Tiresias Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hei folks! Jeg prøver å sette opp dcgui i active mode. Jeg kjører netopia-adsl-modem, og det er innstilt på å kjøre active mode med port 411. Problemet er at jeg får beskjed om at jeg ikke får bruke porter < 1024 uten å være root. Er det greit å bruke andre porter en 411, f.eks. 2000? Eller er portnummeret hardkodet i direct connect protokollen? Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg har ikke fått til dette selv, men har hørt at Port 1412 må åpnes for TCP, UDP og NAT (Les her for instrukser) for å få dette til. Tror også du må sette portinstillinger i selve DC-Gui MarcelSB Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Med forbehold om at det er noe annet i denne linux clienten. I De Dc-clientene jeg bruker (windows, dc++) så kan man velge hvilken port man bruker. Det er bare 1 port man velger. Og den kan være hva den vil. Det er serveren som bør være på 411. Du kan greiet ha en server på en annen port, men da må man koble seg opp med IP:port. Etter hva jeg har funnet ut nå så tror jeg den bruker port 9172, så da er det den du må forwarde til din lokale IP. Jeg regner med at du hvet hvordan du gjør det, ellers kan du se her. Hvilken port det er fant jeg forresten her 12.4. What port should I run dcgui-qt on? Unless you have an unusual situation, there is no need to change the port dcgui-qt runs on away from the default 9172. Sure, DC++ and other clients use other ports, so what? It make no functional difference if you are on a different port, the programs tell each other what port they are on and it all works fine. In addition, you really shouldn't try to run dcgui-qt on ports less than 1024, as this requires that you run the program as root, which is *never* a good idea. Lykke til. Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Det er serveren som bør være på 411. Du kan greiet ha en server på en annen port, men da må man koble seg opp med IP:port. Når du sier "serverern" hva mener du da? En hub? Jeg har ikke tenkt å kjøre noen dc-hub. Jeg satte opp netopia-routeren min med NAT til maskinen min sin ip på port 411 for å bruke denne med dc++ i windows i active mode. Nå bruker jeg linux, og må altså være root for å bruke 411 til å initiere koblinger. Vel, jeg kan jo prøve en annen port for å kjøre active mode. Jeg kobler meg forresten til IP:2002. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det er serveren som bør være på 411. Du kan greiet ha en server på en annen port, men da må man koble seg opp med IP:port. Når du sier "serverern" hva mener du da? En hub? Jeg har ikke tenkt å kjøre noen dc-hub. Jeg satte opp netopia-routeren min med NAT til maskinen min sin ip på port 411 for å bruke denne med dc++ i windows i active mode. Nå bruker jeg linux, og må altså være root for å bruke 411 til å initiere koblinger. Vel, jeg kan jo prøve en annen port for å kjøre active mode. Jeg kobler meg forresten til IP:2002. Som sagt over, denne clienten bruker vist port 9172. Ergo er det den du skal NAT'e fram til din Pc. Da burde det gå greit. Ja, det var hub jeg mente med server. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Bestemte meg for å sette meg ned og fike dette selv og det var overraskende lett. Jeg gjorde følgende for å få det til: - Åpnet NAT for port 9176 (DG-Gui 0.2.16) i netopia ruteren, fulgte denne guiden - Satte Active mode under Options->Connections og satte "Wrong ip" til ip'en min (Du finner den her) - Restartet DC-Gui Er ikke værre :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 DC-GUI når man har Dj_Offset på forumet? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Vel, selv sitter jeg bak en gateway/firewall/whatever you want to name it, og jeg har redirecta alle porter mellom 6000 og 7000, så jeg bruker 6874 til active mode i Direct Connect og det funker strålende. men om du kan stille på det kommer jo an på clienten, men vil si at alle klientene (DCgui,Neo-Modus DC, DC++, ODC) kan du stille på denne porten på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå