Gå til innhold

Two Worlds 2 - Tråden

Anbefalte innlegg

Hva er den grønne "health-bar" liknende saken midt på skjermen? Er det et slags toxic-nivå som må fjernes?

Spillet virker bare bedre og bedre. Utrolig deilig at det er mye man må finne ut av selv. Eller, ved hjelp av andre på forumet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, den er jo ganske lett. Du får bøker som forteller deg ganske detaljert om ting. Det er dette som er pointet. Du må forske ting, imotsetting til å bare bli tildelt. Så det gjelder å ha et øye på bøkene du finner. Ofte du får høre/lese om visse monster svakheter osv som er "begravd" i historie bøker.

Jeg holder på å ta det sikkelig rolig i spillet. Tar meg god tid, leser litt. Utforsker osv. har ingen hast.

Ganske lik Gothic serien denne versionen. Faktisk, så er Two Worlds 2 det Gothic 4 burde vært.

Det mest negative jeg har funnet er quest log er ganske uoversiktelig. Og Dag/Natt siklusen er slapp...er som om noen plutslig skrur ned lyset et stort hakk isteden for et fint overgang.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Tja, den er jo ganske lett. Du får bøker som forteller deg ganske detaljert om ting. Det er dette som er pointet. Du må forske ting, imotsetting til å bare bli tildelt. Så det gjelder å ha et øye på bøkene du finner. Ofte du får høre/lese om visse monster svakheter osv som er "begravd" i historie bøker.

Jeg holder på å ta det sikkelig rolig i spillet. Tar meg god tid, leser litt. Utforsker osv. har ingen hast.

Ganske lik Gothic serien denne versionen. Faktisk, så er Two Worlds 2 det Gothic 4 burde vært.

Det mest negative jeg har funnet er quest log er ganske uoversiktelig. Og Dag/Natt siklusen er slapp...er som om noen plutslig skrur ned lyset et stort hakk isteden for et fint overgang.

Helt ærlig, ja. Er faktisk utrolig overrasket ovett dette spillet her, siden det faktisk virker utrolig bra, samtidig at dette ikke var et spill man gledet seg til i mange år. Skal lese bøker, har ikke satt meg inn i menyen så veldig foreløpig.

Lenke til kommentar

Har spilt dette spillet noen timer nå, og må si meg meget positivt overasket!

Men, på kartet er den en stor øy i midten som jeg har gledet meg mye til å komme til, men så leser jeg på det offesielle forumet at denne øya er blitt kuttet bort fra det ferdige spillet!

Noen som har fullført spillet som kan si noe ang dette?

Lenke til kommentar

Men, på kartet er den en stor øy i midten som jeg har gledet meg mye til å komme til, men så leser jeg på det offesielle forumet at denne øya er blitt kuttet bort fra det ferdige spillet!

Det stemmer desverre. Meget merkelig. Men vi får håpe den dukker opp via patch eller DLC. Gjør meg ingenting å betale en hundrings for ekstra kontent i detta spillet, det er så verdt det :)

Lenke til kommentar

Jeg stakk fra "lille" øyen ganske fort. Men reiste nå tilbake. Viser seg at du får en del quests å gjøre der. Sykt mye items/loot å få dere ute i å drepe de "monsterene" der ute (husker ikke hva de heter, men det er de du "trener" på i starten).

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Det stemmer desverre. Meget merkelig. Men vi får håpe den dukker opp via patch eller DLC. Gjør meg ingenting å betale en hundrings for ekstra kontent i detta spillet, det er så verdt det :)

Uhm, hva? Prøver du å si at den store øya ikke er tigjengelig i spillet? Er dette spillet utrolig lite arealmessig?

Jeg er fortsatt på startøya.

edit: Sinnsykt rart/ræva hvis de kutta bort den største øya på kartet, høres utrolig merkelig ut. Hva med alle questene der? Hvorfor la den være på kartet i det hele tatt? Det vil si at vi har 2 bittesmå øyer å spille på?

Endret av asad
Lenke til kommentar

Joda, stor øyene er i bruk. Her har du et deilig stor kart med alle markeringer: http://www.insidetwoworlds.com/gallery/albums/6864-twoworldsii_map_original.jpg

Beklager, men det stemmer desverre ikke. Den store øya blir brukt veldig lite i singelplayer. Noen argumenterer med at den store øya er "multiplayer adventure mode" mens andre mener det rett og slett bare er fjernet for at det var for mye feil. Så har du dem som mener dette kommer i en patch eller DLC.

Jeg stiller meg bak sistnevnte. Du klarer fint å presse ut en 20-25 timer på singleplayer, og du klarer fint å kjøre en 10-15 timer på adventure mode i multiplayer, pluss X antall timer på byen din. Mao er det mer enn nok content å ta tak i. Jeg ser også litt replay value ved å prøve andre klasser o.l. Village Mode i multiplayer deles bl.a mellom karakterne dine, så du kan ha en level 1 karakter med 80000 auras, og tro meg... Det er GØY. Bare begynn å bruke Alchemy og slikt på karakteren din. Jeg hadde 5 skill point på level 1 :p

Morgens: Er du Melee eller Mage? Mage er litt kronglete før du passerer 20-25, siden spellsa dine ikke gjør noe mye skade. Men det tar av etter hvert skal jeg si deg. Melee MÅ du bruke tung rustning og pumpe opp livet ditt. Men viktigst av alt er du NØDT til å lære deg å blokke også angrupe rett etter et angrep fra fienden. Så er du NØDT til å bruke skills. Det funker ikke å slå seg gjennom fiender i spillet her. Men bare ler deg Block, la fienden angripe også slår du. To tre slag da streifer av halve livet hans. Dette er alpha og omega å lære seg i melee.

Jeg spiller Necromancer for tida, men missile summon spell og fullt på summon. 11 tullinger som løper rundt, det er kult :p

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Jeg spiller mage ja.

Gjør ca 1300 i skade med magien min, men jeg har delt jevnt på alle schools, og det var kanskje litt dumt i stedet for å spesialisere meg på en eller to.

Har mest på fire school, og neromancy. Summon har jeg bare på 3, da jeg ikke synes summons skader fienden i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Nei, de skader ikke. Men de blokkerer og holder han opptatt. Som gir deg tid til å enten save opp med kraftige spells, eller bare kaste noen billige missiler. Min teori er vel at det beste er å bruke 2-3 forskjellige skoles. Så jeg tror ikke Fire og Necromancy er en dårlig idè. Jeg har personlig gått for Earth og Necromancy. Synes det både er gøy og spennende. Men min erfaring er at det er bedre å bruke "billige" instant spells som koster 300-400 mana og gjør en 400-500 skade enn å bruke dyre tunge spells. Siden jeg har summon unngår jeg å bli slått av fiendene, siden de aldri når meg. Så nei, de gjør ikke mye skade men de er jammen meg lønnsomme å ha :) Men det er jo smak og behag. Mage i Two Worlds 2 handler om å klare å holde seg unna fienden, for det er langt ifra like enkelt som Two Worlds var. Se for deg mage i Gothic om du har spilt det. Slitsomt i starten, men du tar av på slutten :)

Noen som vil teste litt multiplayer?

Lenke til kommentar

Jeg blir gjerne med i multiplayer senere i kveld. Fra 1900 og utover tror jeg at jeg kan sitte noen timer.

Jeg rekker ikke i kveld, men gjerne en annen gang. Tenkte kanskje vi kunne prøve å samle noen nordmenn å lage en ingame guild. Tror det er flere som har interesse for det. Personlig liker jeg multiplayern veldig godt :)

Det har desverre ikke kommet noen demo Sangesland, og jeg tror ikke det kommer noen med det første eler. Verdt penga da :)

Kom til å tenke på, savner egentlig de virkelig STORE mobsene. Da tenker je gdekke hele skjermen fiender. Det kunne jeg tenkt meg.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Joda, stor øyene er i bruk. Her har du et deilig stor kart med alle markeringer: http://www.insidetwoworlds.com/gallery/albums/6864-twoworldsii_map_original.jpg

Beklager, men det stemmer desverre ikke. Den store øya blir brukt veldig lite i singelplayer. Noen argumenterer med at den store øya er "multiplayer adventure mode" mens andre mener det rett og slett bare er fjernet for at det var for mye feil. Så har du dem som mener dette kommer i en patch eller DLC.

Det kartet er lagt ut fra official website. Går du på websiden dems, så ser du MAP, og får opp den. Rart om den ikke skulle gjelde. Har du noe link til der de sier det du påstår?

Jeg spiller mage ja.

Gjør ca 1300 i skade med magien min, men jeg har delt jevnt på alle schools, og det var kanskje litt dumt i stedet for å spesialisere meg på en eller to.

Har mest på fire school, og neromancy. Summon har jeg bare på 3, da jeg ikke synes summons skader fienden i det hele tatt.

Jeg også tar jevt fordelt. Ifølge interviews så vet ikke utvikklerene hva max level er en gang....så du kan trygt "grinde" deg opp i alt.

PS

Mitt spørsmål ang om mobs spawner på ny fant jeg ut av. De gjør det. Jeg drepte en hau med dyr i et område. Da jeg loaded opp igjen, var dyrene der.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...