Gjest Hjelp Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Trenger hjelp fra dere, har havnet i en meget kinkig situasjon.. Var meget beruset og traff en jente på byen (via en annen veninne), vi endte opp med å ha en ONS, vi brukte ikke prevensjon da hun sa hun gikk på p-piller.. Har ikke hatt noe kontakt med jenta på 3mnd, før jeg plutselig får en telefon om at hun er gravid og vil beholde barnet. Hun sier også at hun har lyst på full foreldrerett og har planer om å flytte til en annen del av landet.. Får sjokk og aner ikke hva jeg skal gjøre? Spurte henne da om hun ikke gikk på p-piller, men da sa hun at det hadde hun ikke gjorde alikevel.. Snakket med min veninne som jeg traff denne jenta igjennom, hun fortalte meg at jenta som nå er gravid har sagt til jenter i veninnegjengen ting som: "jeg gikk ikke på p-piller fordi jeg har lyst på barn og at "jeg" ble valgt ut som "offer" siden jeg hadde god utdannelse (penger til barnebidrag) og så ok ut.. Jeg føler meg rett og slett lurt, jeg risikrer nå å måtte punge ut med barnebirdag i 18 år (etter mine utregninger min. 1,1 mill), i tillegg til at jeg ikke har lyst til å bli far for øyeblikket og barnet mitt vil vokse opp i en annen del av landet.. Har også en ny kjæreste, usikker på om hun vil fortsette forholdet sitt med meg hvis hun får vite dette? Er det en måte jeg kan slippe barnebidrag på? Hva skjer hvis jeg nekter at jeg er faren? Please hjelp meg! 1 Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Du er blitt rævpult. Hun blir å melke deg for hver eneste krone du er verdt og det er ingen ting du kan gjøre med det. Hvis du da ikke vil bli far på full tid. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Isbilen Skrevet 3. november 2010 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2010 Tror ikke du har så mye du skulle ha sagt i dagens rett, men all ære til deg hvis du stritter imot likevel. Dette problemet har godt av mer oppmerksomhet. 20 Lenke til kommentar
Gjest Hjelp Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Selv om jeg vil bli far på heltid (noe jeg ikke vil), så er det jo tydelig at hun ikke vil ha meg som det og da nytter det jo ikke. Hun har aldri hatt lyst på en mann, hun ville ha et barn.. Sikkert derfor hun flytter til en annen del av landet også.. Blir helt deppa her, er det virkelig ingen måte å komme seg unna denne smørja på? Om jeg bare kunne spolt tilbake tiden og dratt hjem alene den kvelden Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er du sikker på at hun ikke bløffer når hun sier at hun skal flytte? Du burde sette hardt mot hardt og kreve 50 % foreldreansvar. Om det betyr at barnet må fly Norge på langs hver uke, så får det bli slik. Jeg skal også love deg at om du tar foreldreansvaret på alvor, da vil du aldri angre på dette. 4 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Forresten, må ikke krav om barnebidrag registreres? Kan du kanskje forhandle med at hvis hun ikke krever barnebidrag, skal hun få ha ungen for seg selv? I motsatt tilfelle vil du gjøre alt for å få valuta for pengene. 1 Lenke til kommentar
Gjest Hjelp Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er en mulighet, synes nesten synd på barnet mitt hvis det må vokse opp med den mora (har hørt rundt, og hun er visst ikke helt god. Drikking, røyking og festing som har vært livet hennes de siste årene..) Fikk høre av den samme nevnte veninnen at denne gravide jenta hadde snakket om å flytte til det aktuelle stedet fordi det var en fyr hun holdt på med / ville bli kjæreste med som bodde der.. Så jeg blir faren og må betale, mens hun kanskje vil bo med en annen fyr (som blir en slags far).. great.. Men i min livssituasjon nå, så vil jeg jo ikke ha barn, og hvis jeg ville hatt en barn skulle det jo vært med min nåværende kjæreste, ikke noe som blir presset på meg av en jente jeg har truffet en natt :/ Lenke til kommentar
Gjest Hjelp Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Forresten, må ikke krav om barnebidrag registreres? Kan du kanskje forhandle med at hvis hun ikke krever barnebidrag, skal hun få ha ungen for seg selv? I motsatt tilfelle vil du gjøre alt for å få valuta for pengene. Etter hva jeg har skjønt fører hun opp en far på fødselsattesten som må betale barnebidrag. Hvis jeg nekter på at jeg er faren (hun skriver opp mitt navn) blir jeg kalt inn til å ta dna prøve hos en lege, nekter jeg på dette kommer til slutt onkel politi på døren og henter meg og tvinger gjennom dna test.. Vil antakelig nekte først, med livsstilen hennes kan det jo være en sjangs for at jeg ikke er faren.. lov til å håpe i allefall.. dette kan potensielt ødelegge livet mitt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er du sikker på at hun ikke bløffer når hun sier at hun skal flytte? Du burde sette hardt mot hardt og kreve 50 % foreldreansvar. Om det betyr at barnet må fly Norge på langs hver uke, så får det bli slik. Jeg skal også love deg at om du tar foreldreansvaret på alvor, da vil du aldri angre på dette. Mener du helt seriøst at trådstarter skal bruke barnet som et pressmiddel? Samt risikere å bruke dette uskyldige barnet i 18 år for å straffe mora? 50% fordeling bør være mer vanlig, men å kreve dette for å straffe mora når det blir såpass lang reisevei er direkte galt. 2 Lenke til kommentar
Gjest Hjelp Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er du sikker på at hun ikke bløffer når hun sier at hun skal flytte? Du burde sette hardt mot hardt og kreve 50 % foreldreansvar. Om det betyr at barnet må fly Norge på langs hver uke, så får det bli slik. Jeg skal også love deg at om du tar foreldreansvaret på alvor, da vil du aldri angre på dette. Mener du helt seriøst at trådstarter skal bruke barnet som et pressmiddel? Samt risikere å bruke dette uskyldige barnet i 18 år for å straffe mora? 50% fordeling bør være mer vanlig, men å kreve dette for å straffe mora når det blir såpass lang reisevei er direkte galt. Jeg er enig i at barnet burde slippe å reise så langt og for øyeblikket har jeg ikke lyst på noe barn (eller er i en livssituasjon tilpasset et parn).. Men jeg er likevel villig til å strekke meg rimelig langt for å prøve å ordne opp i denne situasjonen, har aldri følt meg så brukt før hele livet og jeg har absolutt NULL rettigheter i følgte det norske rettssystemet.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er du sikker på at hun ikke bløffer når hun sier at hun skal flytte? Du burde sette hardt mot hardt og kreve 50 % foreldreansvar. Om det betyr at barnet må fly Norge på langs hver uke, så får det bli slik. Jeg skal også love deg at om du tar foreldreansvaret på alvor, da vil du aldri angre på dette. Mener du helt seriøst at trådstarter skal bruke barnet som et pressmiddel? Samt risikere å bruke dette uskyldige barnet i 18 år for å straffe mora? 50% fordeling bør være mer vanlig, men å kreve dette for å straffe mora når det blir såpass lang reisevei er direkte galt. Hvis det hadde vært meg og jenta hadde hatt en livsstil som trådstarter indikerte ville jeg ikke bare krevd 50% omsorg, men forsøkt å frata moren foreldreansvaret. Trådstarter har god utdannelse, denne jenta virker som en golddigger. Trådstarter bør være i mye bedre stand til å ta vare på barnet enn mora. Men nå har jo trådstarter en kjæreste han ønsker å beholde, så det kompliserer forholdene. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er du sikker på at hun ikke bløffer når hun sier at hun skal flytte? Du burde sette hardt mot hardt og kreve 50 % foreldreansvar. Om det betyr at barnet må fly Norge på langs hver uke, så får det bli slik. Jeg skal også love deg at om du tar foreldreansvaret på alvor, da vil du aldri angre på dette. Mener du helt seriøst at trådstarter skal bruke barnet som et pressmiddel? Samt risikere å bruke dette uskyldige barnet i 18 år for å straffe mora? 50% fordeling bør være mer vanlig, men å kreve dette for å straffe mora når det blir såpass lang reisevei er direkte galt. Er vel ikkje urimelig å kreve å få lov til å tilbringe tid sammen med barnet sitt vel? Dersom det er dama sin idé å flytte så er det jo ho som fører til at ukespendling blir einaste alternativet. Dette er vel heller ikkje ei handling for å staffe barnemora, men meir ei handling for både få tilbringe tid med barnet og betale mindre i direkte barnebidrag. Med delt foreldreansvar så blir det mindre å betale i barnebidrag en det hadde vært om barnemora må ta heile "jobben" utan anna enn økonomisk støtte frå barnefaren. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dufen Skrevet 3. november 2010 Populært innlegg Del Skrevet 3. november 2010 Hun har etter norsk lov ikke anledning til å flytte uten at far blir hørt. Dere må i den sammenhengen ha vært til familiemekling (er bare i navnet at det er familie) for å ha avklart foreldrerett. Du kan holde henne på stedet hvil ganske lenge før alt rundt foreldreansvar o.s.v. er avklart. Om du er en hestkuk tilbake kan du klare å trenere dette i flere år. Gjør henne oppmerksom på dette så skal du se at en abort er nær forestående... 18 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hun har etter norsk lov ikke anledning til å flytte uten at far blir hørt. Dere må i den sammenhengen ha vært til familiemekling (er bare i navnet at det er familie) for å ha avklart foreldrerett. Du kan holde henne på stedet hvil ganske lenge før alt rundt foreldreansvar o.s.v. er avklart. Om du er en hestkuk tilbake kan du klare å trenere dette i flere år. Gjør henne oppmerksom på dette så skal du se at en abort er nær forestående... Dersom det har gått 3 mnd så er vel ikkje abort lenger eit alternativ? Lenke til kommentar
Gjest Hjelp Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Hun har etter norsk lov ikke anledning til å flytte uten at far blir hørt. Dere må i den sammenhengen ha vært til familiemekling (er bare i navnet at det er familie) for å ha avklart foreldrerett. Du kan holde henne på stedet hvil ganske lenge før alt rundt foreldreansvar o.s.v. er avklart. Om du er en hestkuk tilbake kan du klare å trenere dette i flere år. Gjør henne oppmerksom på dette så skal du se at en abort er nær forestående... Takker for godt svar! Prøvde å diskutere abort med henne på telefonen når hun ringte, men hun ville ikke høre.. "Barn var noe hun alltid hadde hatt lyst på".. Gjelder dette også hvis hun flytter og så føder på den andre delen av landet? Hun tar ikke telefonen når jeg ringer lenger, men skal dra til henne i kveld, funnet ut hvor hun bor i Oslo, og håper jeg kan klare å snakke henne til fornuft.. er villig til å strekke meg langt for å slippe dette.. Eneste problemet er at det virker som hun hun har tenkt på å få barn lenge og at jeg var det "perfekte" offeret på byen den kvelden, tror derfor hun har bestemt seg rimelig greit for å beholde barnet og dra til "den nye typen" eller hvem han nå er.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det er forskjell på å kreve 50% foreldreansvar for å straffe mora, og å kreve 100% for å gi barnet en bedre oppvekst. Om det er sannsynlig at barnet har det bedre hos faren enn moren så støtter eg sistnevnte. Men å kreve 50% hvor barnet så må reise landet på tvers ukentlig kun for å straffe mora grenser til dårlig dømmekraft(det var ikke trådstarter som foreslo dette). Dette med foreldreansvar, foreldrerett, flytting osv er en komplisert sak og trådstarter har jo allerede gjort det klart at han ikke ønsker å være far på nåværende tidspunkt. Mao bør ikke dette være et tema. Men, trådstarter, du har et ansvar her tross alt. Eg forstår veldig godt at du føler deg utnyttet, brukt, lurt osv, det ville eg også følt. Men all den tid dette var galt av dama så tok du et valg om å putte snoppen din inn i henne samtidig som du stolte på henne, som du ikke kjente. Eg sier ikke dermed at situasjonen nå er din skyld, og at det er rett at hun kan gjøre slik, eller at rettsvesnet nødvendigvis er på din side, men det var noe korttenkt gjort. Noe ansvar for situasjonen mener eg at du må erkjenne. 1 Lenke til kommentar
Gjest Hjelp Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Dersom det har gått 3 mnd så er vel ikkje abort lenger eit alternativ? Abortgrensen i norge er 12 uker, dvs 3 mnd.. sikkert derfor hun sier ifra nå, når hun vet at det straks er for sent (hvis det ikke er for sent allerede) slik at det blir vanskelig / umulig for meg å presse henne til å ta abort.. utspekulert dame :S Lenke til kommentar
Flin Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Du veit hva som kan skje når du har sex, uansett hva dama sier hun går på eller ikke. Du har gjort noe så da får du ta ansvar. Lenke til kommentar
Gjest Hjelp Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det er forskjell på å kreve 50% foreldreansvar for å straffe mora, og å kreve 100% for å gi barnet en bedre oppvekst. Om det er sannsynlig at barnet har det bedre hos faren enn moren så støtter eg sistnevnte. Men å kreve 50% hvor barnet så må reise landet på tvers ukentlig kun for å straffe mora grenser til dårlig dømmekraft(det var ikke trådstarter som foreslo dette). Dette med foreldreansvar, foreldrerett, flytting osv er en komplisert sak og trådstarter har jo allerede gjort det klart at han ikke ønsker å være far på nåværende tidspunkt. Mao bør ikke dette være et tema. Men, trådstarter, du har et ansvar her tross alt. Eg forstår veldig godt at du føler deg utnyttet, brukt, lurt osv, det ville eg også følt. Men all den tid dette var galt av dama så tok du et valg om å putte snoppen din inn i henne samtidig som du stolte på henne, som du ikke kjente. Eg sier ikke dermed at situasjonen nå er din skyld, og at det er rett at hun kan gjøre slik, eller at rettsvesnet nødvendigvis er på din side, men det var noe korttenkt gjort. Noe ansvar for situasjonen mener eg at du må erkjenne. Tro meg, vet at dette var EKSTEMT dumt, og håper dette er en lærepenge for alle andre.. ALDRI ha ubeskyttet sex med en dame du ikke kjenner, for da kan livet ditt bli forandret totalt, tro meg.. er helt ute av meg nå.. Men jeg var full og dum og trodde faktisk at hun gikk på p-piller.. Synes det er ufattelig og urimelig at jeg kan bli straffet så hardt av den norske stat for en så liten feil.. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Jeg hadde tatt kontakt med en egnet advokat for å høre litt om rettigheter og veien du burde gå. Det er greit å ha rett informasjon før du begynner å slenge ut trusler. "Abortlovens kjerne er § 2. Her står det hvilke vilkår som må være oppfylt for at et abortinngrep skal være lovlig: Før 12. svangerskapsuke kan kvinnen ta avgjørelsen selv. Etter 12. uke kan abort innvilges av en nemnd, hvis ett av disse kriteriene er oppfylt: a) det er fare for kvinnens fysiske eller psykiske helse b) kvinnen har en vanskelig livssituasjon c) det er stor fare for sykdom hos barnet d) graviditeten er et resultat av voldtekt eller incest e) mor har psykisk sykdom eller psykisk utviklingshemming Loven sier videre at «det skal legges vesentlig vekt på hvordan kvinnen selv bedømmer sin situasjon". Det er altså for sent for å ta en abort, med mindre en av kriteriene ovenfor er oppfylt og hus selv ønsker det. Jeg tipper du ikke fikk beskjed før etter 12 uker nettopp på grunn av abortloven. Trist sak og fysj for et kvinnfolk. Endret 3. november 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå