Gå til innhold

Panserbataljonen August 2011

Lerma250592

Anbefalte innlegg

Direkte oppmøte på Setermoen?

Flere enn jeg som også mottok et eller annet brev fra Etteretningsbataljonen? Lå i postkassen i dag morges.

Dette er fra Fjernoppklaringseskadronen i Etteretningsbataljonen.

Avdelingen har fra sommeren 2011 gjenopptatt utdanningen av vernepliktige mannskaper. Aktuelle kandidater vil motta nødvendig informasjon direkte hjem i postkassen. Eskadronen tilbyr en solid førstegangstjeneste med variert innhold som har til hensikt å utdanne soldater og forberede frivillig personell til grunnutdanning og påfølgende tjeneste i avdelingens stående miljø.

Forsvaret.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, reagerte på det samme. Håper nesten på Esk 3 ene og alene på grunn av emblemet. Manndig.

Bare synd man ikke går med ulven på armen lenger... Istedet har man brig. 6 hjorten som er mildt sagt stusselig i forhold. Glad jeg var inne i siste kontigent som bar ulven!

Lenke til kommentar

Haha, reagerte på det samme. Håper nesten på Esk 3 ene og alene på grunn av emblemet. Manndig.

Bare synd man ikke går med ulven på armen lenger... Istedet har man brig. 6 hjorten som er mildt sagt stusselig i forhold. Glad jeg var inne i siste kontigent som bar ulven!

Eller som man også kan kalle den: "Det ferbainna reinsdyret!"

Kan rett og slett ikke skjønne meg på bestemmelsene om esk-merker...

Lenke til kommentar

Hvis man ser for seg at hele førstegangstjenesten er en lang Hollywood actionfilm så skjønner jeg at man blir skuffet ja..

Hadde (heldigvis?) en "det blir som det blir" holdning før jeg rykket inn, og tenkte at man får vel være takknemmelig for det man får av action som det selvfølgelig gjerne skulle vært mer av, men synes likevel det var et supert år.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ingen spesielle forventninger når jeg dro inn. Annet enn hva jeg leste på Utvalgt. Dette, i tillegg til hva vi ble fortalt igjennom førstegangstjenesten, gjorde at jeg til slutt endte opp delvis skuffa. Ble lovet så sykt mye som vi aldri var i nærheten av å få. Klart, det er slik Forsvaret er.

Jeg fikk nok oppleve mer enn den gjennomsnittlige vernepliktige. Blant annet skarpskyting med F-16 som årets højdare. Allikevel sitter jeg igjen med en følelse av å bli snytt. Alt pga pengemangel og prioriteringer. Men allikevel frister Forsvaret ennå.

Endret av HOK
Lenke til kommentar

Hehe ser den HOK... Men til sammenligning, hvordan ville du sett på tjenesten om du hadde en ren sitte inne og aldri gjøre noe tjeneste ala velferds eller preste ass ell noe sånt?

Jeg hadde gått på veggene om jeg hadde hatt tjenesten noen velf. asser beskrev for meg. "høydepunktet denne måneden var å grille pølser til panser når de kom hjem fra øvelse.."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...