LoveAmiga Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Bullshit at dere ikke har AMD som anbefaling både på skjermkort og CPU-siden. Idiotisk at dere skal støtte Goliat i stedet for David. Hva er det for en idiotisk kommentar? På CPU fronten henger AMD så mye etter Intel at det i det helt tatt ikke er verdt å vurdere annet enn en i5 2500 for en gamer. På GPU fronten er AMD større enn Nvidia, så hvis du skal støtte "de små" så må du kjøpe et Nvidiakort. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Bullshit at dere ikke har AMD som anbefaling både på skjermkort og CPU-siden. Idiotisk at dere skal støtte Goliat i stedet for David. Hva er det for en idiotisk kommentar? På CPU fronten henger AMD så mye etter Intel at det i det helt tatt ikke er verdt å vurdere annet enn en i5 2500 for en gamer. På GPU fronten er AMD større enn Nvidia, så hvis du skal støtte "de små" så må du kjøpe et Nvidiakort. Nvidia er større enn AMD i markedsandel på skjermkort. Grunnen til at Hardwware-no ikke anbefaler AMD er vel heller fordi redaksjonen har fått det for seg at AMD-kortene yter dårligere og spiser mer strøm enn Nvidia-motpartene, det er feil, men det hjelper lite. 1 Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Er det plass til GTX 580 i Fractal Design R3? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Er det plass til GTX 580 i Fractal Design R3? Lett. 29cm er maksgrensa, så du får ikke plass til HD 6990 og HD 5970. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Det finnes fremdeles hardcore gamerz som sverger til CRT, Du mener vel de som ikke har råd eller liker å lure seg selv. Hvor gode er de egentlig om de er ubrukelige bak en lcd... Lave priser på den dataen, husker de dagene da man brukte 12000 på 2 skjermkort, kanskje 6000 på DDR3 ram og prosessoren kostet 9-10K. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Det finnes fremdeles hardcore gamerz som sverger til CRT, Du mener vel de som ikke har råd eller liker å lure seg selv. Hvor gode er de egentlig om de er ubrukelige bak en lcd... Lave priser på den dataen, husker de dagene da man brukte 12000 på 2 skjermkort, kanskje 6000 på DDR3 ram og prosessoren kostet 9-10K. CRT har raskere responstid, bedre oppdateringshastigheter enn enhver LCD-skjerm idag og ingen ghosting. Det er først med 120Hz-skjermene at LCD har begynt å bli et alternativ, men da med dårligere fargegjengivelse. LCD er ikke overlegen CRT, LCD har kun fordeler i vekt og størrelse. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2011 Del Skrevet 13. august 2011 Men de som sitter på 19" CRT idag som fyller hele pulten er de som trur det er bedre uten at de faktisk har prøvd en annen skjerm med rett oppløsning. De prøvde kanskje da lcd kom, da etterslep ol var over alt. Komme på TG slepende på en CRT ifra 97 og si man er CS-gamer blir for tåpelig i mine øyne. Er de så gode som de tror så klarer de fint å spille på en 4000kr lcd også. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 CRT har raskere responstid, bedre oppdateringshastigheter enn enhver LCD-skjerm idag og ingen ghosting. Det er først med 120Hz-skjermene at LCD har begynt å bli et alternativ, men da med dårligere fargegjengivelse. LCD er ikke overlegen CRT, LCD har kun fordeler i vekt og størrelse. CRT har også gjerne bedre kontrastnivå. Men jeg ser også andre fordeler med LCD enn vekt og størrelse; strømforbruk, bildeskarphet, helt (ekte) flat skjerm med et bilde uten geometri feil, langt mindre følsomhet for moire og elektromagnetiske forstyrrelser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 (endret) Det finnes fremdeles hardcore gamerz som sverger til CRT, Du mener vel de som ikke har råd eller liker å lure seg selv. Hvor gode er de egentlig om de er ubrukelige bak en lcd... Lave priser på den dataen, husker de dagene da man brukte 12000 på 2 skjermkort, kanskje 6000 på DDR3 ram og prosessoren kostet 9-10K. CRT har raskere responstid, bedre oppdateringshastigheter enn enhver LCD-skjerm idag og ingen ghosting. Det er først med 120Hz-skjermene at LCD har begynt å bli et alternativ, men da med dårligere fargegjengivelse. LCD er ikke overlegen CRT, LCD har kun fordeler i vekt og størrelse. Bullshit, Dog Crt kanskje har bedre respons på papiret er ikke dette noe en menneske kan oppfatte og derfor irrelevant. http://rog.asus.com/News.aspx?NewsId=13 Selv i 2010 bruker de beste av de beste cs spillerene lcd.... Endret 14. august 2011 av Kron Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bullshit, Dog Crt kanskje har bedre respons på papiret er ikke dette noe en menneske kan oppfatte og derfor irrelevant. Det er helt klart en forskjell her, og den er større enn du kanskje tror, da en crt er flere hundre ganger raskere enn en LCD, og i tillegg har en input-delay som også er hundredeler av det til en lcd. På online-servere er gjerne stabiliteten på serveren, linjen og andre ting mer avgjørende, og ikke minst reaksjonstiden til den bak skjermen har så veldig mye mer å si enn lcd-tiden. Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 i5 bedre enn i7 ? er litt noob på forskjellen mellom disse, for ene pc'n jeg tenkte å kjøpe har Six Core, 3.46Ghz, 12MB. Men er da en i7, noen som er litt keen på å forklare forskjellen ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bullshit, Dog Crt kanskje har bedre respons på papiret er ikke dette noe en menneske kan oppfatte og derfor irrelevant. Det er helt klart en forskjell her, og den er større enn du kanskje tror, da en crt er flere hundre ganger raskere enn en LCD, og i tillegg har en input-delay som også er hundredeler av det til en lcd. På online-servere er gjerne stabiliteten på serveren, linjen og andre ting mer avgjørende, og ikke minst reaksjonstiden til den bak skjermen har så veldig mye mer å si enn lcd-tiden. Kjøper ikke den, om det hadde vært en forskjell ville de beste spillerene i spill som counter strike brukt crt skjermer. Men faktum er at de fleste bruker lcd skjermer. Og da kan jeg ikke helt skjønne at noen andre skulle ha noe å hente på en crt skjerm. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 i5 bedre enn i7 ? er litt noob på forskjellen mellom disse, for ene pc'n jeg tenkte å kjøpe har Six Core, 3.46Ghz, 12MB. Men er da en i7, noen som er litt keen på å forklare forskjellen ? I spill har du sjelden bruk for mer enn tre kjerner, så seks kjerner er totalt bortkastet. i7-prosessorer bruker også et triks for at windows skal oppfatte dem som åtte kjerner, dette gir ca 20% bedre ytelse i videoredigering. i5-2500k har bedre ytelse per kjerne enn enhver sekskjerne på markedet i dag, og prislappen er langt hyggeligere. Derfor er i5 anbefalt, siden den er like god og koster langt mindre. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bullshit, Dog Crt kanskje har bedre respons på papiret er ikke dette noe en menneske kan oppfatte og derfor irrelevant. Det er helt klart en forskjell her, og den er større enn du kanskje tror, da en crt er flere hundre ganger raskere enn en LCD, og i tillegg har en input-delay som også er hundredeler av det til en lcd. På online-servere er gjerne stabiliteten på serveren, linjen og andre ting mer avgjørende, og ikke minst reaksjonstiden til den bak skjermen har så veldig mye mer å si enn lcd-tiden. Kjøper ikke den, om det hadde vært en forskjell ville de beste spillerene i spill som counter strike brukt crt skjermer. Men faktum er at de fleste bruker lcd skjermer. Og da kan jeg ikke helt skjønne at noen andre skulle ha noe å hente på en crt skjerm. Det er klart du kan stappe fingrene i øra og løpe i sirkler, men det endrer ikke på virkeligheten. Men om du kan litt om skjermer så vet du at det jeg skriver er helt riktig. Man måler f.eks input-delay ved å ha en lcd og en crt ved siden av hverandre, fordi crt-en ikke har noen tidkrevende digital signalbehandling, så sendes bildet til skjerm direkte etter hvert som skjermen tar det i mot. Her snakker vi noen få nanosekunder vs flere millisekunder på de beste lcd-skjermene. 1 Lenke til kommentar
Anonym75896532654 Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 i5 bedre enn i7 ? er litt noob på forskjellen mellom disse, for ene pc'n jeg tenkte å kjøpe har Six Core, 3.46Ghz, 12MB. Men er da en i7, noen som er litt keen på å forklare forskjellen ? I spill har du sjelden bruk for mer enn tre kjerner, så seks kjerner er totalt bortkastet. i7-prosessorer bruker også et triks for at windows skal oppfatte dem som åtte kjerner, dette gir ca 20% bedre ytelse i videoredigering. i5-2500k har bedre ytelse per kjerne enn enhver sekskjerne på markedet i dag, og prislappen er langt hyggeligere. Derfor er i5 anbefalt, siden den er like god og koster langt mindre. åja, takk for svaret Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Bullshit, Dog Crt kanskje har bedre respons på papiret er ikke dette noe en menneske kan oppfatte og derfor irrelevant. Det er helt klart en forskjell her, og den er større enn du kanskje tror, da en crt er flere hundre ganger raskere enn en LCD, og i tillegg har en input-delay som også er hundredeler av det til en lcd. På online-servere er gjerne stabiliteten på serveren, linjen og andre ting mer avgjørende, og ikke minst reaksjonstiden til den bak skjermen har så veldig mye mer å si enn lcd-tiden. Kjøper ikke den, om det hadde vært en forskjell ville de beste spillerene i spill som counter strike brukt crt skjermer. Men faktum er at de fleste bruker lcd skjermer. Og da kan jeg ikke helt skjønne at noen andre skulle ha noe å hente på en crt skjerm. Det er klart du kan stappe fingrene i øra og løpe i sirkler, men det endrer ikke på virkeligheten. Men om du kan litt om skjermer så vet du at det jeg skriver er helt riktig. Man måler f.eks input-delay ved å ha en lcd og en crt ved siden av hverandre, fordi crt-en ikke har noen tidkrevende digital signalbehandling, så sendes bildet til skjerm direkte etter hvert som skjermen tar det i mot. Her snakker vi noen få nanosekunder vs flere millisekunder på de beste lcd-skjermene. Har vel aldri benekta det. Det jeg setter et spørsmålstegn på er om et menneske kan oppfatte forskjellen. Noe jeg tviler sterkt på. Lenke til kommentar
War Skrevet 14. august 2011 Del Skrevet 14. august 2011 Hvorfor er det mellomklasse-pc man lager når det står omg-ubermaskinen, kongepcen osv? Siste 10 artikler om dette så scroller man igjennom og tenker "hatt bedre i 3 mnd, boring" Lenke til kommentar
MariusOX Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Dere burde kanskje heller anbefalt ny roccat kone [+] som ble lansert 1.okt: http://www.roccat.org/Products/Gaming-Mice/ROCCAT-Kone-/ Har den i hånden nå, og den er nok vært den lille prisen som den koster mer en den gamle. Anbefaler denne folkens! ESS Har hatt en Kone og en Kone+, og på begge gikk scroll-hjulet til hel*** på-.- Aldri mer Roccat mus. 1 Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. august 2011 Del Skrevet 15. august 2011 Jeg har lyst på en pure Corsair maskin... Den dagen Corsair begynner å produsere CPU, hovedkort og skjermkort så er jeg i himmelen.. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. august 2011 Del Skrevet 18. august 2011 Har vel aldri benekta det. Det jeg setter et spørsmålstegn på er om et menneske kan oppfatte forskjellen. Noe jeg tviler sterkt på. 20ms input-delay (som regnes som top-of-the-line) +5ms sort-hvitt-sort til hele bildet er riktig oppdatert er 25ms tilsammen, noe som man merker forskjell på. Om man ser en crt og en lcd ved siden av hverandre er det ikke noe problem å se at lcd-skjermen henger etter. Et viktigere poeng er jo om det er relevant. Om reaksjonstiden til et godt trent menneske er 2-300ms, + nettverksdelay på ~100ms, så spiller ikke de siste 25ms noen rolle. Men det finnes og er merkbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå