HOK Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Selvfølgelig, det ville vært et håpløst år for meg. Jeg hadde ikke klart å sitte inne på et kontor i ett helt år og gjort papirarbeid. På den annen side har man jo ingen forventninger til at det skal skje så mye i tjenesten. Vil jeg tro. Det er her det er et problem. Befal som lover ting de ikke kan skaffe er veldig demotiverende for soldatene. I rekrutten fikk vi jo vite at vi skulle få det ene etter det andre, og lite ble innfridd. Man vet jo gjerne hvor mye midler man har til rådighet for hver kontigent, og da skulle det være mulig å ikke love bort all verdens til soldatene. Lover man ikke bort, blir man heller ikke skuffet. Trist, men sant. Nå kan jo alt dette løses med penger. Men det vil jo aldri skje at det blir spyttet så mye midler inn i Forsvaret at alle blir fornøyde. Uansett hvor mye man spytter i; mye vil ha mer. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Det telles ned til dimm for panser 10/11 nå. 33 DTD Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Så sant så sant HOK.. Var offer for falske løfter selv.. Var jo som du vet i kontigenten som var noen mnd i 2.bn før vi ble overført til panser. I 2.bn fikk vi vite at vi egentlig skulle ha kurs på både ditten og datten, men pga tiden skulle vi få det når vi kom til panser... Når vi så kom til panser fikk vi vite at mange av oss skulle ha flere kurs fra 2.bn for å fungere optimalt i stillingene våre, da de ikke hadde muligheten til å holde kursene der. Men men, skal ikke klage, fikk jo prøve mye fett... m72, 12,7, MG3, 40mm og selvsagt endel hk416 samt håndgranater. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hehe, den har jeg også skutt endel med.. Tror faktisk jeg har passert 200 skudd på family modus alene. Har prøvd mp5 (også på landsbymodus, ikke mye futt i den, men FY den er treffsikker!) og glock \ USP her på Rena også. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Tror ikke jeg passerte 200 skudd totalt med ag'n engang. Skøyt utrolig lite. Dog hadde jo vi i BK-troppen en del skarpskytinger med BK da. Alltid gøy å lede ild og treffe bra. Veier opp for lite skyting med AG'n. Slapp mye våpenpuss også. Lenke til kommentar
Chiraen Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Vi fikk vite denne uken at det kommer til å bli store endringer av PBN til høsten, jeg er usikker på hva endringene i alle eskadronene er. Men i esk2, så vil alle vognførere og skyttere være grenaderstillinger, noe som fører til at det er bare ladere og staben som blir stillinger for menige. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Blir det samme i stormeskadronene også.. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Noen som har fått vite grunnen til dette eller? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Gjelder dette kun vogn? Vil gjette på at det sparer forsvaret for penger, da vognutdannelse er dyrt... Lenke til kommentar
HOK Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Det er det jo også å ha et tosifret antall grenaderer i tjeneste. Kan jo tenkes dette er for erfaringen sin del. Man vil jo få flere etablerte vognførere og skyttere med mye erfaring. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Grenaderer er befal? Jeg er innkalt til befalsskoleopptak i juni, og håper å havne i Panser. Hvilket forhold kommer jeg som befalelev til å ha til dem som er der på førstegangstjeneste? Omgås vi hverandre mye, gjør noen av de samme øvelsene osv? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) Grenaderer er ikke befal, men vervede (ansatte) menige. BS kullet som var i panser samtidig med meg hadde vi ikke så mye å gjøre med, de kjørte for det meste sitt eget løp. Men på større bataljonsøvelser og Cold responce var de med. Du som BS elev vil jo dele en kaserne med "vanlige" vernepliktige, så noe sosialt vil det helt sikkert bli mellom dere. Endret 29. mai 2011 av Killswitch Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Grenaderer er vervede soldater, altså soldater som har inngått kontrakt med Forsvaret for videre tjeneste etter førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 (endret) . Endret 25. oktober 2013 av -Longva- Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Betyr dette at jeg ikke kan bli vognfører, selv som befalelev/under pliktåret? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Befal på vogn er vel alltid vognkommandør, men som VK får du både vognfører og skytterkurs. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 29. mai 2011 Del Skrevet 29. mai 2011 Som befalselev i Panser får du som regel enten VK eller lagfører-utdanning. VK-elevene får både skytterkurs og vognførerkurs. I tillegg bytter de gjerne på å sitte som skytter, vognfører og får så vidt meg bekjent prøve seg som VK ett par ganger i løpet av året. Lenke til kommentar
peryy Skrevet 30. mai 2011 Del Skrevet 30. mai 2011 Kommer 57 nye grenader årsverk fom 1.august i brigaden (28 til Pbn) Skal visstnok være en felles seleksjon på disse stillingene på Rena i uke 24. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå