Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:p

NB! Legg merke til at vi har vært svært kresen i testen av kamerabiten på disse telefonene. Alle mobilene i denne testen er blant de aller beste kameramobilene på markedet, og karaktersettingen på bildekvaliteten et satt i forhold til de andre produktene i testen og ikke i forhold til andre kameramobiler på markedet.

 

Besvarer vel sitt.

 

 

Joda men nå kommer jo Apple fanboysa til å kose seg :p

 

Bedre at du koser deg da?

Lenke til kommentar

Jeg har tydeligvis fått /init buggen, den ligger og veksler mellom 50 -90% CPU nå.

 

Installerte dette programmet nettopp jeg også og ser at /init veksler mellom disse 70-100%. Hva faen er denne driten for no?

 

Init er ikke et program.

Se her for mer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Init

 

That I know ;). Tenker på Watchtower! Tror det hadde vært en god idè at fler hadde installert dette programmet og sjekket opp om de også har denne bug'en. jeg merket ikke noe særlig til den foruten at jeg syns batteriet forsvant vel fort.

Lenke til kommentar

 

 

Har gjort det, men det hjelper ikke. Har lista på PC fra Kies. Går det an å importere den til DHD?

 

Bruk f. eks dette programmet til å eksportere kontaktene på Galaxyen din til en .csv fil og importer denne på Google Contacts (logg inn på gmail kontoen din og trykk Contacts). I en av rullegardinene der kan du velge "Import"

 

 

Dere som bruker Task Killers bør lese denne artikkelen på XDA:

 

http://www.xda-devel...rs-for-android/

fikk ikke linken til å funke

Så der: http://www.xda-devel...rs-for-android/

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Hei!

Vurderer sterkt å kjøpe meg ny telefon i disse dager, og ser på htc desire hd som et sterkt alternativ. Jeg har bare et par spm.

 

1. Er det mulighet for torrent programmer/nedlastning på denne?

2. Vil dere anfebale denne kontra f. eks Iphone 4 og samsung galaxy s?

 

Og tilslutt flaskehalsen, som er meget viktig for meg:

3. Jeg trener mye utholdenhet, noe som medfører løping/ski ute i alt slags vær. Har nå en nokia n 82 som jeg bruker som musikkspiller/mobil, og tenkte jeg skulle kjøre det samme med evt ny mobil. Ettersom det danner seg fuktighet i lommen når jeg jogger, blir mobilen ofte duggete eller våt. Noen som har erfaring med dette? Tror dere den tåler dette, eller er den var?

 

Mvh

Vestlia

Lenke til kommentar

Jeg har noen lydfiler som jeg ønsker å bruke til varsling av innkommende mail og mld'er. Noen som vet hvordan jeg får valgt disse? Hvor skal de legges inn? Prøvde å søke litt på nett, men fant ikke ut av det.

 

Edit: Har funnet ut at filer man skal velge må ligge på system/media/audio/notifications på telefonen. Men jeg greier bare å legge filer inn på sd kortet. Så hvordan kopierer jeg fra sd kort til mobilen sitt minne? Når jeg velger paste på filen, så får jeg copy failed når jeg kommer i telefonminne

Endret av Tom Ames
Lenke til kommentar

Da har jeg brukt telefonen et par dager. Har også en iPhone 3GS som jobbtelefon med Netcom.

 

iOS4/3Gs føles mer polert og jevnere til å zoome, scrolle osv. Det er også mye mere ting som kræsjer på DHD. Ingen store problemer, de utfyller hverandre. Jeg er veldig fornøyd med DHD, særlig at man føler seg friere mht instillinger, programmer etc. Jeg elsker at jeg kan vise bilder via DNLA på TV/mediaspiller uten å koble til kabler, bare via wifi :-)

 

Galleri-applikasjonen er veldig treg, det tar 30-50 sekunder for å oppdatere miniatyrbildene som jeg har tatt - normalt?

 

Jeg får ikke FOTA oppdatering og min versjon er 1.32.405.3 (nyeste er .6) under instillinger sier tlf at det ikke finnes oppdatering for min telefon -- den er låst til Telenor - er det der problemet ligger?

 

En annen ting; jeg har store hender, men denne er nesten for stor for mine hender, må veldig ofte betjene den med to hender mot 3gs som jeg akkurat klarer bruke med en hånd (viktig når man kjører bil.. ;-) Noe å tenke på for dere som vurderer denne

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt telefonen et par dager. Har også en iPhone 3GS som jobbtelefon med Netcom.

 

iOS4/3Gs føles mer polert og jevnere til å zoome, scrolle osv. Det er også mye mere ting som kræsjer på DHD. Ingen store problemer, de utfyller hverandre. Jeg er veldig fornøyd med DHD, særlig at man føler seg friere mht instillinger, programmer etc. Jeg elsker at jeg kan vise bilder via DNLA på TV/mediaspiller uten å koble til kabler, bare via wifi :-)

 

Galleri-applikasjonen er veldig treg, det tar 30-50 sekunder for å oppdatere miniatyrbildene som jeg har tatt - normalt?

 

Jeg får ikke FOTA oppdatering og min versjon er 1.32.405.3 (nyeste er .6) under instillinger sier tlf at det ikke finnes oppdatering for min telefon -- den er låst til Telenor - er det der problemet ligger?

 

En annen ting; jeg har store hender, men denne er nesten for stor for mine hender, må veldig ofte betjene den med to hender mot 3gs som jeg akkurat klarer bruke med en hånd (viktig når man kjører bil.. ;-) Noe å tenke på for dere som vurderer denne

 

Må si meg enig her, den er litt for stor, og det er litt hakkete noen steder, iphone 4 som jeg har sammen med DHD er penere å se på og alt glir lettere, syntes lyden i høyttaleren på DHD under samtaler er skrall også. Men jeg har vanskelig for å bestemme med for hvem jeg skal beholde :/

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt telefonen et par dager. Har også en iPhone 3GS som jobbtelefon med Netcom.

 

iOS4/3Gs føles mer polert og jevnere til å zoome, scrolle osv. Det er også mye mere ting som kræsjer på DHD. Ingen store problemer, de utfyller hverandre. Jeg er veldig fornøyd med DHD, særlig at man føler seg friere mht instillinger, programmer etc. Jeg elsker at jeg kan vise bilder via DNLA på TV/mediaspiller uten å koble til kabler, bare via wifi :-)

 

Galleri-applikasjonen er veldig treg, det tar 30-50 sekunder for å oppdatere miniatyrbildene som jeg har tatt - normalt?

 

Jeg får ikke FOTA oppdatering og min versjon er 1.32.405.3 (nyeste er .6) under instillinger sier tlf at det ikke finnes oppdatering for min telefon -- den er låst til Telenor - er det der problemet ligger?

 

En annen ting; jeg har store hender, men denne er nesten for stor for mine hender, må veldig ofte betjene den med to hender mot 3gs som jeg akkurat klarer bruke med en hånd (viktig når man kjører bil.. ;-) Noe å tenke på for dere som vurderer denne

 

”Bruk av mobiltelefon i bil øker den subjektive arbeidsbelastningen, påvirker kjøreatferden og øker ulykkesrisikoen. Førere som snakker ofte og mye i mobiltelefon mens de kjører, ser ut til å ha høyere ulykkesrisiko enn de som snakker lite.”

Lenke til kommentar

flere enn meg som synes batteriet på denne telefonen er helt elendig? tok den fulladet ut av laderen 10 45 i morges og nå kl 12 13 er kapasiteten nede på 71% det er helt uakseptabelt. kan jo ikke dra ut i 10 timer uten å ha med laderen.

tips?

 

Batteriet blir noe bedre etter 3-4-5 ladinger, men det er på langt nær bra nok, må lade den 2 ganger pr dag, og det er latterlig dårlig

Lenke til kommentar

kjøpte min i dag, desverre ville min ikke lade i det hele tatt, totalt ødelagt og vil for all framtid styre unna HTC. Hvert mye om deksel til batteri deksel til HTC Desire Hd, her var problmet at den ikke ville lade i det hele tatt. Heldigvis sitter jeg med en Galaxy S, Iphone 4 og sony x10, mye kan sies om disse men de fungerer. ALDRI mer HTC

Lenke til kommentar

kjøpte min i dag, desverre ville min ikke lade i det hele tatt, totalt ødelagt og vil for all framtid styre unna HTC. Hvert mye om deksel til batteri deksel til HTC Desire Hd, her var problmet at den ikke ville lade i det hele tatt. Heldigvis sitter jeg med en Galaxy S, Iphone 4 og sony x10, mye kan sies om disse men de fungerer. ALDRI mer HTC

Tulling. Har det hvert mye feil med telefonen :p Har du fjernet plastikken mellom batteri og batterikontaktene?

 

Bare gå tilbake til iPhone du :)

Lenke til kommentar

det er nå ni timer siden jeg ladet telefonen, har 42% igjen. dette er tredje gangen jeg lader den fra nesten tom og helt full. Men nå skal det sies at jeg satt på toget i en time i dag og spilte Playstation emulator og hørte på musikk samtidig, så er ikke rart det er gått litt mye batteri:p hadde jeg ikke gjørt det hadde jeg nok lett hatt 60-70% nå, noe jeg synes er greit! Og siden telefonen fortsatt er relativt ny leker jeg VELDIG mye med den... Spilte nettopp 45min med Angry Birds også :p alt i alt VELDIG fornøyd med telefonen

Lenke til kommentar

Synes bare kommentaren din var veldig barnslig, derfor svarte jeg også barnslig tilbake. Når en HTC telefon er defekt så er alle dritt. Dersom din laderkontakt er defekt er det snakk om en garantisak der du får dette fikset. Er ikke nødvendig å si at alle HTC telefoner er dårlige fordi du var uheldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...