Gå til innhold

Omvalg - karakterer og fravær?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg går i dag på VG1 Medier og kommunikasjon. Til høsten (2011) vil foreta et omvalg, og søke VG1 Elektro på en annen skole.

Det jeg lurer på er;

- Hva har karakterene mine å si videre? Vil de karakterene jeg får nå på MK ha noe å si for inntaket på VG1 Elektro, og vil de komme på vitnemålet mitt etter endt VG3 Elektro påbygg?

- Samme med fravær ?

Takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg går i dag på VG1 Medier og kommunikasjon. Til høsten (2011) vil foreta et omvalg, og søke VG1 Elektro på en annen skole.

Det jeg lurer på er;

- Hva har karakterene mine å si videre? Vil de karakterene jeg får nå på MK ha noe å si for inntaket på VG1 Elektro, og vil de komme på vitnemålet mitt etter endt VG3 Elektro påbygg?

- Samme med fravær ?

Takk =)

Ja karakterer kommer på vitnemål, nei du søker med ungdoms skole karakterene :)

Lenke til kommentar

Hvordan kommer det på vitnemålet da? På vitnemålet fra ungdomsskolen står det jo bare en karakter per fag. Er det annerledes på vgs? Står det liksom da:

VG1 Medier Norsk: 1+

VG1 Elektro Norsk: 1+

VG2 Elektro Norsk: 1+

VG3 Eletro Norsk: 1+

??

Lenke til kommentar

Hvordan kommer det på vitnemålet da? På vitnemålet fra ungdomsskolen står det jo bare en karakter per fag. Er det annerledes på vgs? Står det liksom da:

VG1 Medier Norsk: 1+

VG1 Elektro Norsk: 1+

VG2 Elektro Norsk: 1+

VG3 Eletro Norsk: 1+

??

Nei du kan ha fritak i fellesfagenen eller ta dem på nytt men programfagene står på vitnemål.

Lenke til kommentar

Uten å være sikker vil jeg tro at MK-karakterene blir byttet ut med Elektro-karakterene. Du kan velge om du vil ta fellesfagene eller ikke.

Da nå det være forskjell fra fylke til fylke eller helt nye regler for når jeg gikk ut av Vidergående fikk jeg begge karakteren når jeg gikk andreåret på nytt :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...