Amens Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Jeg kjøpte en HP Pavillion lap-top i april 2008. Ett år senere ble den ene harddsiken ødelagt. Det ble repaprert hos HP. Nå er hele maskinen død. Jeg skrur den på, skjermen lyser opp, men det skjer ikke noe mer. HP sin garanti tid er på 1 år, men jeg skjønner at ved vesentlige feil, er den lengre etter kjøpsloven. Hvor lenge er det? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Reklamasjonsretten på et slikt produkt vil være typisk 5 år. Dette etter forbrukerkjøpsloven. Er det et næringskjøp så gjelder kjøpsloven som gir minst 2 år reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Amens Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Takker, snakket med InfoCare som fikser maskiner for HP, feil på hovedkort som vi misstenker at feiler er, blir 3000,- + frakt + arbeidstid. Sendt en e-post til HP og sier jeg vil reklamere på varen. Håper det fører frem til at de tar regninga. eller gir meg en ny en. Om ikke klager jeg. Blir nok en papirmølle av de som ikke koster meg noe, men som endre opp med å koste dem noen kroner. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Trur det letteste er å ta kontakt med selger i stedenfor å gå gjennom HP eller infocare. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Null problem å ta dette med HP. Bare ring dem, og forklar at du ønsker å reklamere. De vil da sende deg en fraktseddel som du bruker for å sende inn maskinen til InfoCare, som da reparerer den kostnadsfritt for deg. Det skulle ikke tilfeldigvis være en DV9000-serie du har kjøpt? Lenke til kommentar
Amens Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Null problem å ta dette med HP. Bare ring dem, og forklar at du ønsker å reklamere. De vil da sende deg en fraktseddel som du bruker for å sende inn maskinen til InfoCare, som da reparerer den kostnadsfritt for deg. Det skulle ikke tilfeldigvis være en DV9000-serie du har kjøpt? dv9675eo ja... Møkke tingest... Maila med HP igår, sa jeg ville reklamere, så jeg har fylt ut skjemaet og sendt til dem. Det jeg faktisk bel litt imponert over igår var at jeg fikk som regel svar på spørsmålene min i løpet av en times tid. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Null problem å ta dette med HP. Bare ring dem, og forklar at du ønsker å reklamere. De vil da sende deg en fraktseddel som du bruker for å sende inn maskinen til InfoCare, som da reparerer den kostnadsfritt for deg. Det skulle ikke tilfeldigvis være en DV9000-serie du har kjøpt? dv9675eo ja... Møkke tingest... Maila med HP igår, sa jeg ville reklamere, så jeg har fylt ut skjemaet og sendt til dem. Det jeg faktisk bel litt imponert over igår var at jeg fikk som regel svar på spørsmålene min i løpet av en times tid. Lykke til. Husk at dette ikke skal koste deg en eneste krone. Lenke til kommentar
Amens Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Håper egentlig litt at i stedet får å erstatte hovedkortet som mest sannsynlig er gåent, så kan de heller gi meg ny lap-top. Helst ikke i Pavillion dv9000 serien... Lenke til kommentar
Probba Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 2års reklamasjonsrett på bevegelige deler i laptopen, 5års reklamasjonsrett på ikke bevegeligedeler. de vil nok bare bytte hovedkortet ditt, selv om du ønsker ny pc dessverre. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 2års reklamasjonsrett på bevegelige deler i laptopen, 5års reklamasjonsrett på ikke bevegeligedeler. de vil nok bare bytte hovedkortet ditt, selv om du ønsker ny pc dessverre. Kom gjerne med kilder på dette. Jeg selv fått gratis reperasjon og ombytte av flere pc deler med bevegelige deler på reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
branick Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 2års reklamasjonsrett på bevegelige deler i laptopen, 5års reklamasjonsrett på ikke bevegeligedeler. de vil nok bare bytte hovedkortet ditt, selv om du ønsker ny pc dessverre. Det var noe av det morsomste jeg har lest her i kveld. Takk for en god latter =) 3 Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 2års reklamasjonsrett på bevegelige deler i laptopen, 5års reklamasjonsrett på ikke bevegeligedeler. de vil nok bare bytte hovedkortet ditt, selv om du ønsker ny pc dessverre. Det var noe av det morsomste jeg har lest her i kveld. Takk for en god latter =) Sikkert en forvirret kundebehandler i fra ett eller annet useriøst reklamasjonsenter som har fått beskjed om at det slik det er av sjefen sin 2 Lenke til kommentar
Amens Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 HP sender meg returlapp slik at Infocare kan se på den. Om de bytter HK og reinstallerer OS, så er jeg forløpig happy. Kunne tenkt meg en ny en, men de har rett til å prøve å fikse den. Jobber selv på kundesenter og tro meg, kunden har ikke alltid rett... En jeg kjenner jobber på kundesenteret til ett forsikringsselskap, og der er 1 av 3 samtaler forsøk på svindel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå