Gå til innhold

Two Worlds 2 - Tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillt i halvannen time nå. Har desverre ikke tid til mere. Men så langt virker det veldig lovende. Det er ganske anderledes iforhold til Two Worlds, men ikke ugjenkjennelig. Spiller var overraskende nok bare 4gb. Grafikken er god, men ikke så detaljert som jeg håpet på. Man må vel kanskje ofre dette for å klare å kunne se så langt som man faktisk gjør i dette spill (Ja, det er imponerende). Det går glatt på pcen min som begynner å dra på åra, 4gb ram, 3ghz dualcore og Geforce GTX 280, det med alt på max i 1900x1200. Fungerte også godt å spille det på tven (1920x1080). Man merker at det også er beregna for konsoll, men dette er ikke plagsomt. Men det har ført til en del kronglete menyvalg. For eksempel må du klikke inn i inventory (F2) for så å trykke på kartet der for å få det opp (Du kan legge det til hokeys 1-0). Litt samme problemet som Oblivian har. Synes likevel det er litt kronglete.

Ellers smiler jeg hver gang jeg sniker meg opp under noen for å snikmyrde dem. Det er noe utrolig tilfredsstillende med det. Bueskytting fungerer også godt (Særlig å skyte flere piler samtidig er kult, her kan du tenke litt fallout).

En av mine favoritter er at det lønner seg å utforske, men det er ikke en nødvendighet. Du kan finne veldig veldig veldig (Litt for veldig?) verdifulle planter. Hello permanent potions... Ellers er åpningskampen mellom Gandohars øverste tjener og Rodhar (?) utrolig tilfredsstillende å se på. Så så lang kan jeg bare si gled dere :)

Lenke til kommentar

Det er kommet til PC på GamersGate allerede. I følge Platekompaniet skulle det komme i dag, men det er "midlertidlig utsolgt" ifølge nettsiden deres. Ifølge cdon.no kommer det ikke før 19. november. Amazon.co.uk har ikke noe dato, og Zailor.no har det ikke i det hele tatt. I følge play.com kommer det fjerde januar. Tror ikke jeg gidder sjekke flere steder. Det er forvirrende nok som det er. :p

Lenke til kommentar

Spillt i halvannen time nå. Har desverre ikke tid til mere. Men så langt virker det veldig lovende. Det er ganske anderledes iforhold til Two Worlds, men ikke ugjenkjennelig. Spiller var overraskende nok bare 4gb. Grafikken er god, men ikke så detaljert som jeg håpet på. Man må vel kanskje ofre dette for å klare å kunne se så langt som man faktisk gjør i dette spill (Ja, det er imponerende). Det går glatt på pcen min som begynner å dra på åra, 4gb ram, 3ghz dualcore og Geforce GTX 280, det med alt på max i 1900x1200. Fungerte også godt å spille det på tven (1920x1080). Man merker at det også er beregna for konsoll, men dette er ikke plagsomt. Men det har ført til en del kronglete menyvalg. For eksempel må du klikke inn i inventory (F2) for så å trykke på kartet der for å få det opp (Du kan legge det til hokeys 1-0). Litt samme problemet som Oblivian har. Synes likevel det er litt kronglete.

Ellers smiler jeg hver gang jeg sniker meg opp under noen for å snikmyrde dem. Det er noe utrolig tilfredsstillende med det. Bueskytting fungerer også godt (Særlig å skyte flere piler samtidig er kult, her kan du tenke litt fallout).

En av mine favoritter er at det lønner seg å utforske, men det er ikke en nødvendighet. Du kan finne veldig veldig veldig (Litt for veldig?) verdifulle planter. Hello permanent potions... Ellers er åpningskampen mellom Gandohars øverste tjener og Rodhar (?) utrolig tilfredsstillende å se på. Så så lang kan jeg bare si gled dere :)

Dette hørtes bedre ut enn jeg kunne håpet på. Hvordan er grafikken i forhold til GOthic 4 da, hvis du har prøvd det? Utrolig at spillet kun er på 4 Gb, om det er så stort som jeg har fått intrykk av at det er.

Også, hørt noe rykter om at man kan seile? Stemmer det?

Lenke til kommentar

Den er på lik linje eller kanskje hakket bedre enn Gothic 4. Det er mer liv i Two Worlds 2. Karakterne ser mye mer troverdige ut, så helheten med musikk, bilde og lyd gir bedre helhetsinntrykk enn Gothic 4.

Spilte litt mer i går kveld. Fant noen kronglig vanskelig mobs. Men selv om de er vanskelig går det ann å finne måter å drepe de. Jeg snakker om mobs som knerter deg på 2-3 slag. Jeg brukte taktikene å spurte inn å angripe. Da hopper karakteren inn mot fienden. Så springer jeg vekk igjen, og rinse and repeat. Det er feigt, men det er kult at det går ann. Det funker bra når du får teken på det.

Questene føler jeg holder Gothic 1 - 2 kvalitet og stil (Med litt ekstra krydder). Det som imponerer mye er alt det ekstra som finnes i spillet. Ja du har ett RPG, og ja du går å dreper mobs, går i huler osv (Alt gjøres forresten uten loadetider, saving går på ett blunk og loading tar ikke mange sekundene). Med ta Crafting systemet. Det er veldig enkelt, men det fungerer utmerket for å forbedre opplevelsen. Jeg spilte også poker i terningeform, og vant 4000 auras (Kjekt å ha).

Magi systemet. Veit ikke helt hva jeg skal si. Det enkleste er å si: LOL. Det er ENORMT. Nei, det tror jeg ikke holder. OMG SATAN SÅ MANGE MULIGHETER DU HAR. Det er litt kronglete i starten, men du lærer deg det. Du tjener på å lære deg det.

Eneste hakepunktene er jo stemmene, som til tider blir litt i det meste laget. Du har jo også en del ting som kan føles litt kunstig, og til tider gjør replikker ting rett og slett komisk. Karakteren din har jo også som kjent litt komiske replikker (Samme som det var) Ellers vet jeg ikke om jeg har lyst til å røpe så mye. Men det er MYE å sette fingrene i her, så gled dere :)

Lenke til kommentar

Det er mer vanlig for Hack and slash. Det er ikke veldig normalt for rpg spill. Som jeg sa så kan du ikke utrydde verden for mobs, siden noen av dem spawner, så verden vil aldri bli tom. Normale populasjoner som formerer seg normalt i verden vi lever i dukker opp igjen. Men si du finner en kamp med banditter, så har du på en måte jaget vekk de bandittene, og de kommer dermed ikke tilbake. Jeg har ikke prøvd online/multiplayer, men jeg mener å hørt at det fungerer omtrent på samme måte som Two Worlds (Tenk Guild Wars)

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Hoihei for en overraskelse dette spillet var!

Jeg lastet det ned fra GamersGate i går og har sitti pal helt siden da. Grafikken er utsøkt og stemningsfull. Musikken er storslagen, og hele følelsen jeg sitter meg er rett og slett utrolig når jeg spiller.

Jeg må trekke fram magisystemet også, som tilsynelatende er endeløst. Jeg blander og knoter og plutselig finner jeg en UBERSPELL. Andre ganger fisler det litt og halve mannaen min er borte...

Rett og slett herlig!

Dom: LØP OG KJØP!!!

Ps. Jeg har funnet en negativ ting... mage-hattene ser teite ut..

Endret av MogensAlfonse
Lenke til kommentar

Neppe, jeg har bladd litt i tråden men fant ikke ut om du hadde skrevet det eller ikke , hvor fikk du tak i spillet egenlig? Jeg skal kjøpe det til pc selv.

Gamersgate

Det folk bør merke seg er at Two Worlds 2 allerede er et VELDIG solid spill. Men om dere husker arbeidet Reality Pump la ned i å patche Two Worlds, og om de legger ned like mye arbeid her så har dette spillet virkelig potensialet til å bli en klassiker. Dette er bare flisespikkeri men ting jeg ville endret/ønsker mer:

- Bedre Inventory system (Det er nemlig ganske lubbent)

- Bedre interface, i form av questlog og kart (Quester blir ikke haket av nå de er ferdige bla.)

- Jeg ville ha hatt muligheten til å fjerne det derre diffuse bildet du får når du løper eller snur deg fort.

- Bloom er til tider latterlig overdrevent

- Skinne dyr for lær

- Jeg liker heller ikke hvordan manapoolen er plasser over healthpoolen

- Forbedre hestekontrollene

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

- Bedre Inventory system (Det er nemlig ganske lubbent)

- Bedre interface, i form av questlog og kart (Quester blir ikke haket av nå de er ferdige bla.)

- Jeg ville ha hatt muligheten til å fjerne det derre diffuse bildet du får når du løper eller snur deg fort.

- Bloom er til tider latterlig overdrevent

- Skinne dyr for lær

- Jeg liker heller ikke hvordan manapoolen er plasser over healthpoolen

- Forbedre hestekontrollene

Inventory: Enig i at det er litt på grensen til det enorme

Interface: Questene man fullfører blir grønne, og dukker ikke lenger opp på kartet. Jeg liker dette systemet veldig godt, fordi man faktisk må bruke huet, ikke bare gå dit pila peker.

Hestekontrollene fungerer ganske greit i mine øyne, når man lærer seg å bruke dem. Men jeg må innrømme jeg ditchet hesten ganske tidlig til fordel for mine to raske ben.

Lenke til kommentar

Inventory: Enig i at det er litt på grensen til det enorme

Interface: Questene man fullfører blir grønne, og dukker ikke lenger opp på kartet. Jeg liker dette systemet veldig godt, fordi man faktisk må bruke huet, ikke bare gå dit pila peker.

Hestekontrollene fungerer ganske greit i mine øyne, når man lærer seg å bruke dem. Men jeg må innrømme jeg ditchet hesten ganske tidlig til fordel for mine to raske ben.

Ja, på kartet ser du det. Jeg tenkte på questloggen, altså den som ligger in inventoryen din. Kartet fungerer greit det, men jeg må også si at det er irriterende at kartet er en gjenstand, å eneste måten å åpne det på er via inventory eller legge det i hotkeys. Kunne like gjerne vært oppe ved å trykke på M.

Enda en ting (Nok en bagatell) som jeg ville endret på er at når du handler hos en merchant og trykker esc, så lukker ikke inventoryen din seg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de har valgt det.

Lenke til kommentar

Ja, på kartet ser du det. Jeg tenkte på questloggen, altså den som ligger in inventoryen din. Kartet fungerer greit det, men jeg må også si at det er irriterende at kartet er en gjenstand, å eneste måten å åpne det på er via inventory eller legge det i hotkeys. Kunne like gjerne vært oppe ved å trykke på M.

Enda en ting (Nok en bagatell) som jeg ville endret på er at når du handler hos en merchant og trykker esc, så lukker ikke inventoryen din seg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor de har valgt det.

Ligger ikke questlogg på F7 og kart på F6?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...