebattert mener nå jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå