Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm når jeg kobler dataen til TV'n (HDMI)

Anbefalte innlegg

Jeg kobler ofte HP Pavillion-laptopen min til TV'n (Samsung) for å se serier og filmer, og det har fungert helt feilfritt inntil nå nylig, hvor dataen plutselig har begynt å få en blå error-skjerm hver gang jeg kobler den til TV'n, for så å skru seg av og på igjen. Eneste måten å få den på uten at det samme skjer igjen er å koble fra HDMI-kabelen.

Noen som vet hva som er galt, og/eller hvordan dette kan fikses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel plugger jeg den i etter at dataen er på. Men nå som dataen har kræsjet har jeg jo prøvd å la den være plugget i før dataen skrus på og, dvs jeg har latt være å ta den ut når dataen kræsjet og restartet for å se hva som skjedde. Samme resultat :(

Lenke til kommentar

jaok. Kan være en så enkel løsning som å bytte HDMI kabel, men Har du prøvd å kontakte HP? Prøv å forklar problemet der. For hadde en kompis som hadde samme problem med en annen laptop. Og den funka også helt perfekt helt til hdmi feilen plutselig dukket opp. Tingen er at det kan være mange feil som er knyttet til problemet. Forhåpentligvis er det ikke en fysisk feil, men en feil på programvare siden. Hvis du søker på HDMI BSOD( blue screen of death) på nettet finner du mange som har denne feilen på mange forskjellige laptop merker. Prøv å få en venn av deg som kan litt pc til å feilsøke ved hjelp av windows, og tolke melding som kommer opp på blå skjermen. Beklager at jeg ikke er til så mye hjelp, men det hadde vært supert av deg om du hadde postet løsning om du kom fram til den. Lykke til!

Forhåpentligvis er det noen andre personer på forumet som har løst problemet allerede?

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar.

Men nå fungerer det plutselig igjen! Vet ikke hva jeg gjorde som hjalp, for jeg har gjort tre ting:

Defragmert C-disken så det ble bedre plass på den

Koblet TV'n fra strøm, og tilbake på igjen

Skiftet fra HDMI1-inngangen på TV'n til HDMI2

Jeg er bare glad det fungerer igjen, og håper blåskjermen ikke kommer tilbake tongue.gif

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...og der skjedde det igjen :( Faen ta!EDIT: Men så flytta jeg HDMI-pluggen i TVn fra HDMI2-inngangen tilbake til HDMI1, og da gikk det bra igjen. Merkelige saker!

Ja det pleier også å være en løsning, ikke spør meg hvorfor :p Er tven din en 100hz tv? det kan også skape problemer.

Lenke til kommentar
Ja det pleier også å være en løsning, ikke spør meg hvorfor :p Er tven din en 100hz tv? det kan også skape problemer.

Jeg blir gaaaal! Nå fungerer det ikke i det hele tatt. Klarte å koble dataen til TVn i sted ved å bytte litt frem og tilbake, bildet fungerte, men hvis jeg skrudde på filmer så skurret det som faen når det var bass. Så prøvde jeg å restarte PCn for å se om det hjalp, og nå får jeg ikke til å koble dataen til TVn i det hele tatt uansett, blir bare blåskjerm og automatisk restarting uansett hva jeg gjør.Hvordan sjekker jeg hvor mange hz TVn har?

Jaja... Får sende mail til HP, tenker jeg.

EDIT: Huh, får ikke kontaktet HP. De sier at garantien har gått ut. Jess da... Får prøve å kontakte Komplett i stedet?

Endret av Lotielin
Lenke til kommentar

På HP sine hjemmesider kan du selv sjekke når garantien gikk ut. Problemet er at datoen de går ut ifra der, er når varen forlater lageret deres. Garantien trer jo i kraft den datoen selger har solgt varen til deg. Har du kvittering, og kjøpsdatoen ligger innenfor de 2 årene som det vanligvis gies garanti for, kan du faktisk kreve at mangler/feil skal taes på garanti.

Link for å sjekke garanti finnes her.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...