Kyrre S. Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hei. Jeg ønsket egentlig bare å få en pris-vurdering av en komplett PC. ** Jeg har bygd meg ny maskin og vurderer å selge unna litt hardware. Jeg har vedlagt en notepad-fil som viser total oversikt. Håper noen kan komme med en seriøs verdi-angivning på dette. mvh K.S ** Medfølger ikke skjerm, tastatur og mus. OVERSIKT.txt Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det er jo en grei maskin ytelsesmessig men den er jo slett ikke ny så verdien ville måtte reflektere dette samt at du kan få en ny maskin med tilsvarende og bedre ytelse for en svært billig penge nå til dags. Siden det bare er snakk om maskin uten skjerm så vil jeg estimere den til mellom 1500-3000kr. Lenke til kommentar
bunnymann Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 jeg er vel litt uenig... tror godt du kan få rundt 4-5k for denne hvis du legger den ut på finn! (og skriver en god salgs tekst) Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Om du kan litt om hardware deler, og kan sette sammen en tilsvarende maskin (i styrke, ikke nødvendig identiske deler) til denne - så kan du regne kanskje 60-70% av den prisen som en rimelig salgspris. Det blir dog ikke så veldig mye i disse dager da tilsvarende hardware er billig. da snakker jeg hovedsakelig om hardwaren. hvordan du skal regne ut salgsprisen på medfølgende software vil jeg ikke uttale meg for mye om. Problemet der er at det er ikke nødvendigvis alle som er interessert i å kjøpe med software i maskinen og dermed vil verdsette det lavt - men om du finner riktige kjøperen så forringes jo ikke prisen på software like fort som hardware... -Stigma Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 (endret) Tusen takk for deres synspunkter. Prisen på slikt er jo, som kjent, i fritt fall fra og med man plukker opp pakken fra postkontoret. Man kan med andre ord ikke regne med å få mye for slikt. 1500,- syntes jeg uansett må kunne sies å være ett såkalt skambud. Videre kan jeg til dels være enige at man rent ytelsesmessig kan bygge en slik maskin i dag for en forholdsvis billig penge. Men nå er det jo engang slik at det finnes god og dårlig hardware i samme klasse: To utgaver av et 1366 hovedkort er ikke nødvendigvis like bra selv om begge har en intel x58 brikke. Det resterende av kortets oppbygning, som kapastitaorer, støttefunksjoner, kjøleløsning, layout, I/O osv betyr mye. Folk flest forstår seg kanskje ikke på slikt, og vil nok da stille spørsmål ved hvorfor noe koster 1500,- mens annet koster 700,-. De som forstår seg på det vil kanskje heller kjøpe nytt og bygge selv? :-) Jeg tar med meg 3 - 4 K som en omtrentlig verdi. Endret 4. november 2010 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå