Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Komme seg unna barnebidrag?


Gjest Hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er mulighetene for å anmelde henne for utpressing og få tilbake pengene?

 

Har ikke tenkt på det, men har sms'er fra henne som kan brukes + vi har snakket på tlf hvor hun har sagt ting som kan brukes mot henne..

 

Kommer ikke til å gjøre det though, lovet meg selv å legge alt dette bak meg.. Vil heller ikke risikere å bli oppsøkt av de folka hun kjenner.. Hun har visstnok fortalt folk at jeg hadde sex med henne når hun var "passed out drunk" og at jeg "tvang" henne til abort.. jævla psycho dame

Lenke til kommentar

Hva er mulighetene for å anmelde henne for utpressing og få tilbake pengene?

 

Har ikke tenkt på det, men har sms'er fra henne som kan brukes + vi har snakket på tlf hvor hun har sagt ting som kan brukes mot henne..

 

Kommer ikke til å gjøre det though, lovet meg selv å legge alt dette bak meg.. Vil heller ikke risikere å bli oppsøkt av de folka hun kjenner.. Hun har visstnok fortalt folk at jeg hadde sex med henne når hun var "passed out drunk" og at jeg "tvang" henne til abort.. jævla psycho dame

 

hennes eget ansvar og ikke bli passed out drunk, dermed ikke sagt at man skal utnytte seg av det men selvgjort er velgjort, tål varmen eller kom deg ut av kjøkkenet!..egentlig sagt til begge to menmen etterpåklokskap og alt det der, blir det et lite menneske av det så vær nå glad for det og ta vare på gutten eller jenta, den person blir engang voksen og vil huske kjærlighet over alt annet..og da en kynisk mor som barnet vil legge for hat!.

Lenke til kommentar

For hva det er verdt trådstarter så synes eg dette var helt feil måte å takle dama/saken på.

 

Å gi etter for det presset der gjør at du virker skyldig, og kvinnfolket vil nå i all ettertid "eie" hva som egentlig skjedde. Om hun går ut med et rykte om at du egentlig voldtok henne så er det det folk vil tro på. Du betalte tross alt penger for å slippe unna. Uskyldige ville normalt sett ikke gjort det. Det er slik folk vil tenke, og det vil følge deg resten av livet. I tillegg var det ganske tydelig hva vedkommende var troende til, så eg ville ikke ha vært trygg på hva hun sier/gjør om saken i fremtiden. For guds skyld, hold noen ører åpne i miljøet både etter rykter om deg og evnt rykter om nye svangerskap. Kanskje hun prøver seg på nytt?

 

Lykke til. Dessverre har du sannsynligvis gitt grobunn for en ny måte å tjene penger på.

Lenke til kommentar

Å betale 300k cash til henne er vel det dummeste TS kunne ha gjordt. Hvis TS først skulle ha gitt etter for utpressingen skulle pengene ha blitt overført med bankkonto og da overført de 150k først også gått til politiet når aborten var utført og aldri betalt de siste 150k.

 

På denne måten har du en rimelig god sak på henne for utpressing da du har det overførte beløpet pluss at du er sikret å slippe barnebidraget da barnet allerede er abbortert. Det kan selvsagt også backfire og bli en sak om at du har bestukket henne til å ta abort.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp fra dere, har havnet i en meget kinkig situasjon.. :cry:

 

Var meget beruset og traff en jente på byen (via en annen veninne), vi endte opp med å ha en ONS, vi brukte ikke prevensjon da hun sa hun gikk på p-piller..

 

Har ikke hatt noe kontakt med jenta på 3mnd, før jeg plutselig får en telefon om at hun er gravid og vil beholde barnet. Hun sier også at hun har lyst på full foreldrerett og har planer om å flytte til en annen del av landet.. Får sjokk og aner ikke hva jeg skal gjøre? Spurte henne da om hun ikke gikk på p-piller, men da sa hun at det hadde hun ikke gjorde alikevel..

 

Snakket med min veninne som jeg traff denne jenta igjennom, hun fortalte meg at jenta som nå er gravid har sagt til jenter i veninnegjengen ting som: "jeg gikk ikke på p-piller fordi jeg har lyst på barn og at "jeg" ble valgt ut som "offer" siden jeg hadde god utdannelse (penger til barnebidrag) og så ok ut..

 

Jeg føler meg rett og slett lurt, jeg risikrer nå å måtte punge ut med barnebirdag i 18 år (etter mine utregninger min. 1,1 mill), i tillegg til at jeg ikke har lyst til å bli far for øyeblikket og barnet mitt vil vokse opp i en annen del av landet.. Har også en ny kjæreste, usikker på om hun vil fortsette forholdet sitt med meg hvis hun får vite dette?

 

Er det en måte jeg kan slippe barnebidrag på? Hva skjer hvis jeg nekter at jeg er faren? Please hjelp meg!

Lenke til kommentar
Gjest En mann.

Hei.

 

Du er ikke den første som har opplevd og en tror vanligvis på jenta når hun sier hun går på pillen. Jeg som svarer deg er en voksen mann på over 40. Fordelen nå er at det er DNA,fær ble mors ord trodd uansett. Du blir far når barnet er født, foreslår du leser barneloven på www.lovdata.no. Du finner den under gjeldende lover. Det er vanskleig å komme unna bidrag om det er det som er tema i ditt spm.om mor oppgir deg som far og du er faren (ikke sikkert det vet du). Oppgir mor deg som far har du krav på samvær med barnet, fram til barnet et 1 år kan det være vanskelig pga.av amming bl.a. Flytter mor noe hun kan gjøre innen Norge har du ikke noe å si så lange du ikke bor hos henne. hun kan velge å bli forledre alene,men du kan også oppgi deg selv som far,da blir du evt teste med DNA. Du an nå erklære deg som far selv uten mors samtykke noe du ikke kunne for en del år siden. Men du vil ikke være far, er vankselig å tvinge noen til å være far om en ikke vil, det er vel noe som sier det ikke blir særlig vellyket.Kn hande du vil v're far om noen år da du vet det et barn som er en del av deg. Oppgir mor deg som far må du bet,bidrag om du er faren, om hun oppgir ukjent får hun vel i dag ca 1360 kr i mnd i forskudd som det heter. videre overgangsstønd 3 år pluss støtte til barnepass, hun får dekket 64 prosent av dette inntil et visst beløp. Bostøtte kan hun også få, i tilegg skatte kl.2. hun kan fort på utbetalt ca 17000 kr, pluss bostøtte,utdanningsstønd om hun vil. i tillegg skattekl,2 har hun mer utbetalt enn de tdu har?

Du skal ikke betale mer enn 25 prosent av det du ahr etter skatt. Har du 20000 kr,utbet, har du 5000 kr i bidgragsevne. dvs du kan bet, inntil det i bidrag,svir det?

Den som har eks 3 barn og bet 3 pr,barn vil aliekvel ikke bet,mer enn 5000 delt på 3, mødre får da 5000 dellt på 3. Skulle du flytte sammen med en ny dame får du bedre bidragssevne dvs i dette eksempel ca nesten 8000 kr, da blir det 8000 delt på 3. Du blir låst i ei felle som mann men mor får skattekl.2 helt til hun blir samboer igjen. Du har heller ikke krav på foreldre permisjon om mor ikke vil når dere ikke bor sammen,det er hun som har opptjeningen. Dette føles utrettferdig selv om du ønsker å stille opp og være far. Hvor mye du skal bet,i bidrag kan du få litt peiling på ved å bruke bidragskalk.på www,nav,no, Ikke la deg lure til at mor sier denne gjelder,kan være lurt å skjekke nærmere, finnes advokater som er spes,på dette, Skulle resultatet bli at du bet,1900 kr nå når barnet er lite kan det fort bli 3800 når barnet er 14 år, du kan prøve på kalkulatoren på nav.no.

Så om du tar opp lån og kan betale det i dag er det ikke sikkert du klarer boliglånet om 10 år, skremmende?

Det som er så surt i ditt tilfelle er at du er blitt lurt av ei slik jente som er verpesyk,er hun egnet som mor når hun gjør slikt,ja en kan lure?

Skulle mor oppgi feil far er ikke det straffbart ,men det er straffbart om far ikke betaler bidrag,rart? Men har du jobb krever nav bodrag gjennom din arbeidsgiver, om du ikke kan betele opparbeider du gjeld til nav, de bet,forskudd 1360 kr. til mor,hun får resten når de har krvd inn gjennom dine eiendeler. Så eneste utvei TIL Å SLIPPE BIDRAG ER AT HUN OPPGIR UKJENT FAR. Men tjener du bra gjør hun vel neppe det, så surt for deg da.

dette er jo kvinnes eldgamle triks å velge en kjekk velholden mann,slik er det nok i dag med.kvinnes urinnstink er på plass enda i 2010. Likestilling sier noen,en den går ikke i favør av begge kjønn. Kvinnen er fredet når hun er blitt mor, rart er jo inge sykdom?

 

Er mye jeg kunne skrevet MEN KONTAKT ADVOKAT ANG,BIDRAG SLIK DU FÅR NOEN AV DIEN RETTIGHETER FRAM. Les også mye om saken din i lover og forskrifer.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Trenger hjelp fra dere, har havnet i en meget kinkig situasjon.. :cry:

 

Var meget beruset og traff en jente på byen (via en annen veninne), vi endte opp med å ha en ONS, vi brukte ikke prevensjon da hun sa hun gikk på p-piller..

 

Har ikke hatt noe kontakt med jenta på 3mnd, før jeg plutselig får en telefon om at hun er gravid og vil beholde barnet. Hun sier også at hun har lyst på full foreldrerett og har planer om å flytte til en annen del av landet.. Får sjokk og aner ikke hva jeg skal gjøre? Spurte henne da om hun ikke gikk på p-piller, men da sa hun at det hadde hun ikke gjorde alikevel..

 

Snakket med min veninne som jeg traff denne jenta igjennom, hun fortalte meg at jenta som nå er gravid har sagt til jenter i veninnegjengen ting som: "jeg gikk ikke på p-piller fordi jeg har lyst på barn og at "jeg" ble valgt ut som "offer" siden jeg hadde god utdannelse (penger til barnebidrag) og så ok ut..

 

Jeg føler meg rett og slett lurt, jeg risikrer nå å måtte punge ut med barnebirdag i 18 år (etter mine utregninger min. 1,1 mill), i tillegg til at jeg ikke har lyst til å bli far for øyeblikket og barnet mitt vil vokse opp i en annen del av landet.. Har også en ny kjæreste, usikker på om hun vil fortsette forholdet sitt med meg hvis hun får vite dette?

 

Er det en måte jeg kan slippe barnebidrag på? Hva skjer hvis jeg nekter at jeg er faren? Please hjelp meg!

 

 

 

En mann.

 

Er også mors og fars inntekt,samt samvær som ligger til grunn for bidragstørelsen,

Noen spekulerer i dette ved å jobbe mindre, Mødre får lettere med hold på dette enn far.

Studer dette nøye og finn ut hva som passer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...