HelloGoodbye Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 Direkte oppmøte på Setermoen? Flere enn jeg som også mottok et eller annet brev fra Etteretningsbataljonen? Lå i postkassen i dag morges. Dette er fra Fjernoppklaringseskadronen i Etteretningsbataljonen. Avdelingen har fra sommeren 2011 gjenopptatt utdanningen av vernepliktige mannskaper. Aktuelle kandidater vil motta nødvendig informasjon direkte hjem i postkassen. Eskadronen tilbyr en solid førstegangstjeneste med variert innhold som har til hensikt å utdanne soldater og forberede frivillig personell til grunnutdanning og påfølgende tjeneste i avdelingens stående miljø. Forsvaret.no Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 25. mai 2011 Del Skrevet 25. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=vdGDY7LcSIw Lenke til kommentar
Dignam Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Liker at de på informasjonsheftet har emblemet til StormEsk 3 på Stormesk 4 og motsatt. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Haha, reagerte på det samme. Håper nesten på Esk 3 ene og alene på grunn av emblemet. Manndig. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Skal du inn i en av StormEskene blir det nesten garantert Esk3 på deg, i og med at Esk4 skal være GBU-esk i 2011/2012 Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Haha, reagerte på det samme. Håper nesten på Esk 3 ene og alene på grunn av emblemet. Manndig. Bare synd man ikke går med ulven på armen lenger... Istedet har man brig. 6 hjorten som er mildt sagt stusselig i forhold. Glad jeg var inne i siste kontigent som bar ulven! Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Hjorten har jo sin sjarm den og. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Nja..ikke heelt enig der..Vi gikk med Jerven på skulderen så lenge vi kunne, og bruker den forsåvidt så ofte vi kan i felt og på GRU.. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Haha, reagerte på det samme. Håper nesten på Esk 3 ene og alene på grunn av emblemet. Manndig. Bare synd man ikke går med ulven på armen lenger... Istedet har man brig. 6 hjorten som er mildt sagt stusselig i forhold. Glad jeg var inne i siste kontigent som bar ulven! Eller som man også kan kalle den: "Det ferbainna reinsdyret!" Kan rett og slett ikke skjønne meg på bestemmelsene om esk-merker... Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 De andre var sjalu på ulven...? Neida, men tror det har en sammenheng med bruken av punisher merket nede i sandkassa og andre mer eller mindre hjemmesnekrede løsninger som ble tatt frem i media. Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) Er delvis pga. styr rundt dette i afgh. i fjor. edit: litt for sein Endret 27. mai 2011 av saftsus Lenke til kommentar
Dignam Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Satser sykt på Storm også. Hvis ikke må det bli KavEsk. Blir sykt skuffet hvis ikke jeg kommer inn i en av de Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Storm er overrated. Utdyp? Ikke at jeg nødvendigvis er uenig, men vil gjerne høre hva du legger i den påstanden. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Bare lei Gidder ikke utdype for mye mens jeg fremdeles er en del av det velsmurte maskineriet. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Vil nesten påstå at de fleste stillingene i Pbn er overrated. Da mtp hvordan de fleste som velger Pbn ser det for seg. Altfor lite penger, i det store og hele. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hvis man ser for seg at hele førstegangstjenesten er en lang Hollywood actionfilm så skjønner jeg at man blir skuffet ja.. Hadde (heldigvis?) en "det blir som det blir" holdning før jeg rykket inn, og tenkte at man får vel være takknemmelig for det man får av action som det selvfølgelig gjerne skulle vært mer av, men synes likevel det var et supert år. Lenke til kommentar
HOK Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 (endret) Jeg hadde ingen spesielle forventninger når jeg dro inn. Annet enn hva jeg leste på Utvalgt. Dette, i tillegg til hva vi ble fortalt igjennom førstegangstjenesten, gjorde at jeg til slutt endte opp delvis skuffa. Ble lovet så sykt mye som vi aldri var i nærheten av å få. Klart, det er slik Forsvaret er. Jeg fikk nok oppleve mer enn den gjennomsnittlige vernepliktige. Blant annet skarpskyting med F-16 som årets højdare. Allikevel sitter jeg igjen med en følelse av å bli snytt. Alt pga pengemangel og prioriteringer. Men allikevel frister Forsvaret ennå. Endret 28. mai 2011 av HOK Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Hehe ser den HOK... Men til sammenligning, hvordan ville du sett på tjenesten om du hadde en ren sitte inne og aldri gjøre noe tjeneste ala velferds eller preste ass ell noe sånt? Jeg hadde gått på veggene om jeg hadde hatt tjenesten noen velf. asser beskrev for meg. "høydepunktet denne måneden var å grille pølser til panser når de kom hjem fra øvelse.." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå