hany Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Når jeg skal åpne en side i Internet Explorer, får jeg bare følgende error-melding opp; "Den forespurte oppslagsnøkkelen ble ikke funnet i noen aktiv aktiveringskontekst." Jeg jobber som IKT-servicemed arbeider og får dette problemet hver gang jeg formaterer en pc.. og ender alltid opp med at jeg på reinstallere IE så funker alt som det skal igjen. men det er jo veldig tungvindt, så skulle likt om noen hadde noe godt svar på det. Mvh Småirritert IT drifts lærling Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Installerer du fra en gammel kilde eller har du slipstreamed inn oppdateringer? Lenke til kommentar
hany Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Installerer du fra en gammel kilde eller har du slipstreamed inn oppdateringer? har ingen form for inrulling enda, så alt kommer ifra windows update Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Microsoft er heller dårlige på oppdateringer. Går du fra en gammel XP-plate til SP1 til SP2 til SP3 og IE6 til IE7 til IE8 er du omtrent garantert problemer. Ta heller å bruk verktøyene Microsoft har gitt oss og slipstream en pure SP3+IE8-plate du installerer fra. Lenke til kommentar
hany Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Microsoft er heller dårlige på oppdateringer. Går du fra en gammel XP-plate til SP1 til SP2 til SP3 og IE6 til IE7 til IE8 er du omtrent garantert problemer. Ta heller å bruk verktøyene Microsoft har gitt oss og slipstream en pure SP3+IE8-plate du installerer fra. Er dette en gratis løsning? og slipper jeg da å installere 100 oppdateringer på hver maskin jeg formaterer? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Jeg trodde IT-drift på VGS betydde Microsoft opp, ned og i mente, men du har ikke hørt om slipstreaming? Merkelig. http://en.wikipedia.org/wiki/Slipstream_(computing) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå