Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komme seg unna barnebidrag?

Gjest Hjelp

Anbefalte innlegg

Ikke voldtatt av meg, men voldtatt av en random, hun får da lov til å ta abort etter fristen.. Jeg håper i allefall hun klare å overbevise legenemden om dette, utspekulert som hun er så tror jeg faktisk det! Ja, jeg er faktisk villig til å gå med på dette for å komme meg unna dette.. :no:

Det hadde du antakelig også i min situasjon!

NEI!!!! FEIL SVAR!

Det må du overhodet ikke gjøre. Du har høy utdannelse, ikke sant? Da bør du også komme opp med en bedre plan enn det her. Ikke gi etter for press på noen som helst måte. På meg virker det som at det er dette hun planlegger, at hun skal tjene 150000 raske kr. Det må du ikke la henne få. Hadde hun virkelig ønsket et barn hadde hun ikke foreslått dette. Har du tenkt på at hun ved å si dette egentlig ikke ønsker barnet, men raske penger? At hun egentlig ikke vil bringe dette barnet til verden hvis hun istedet kan få betalt med en gang? Går du med på dette er du naiv og svært godtroende. Ved å gi etter gir du henne akkurat det hun vil ha. Nei, stå på dine rettigheter isteden. Krev av henne det du har krav på ifølge loven når barnet er født. Jeg er ganske sikker på at hun vil irritere seg grønn.

Og hvis vi legger til grunn at hun egentlig ikke vil ha barnet, men penger, vil hun nok få hetta hvis du ikke betaler, og at hun kanskje går til nemda uansett og påstår at hun er blitt voldtatt?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du virkelig tenkt til å stole på hva hun har å si etter det hun har gjort? mens sansynlig vil hun da ta de 150 000 kronene, og deretter føde barnet, og du må da fortsette å betale henne i 18 år fremover...

ja, hun er tydeligvis utspekulert, og av den grunn bør du jo absolutt ikke gi henne en eneste krone.

som andre her har sagt, snakk med en advokat, vær like utspekulert som henne, og prøv å finne et smuttehull.

enig med stigfjel her.

Endret av kammizez
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere, bl. kapittel 6 sier noe om samværsrett. Hun vil ikke ha kontakt med trådstarter. Da kan trådstarter bruke bestemmelsene i kapittel 6 til å oppnå nettopp dette, hvis trådstarter er barnefaren. Moren bryter loven hvis hun nekter ham de rettighetene bl. kapittel 6 gir ham. Tenker spesielt på bl. § 43 1. ledd 1. punktum. Skal moren lovlig kunne nekte trådstarter samværsrett må dette bestemmes av en domstol, jfr. bl. § 43 1. ledd 3. punktum.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Det er dessverre enklere å være tøff i trynet når det ikke er dere det gjelder, selv føler jeg at jeg er i en jævelig presset situasjon.. og jeg føler faktisk at jeg tenker smart..

300 000 mot 1,1 mill + slippe samvittighet for et barn og slippe å ha noe med den h*** å gjøre er et enkelt regnestykke for meg.. Men tro meg, jeg er ikke dum, hun kommer seg ikke unna ved å ta de 150 og ikke fullføre avtalen, jeg kommer til å kreve å vite når hun har legetime, når hun tar abort osv. Jeg tenkte også at jeg kunne kjøre henne til stedene for å få holdt oversikt.. hvis hun holder sin del av avtalen, kommer jeg til å holde min..

Hovedmålet mitt nå er å slippe at dette barnet kommer til verden, uansett hvor kynisk det måtte høres ut..

Kan også legge til at jeg kjenner folk som kunne hjulpet meg å "fjerne barnet" for en 1/10 av prisen uten at det kunne spores tilbake til meg, men jeg vil ikke ta et slikt valg.. Jeg hadde i såfall levd men en enormt dårlig samvittighet, jeg tror faktisk folk har godhet i seg, og at alle har en tidligere historie.. så slik saken er nå, er dette uaktuelt foreløpig å i heletatt tenke på..

Lenke til kommentar

Det er dessverre enklere å være tøff i trynet når det ikke er dere det gjelder, selv føler jeg at jeg er i en jævelig presset situasjon.. og jeg føler faktisk at jeg tenker smart..

Nei, du har fått panikk og tenker ikke klart nå.

300 000 mot 1,1 mill + slippe samvittighet for et barn og slippe å ha noe med den h*** å gjøre er et enkelt regnestykke for meg.. Men tro meg, jeg er ikke dum, hun kommer seg ikke unna ved å ta de 150 og ikke fullføre avtalen, jeg kommer til å kreve å vite når hun har legetime, når hun tar abort osv. Jeg tenkte også at jeg kunne kjøre henne til stedene for å få holdt oversikt.. hvis hun holder sin del av avtalen, kommer jeg til å holde min..

Stoler du virkelig på at hun kommer til å overholde avtalen? Når hun allerede har tatt disse stegene bør du vite at du har med en svært så kynisk person å gjøre. Går du med på en sånn avtale viser du tydelig at du lar deg presse. Hva vil hindre henne i å presse deg en annen gang hvis du nå gir etter for kravene hennes?

Hovedmålet mitt nå er å slippe at dette barnet kommer til verden, uansett hvor kynisk det måtte høres ut..

Hvis du står knallhardt på dine rettigheter og lar henne skjønne at du ikke gir deg uten krig kan det faktisk være at du oppnår det du ønsker likevel...

Kan også legge til at jeg kjenner folk som kunne hjulpet meg å "fjerne barnet" for en 1/10 av prisen uten at det kunne spores tilbake til meg, men jeg vil ikke ta et slikt valg.. Jeg hadde i såfall levd men en enormt dårlig samvittighet, jeg tror faktisk folk har godhet i seg, og at alle har en tidligere historie.. så slik saken er nå, er dette uaktuelt foreløpig å i heletatt tenke på..

Bra å se at du i hvert fall vil holde deg på den riktige siden av loven.

Lenke til kommentar
Men tro meg, jeg er ikke dum, hun kommer seg ikke unna ved å ta de 150 og ikke fullføre avtalen, jeg kommer til å kreve å vite når hun har legetime, når hun tar abort osv. Jeg tenkte også at jeg kunne kjøre henne til stedene for å få holdt oversikt.. hvis hun holder sin del av avtalen, kommer jeg til å holde min..

Er du seriøst så lettlurt at du tror du får ta del i noe? Er hun plutselig blitt dyden selv etter at du betaler henne 150k? Plutselig kan hun ikke lyve mer liksom?

Nei. Tror du virkelig det så klarer nok hun å lure deg flere ganger.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Stoler du virkelig på at hun kommer til å overholde avtalen? Når hun allerede har tatt disse stegene bør du vite at du har med en svært så kynisk person å gjøre. Går du med på en sånn avtale viser du tydelig at du lar deg presse. Hva vil hindre henne i å presse deg en annen gang hvis du nå gir etter for kravene hennes?

Jeg har ikkeno valg, for hver dag som går blir abort mindre sannsynlig.. Jeg må stole på magefølelsen og gjøre det, kommer til å ringe henne first thing in the morning.. Jeg må bare ta sjangsen, men tro meg, hvis hun prøver å lure meg, så skal hun få angre!

Lenke til kommentar
Men tro meg, jeg er ikke dum, hun kommer seg ikke unna ved å ta de 150 og ikke fullføre avtalen, jeg kommer til å kreve å vite når hun har legetime, når hun tar abort osv. Jeg tenkte også at jeg kunne kjøre henne til stedene for å få holdt oversikt.. hvis hun holder sin del av avtalen, kommer jeg til å holde min..

Er du seriøst så lettlurt at du tror du får ta del i noe? Er hun plutselig blitt dyden selv etter at du betaler henne 150k? Plutselig kan hun ikke lyve mer liksom?

Nei. Tror du virkelig det så klarer nok hun å lure deg flere ganger.

Jeg må bare gjøre det, jeg tror hun er så grådig at hun er ute etter 300 000 raske og gjenta suksessen hennes.. prøver hun å lure meg igjen, jo da er det hun som får smellen..

Legger meg nå, trenger å få noen timer søvn, skal holde dere oppdatert.. :no:

Lenke til kommentar

Jeg har ikkeno valg, for hver dag som går blir abort mindre sannsynlig.. Jeg må stole på magefølelsen og gjøre det, kommer til å ringe henne first thing in the morning.. Jeg må bare ta sjangsen, men tro meg, hvis hun prøver å lure meg, så skal hun få angre!

Nei, du lar henne få angre nå med en gang. Ikke gi henne lillefingeren, du kan ende opp med å bli dratt ned i dragsuget. Magefølelsen din er på ville veier. Stå beinhardt på det du har krav på, så får du se hvor det bærer. Hun er ute etter å ødelegge livet ditt. Ta henne i så fall med i dragsuget. Gir du etter kan du bare ha det så godt.

Lenke til kommentar

Ok, sånn jeg ser det er det bare en god løsning (uten stor rissiko, drepe henne vil f.eks være en altfor høy rissiko for 300k).

Ok, hun tar abort om du gir henne 300k, minimum 150k på forskudd.

Vel, greit nok, det du må gjøre er å lure henne her.

Det enkleste er å:

1. Gi henne 300k (som jeg regner med det er det du vil atm)

Men dette er jo idioti.

En annen ting du kan gjøre er:

2. Gi henne 150k, etter aborten dropper du de resterende 150k-ene du "skylder" henne. Hun fortjener dem selvsagt ikke.

En siste løsning er som nevnt tidligere:

3. Sett inn pengene på en konto begge må være til stede for å åpne, si at etter aborten åpner dere den og hun får pengene. Det får hun selvsagt ikke.

Du blir 300k fattigere, men det er da bedre at banken har pengene en at hun har pengene.

4. Foreslå en litt avansert måte å overføre pengene på, med masse pappirer og slikt hun ikke forstår noe på, sats på at hun tror hun er sikret pengene.

Jeg ville valgt alternativ 4, hvis ikke alternativ 3.

Lenke til kommentar

Alternativ :

http://www.legion-recrute.com/

greit nok det går 5 år av livet ditt men du starter på scratch fra dag en. liten notis..du bør vel ha en liten anelse interesse for noe militært :D men de har vistnok flere støtteavdelinger man kan velge seg til.

om ikke annet så får du bare bite i det sure eple og betale den summen du må en gang i mnd og håpe det blir et barn som vil treffe sin far engang i livet. dette her er ikke første gang jeg hører om slike tilfeller, men så kommer jeg fra en liten by i nord og damene gjør det de må for og få inntekt her ,pluss at de får det lille "gullet" sitt som de har gått hele livet og ventet på og lure noen til og sette til verden ..

Lenke til kommentar

Med tanke på å sette pengene på en bankkonto,

kommer det til å gå en "gul alarm" hos banken du setter de inn i,

og skatteetaten kommer til å få vite om det asap,

du må regne med å bli spurt hva de 150/300k er til.

Endret av malmern
Lenke til kommentar

btw, dårlig venninne du har som ikke sier i fra på forhånd!

snakk med jenta igjen, men si du vil ha med en venn som vitne får de hun sier, mulig politiet kan bruke en av sine som "venn" etter dere har gått igjennom avtalen igjen. anmeld henne for utpressing!

du kan også tipse henne om at staten betaler bidrag til barn med ukjent foreldre.....

denne kvinnen burde det statueres et eksempel av slik at mannens rettigheter også kommer frem!

lukter kvinneguiden

Endret av yavel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom trådstarter velger å gå med på denne utpressingen så må eit absolutt krav være at aborten blir begrunna med:

Abortloven § 2, 3. ledd

b) svangerskapet, fødselen eller omsorgen for barnet kan sette kvinnen i en vanskelig livssituasjon.

Det å argumentere for vanskelig livssituasjon for kvinnen er ikkje så vanskelig dersom dama er ung og uten særlig utdannelse eller stabil jobb.

Dersom det blir hevda voldtekt (sjølv om ho dikter opp ein gjerningsmann) så vil du fortsatt kunne komme i ein kinkig situasjon dersom politiet vil ta DNA prøve av fosteret for å avsløre gjerningsmannen. Eg veit ikkje om det er vanlig å gjere dette, men du vil sitte fint i det dersom ho oppgir voldtekt som grunnen til graviditet og politiet kan bevise at fosteret er ditt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg prøver å huske tilbake til hvordan magen til min eks så ut da hun var tre måneder på vei. Så vidt jeg husker var det ingen nevneverdig kul å se. I hvert fall ikke mer enn hva hun hadde fått til ved å presse ut magen litt. Jeg kan legge til at hun var ganske tynn så det er ikke snakk om at en eventuell kul var skjult bak et traktorhjul av fett.

TS, kan du være helt sikker på at hun faktisk er gravid? Og hvis du skal bestikke henne til å ta en abort, hvordan skal du få bekreftet at dette blir gjennomført?

Lenke til kommentar
Btw, vedder sparepengene mine på at hun var gravid før dere knulla, og hun ser på deg som en sjekk som er signert "godtroende fjols"

Jeg overså denne posten i sted, men ja, det er jo absolutt sannsynlig. Det vil jo også forklare saken dersom magen hennes er mer tydelig enn den burde være ved tre måneder. TS burde følge denne trollkjerringa til en ultralyd for å se hvor langt på vei hun er. Hvis hun allerede var gravid da de møttes, da har det nok gått minst to-tre uker og dette mener jeg er godt innenfor feilmarginen ved en ultralyd.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...