Bruface Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hei. Hovedkort: Asus P5B Skjermkort: Geforce 9600 GT Har i det siste holdt på å skulle koble pcen opp til to pc skjermer og tv. Så mye styr med kabler osv. Så plutslig en dag ble skjermene helt svart. virker ut som pcen fungerer som den skal. men ingen bilde, ikke en gang loading skjermen i starten. Virker ut som skjermkortet ikke starter opp. Har prøvd skjermkortet i en gammel pc, der funka det fint. Har også prøvd å resette bios med å ta ut batteriet og flytta på jumpern i 10 sekunder. Noen som har en ide på hva som kan være gale? Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 virker ut som pcen fungerer som den skal. men ingen bilde, ikke en gang loading skjermen i starten. Virker ut som skjermkortet ikke starter opp. Mener du loading av windows? Kommer du inn i sikkermodus? (F8 tasten under boot) Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 virker ut som pcen fungerer som den skal. men ingen bilde, ikke en gang loading skjermen i starten. Virker ut som skjermkortet ikke starter opp. Mener du loading av windows? Kommer du inn i sikkermodus? (F8 tasten under boot) Nope, mener bios loadingen. ingen signal til skjermen i det hele tatt.. Kan det være strømforsyningen som er på siste vers? Den funker forresten sånn 1/5 ganger no.. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Hvis PSUen bare starter en av fem ganger tror jeg du allerede har svaret selv? Endret 3. november 2010 av Benny Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 PSU en starter hver gang. skjermen får bare signal en av fem. Har psuen til gammle pcen min, er en 400 watts. Kan eg koble 6 pinen fra den i skjermkortet, for å latt hoved strømforsyningen drive resten? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er ikke noe lurt å bruke 2 PSUer i samme PC av flere årsaker som jeg ikke skal gå nærmere inn på nå. Sjekk om det går noe bedre om med den 400-watteren alene. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Har samme case. Starter den opp, maskinen går, men ingen bilde. Fikk nytt 500watts forsyning idag, men ingen framgang. Har resettet BIOS en del ganger, og funker ikke. Mitt gamle skjermkort funker, men ikke det nye. Jeg tror delvis at det er noe med skjermkortet, siden jeg fikk til å kjøre det NYE kortet, og etter en restart funket det ikke.. Har sendt returskjema til Komplett Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Da funket det byttet ut psuen med den gode gammle chieftec 400 w psuen! Får bestille en ny en sånn at eg får koblet opp de resterende 9 hardiskene Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 takker for hjelp forresten Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Flottings. Anders: Anbefaler deg å lage en ny tråd med full info om du vil ha utdypet hjelp til problemet ditt, men hvis ditt gamle skjermkort fungerer og ikke det nye (og du har husket kabler etc) høres det logisk ut at det er det nye skjermkortet som er gåent. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Flottings. Anders: Anbefaler deg å lage en ny tråd med full info om du vil ha utdypet hjelp til problemet ditt, men hvis ditt gamle skjermkort fungerer og ikke det nye (og du har husket kabler etc) høres det logisk ut at det er det nye skjermkortet som er gåent. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1271109 Har, men ingen forklaringer Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Hva skjer når psuen er i svakeste laget i forrhold til resten av pcen? skjønner at levetiden osv. blir dårligere. Men kan det føre til lagg under spilling? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Nei, det kan det ikke. Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 hmm... dumt :/ for pcen min lagger til og med på cs 1.6 no... Hva er best måte å teste at systemet funker som det skal sett vekk fra internettet? Lenke til kommentar
Bruface Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 får choke og loss btw. Og den gjorde det ikke før jeg begynte å styre med psuene.. Noen forslag til hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå