Hayward Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Det jeg tror er veldig avgjørende er om en har på all form for synkronisering eller ei. Etter litt testing kan jeg fortelle at det er helt avgjørende. Det beste for batteriet er å slå av bakgrunnsdata. Jeg doblet min batteritid med det. Da er ikke twitter, facebook og lignende widgets oppdatert før jeg trykker på dem, men det er et svært lite offer. Nå kjører jeg full og hyppig synk av alt hele tiden. Lader på natta uansett. Men hvis jeg er på reise så slår jeg av bakgrunnsdata og den klarer 2 dager uten problemer. Selv med masse trykking, samtaler og eposter mm. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2011 Hvorfor skal eiere av Desire HD lyve til andre eiere av samme telefon? Jeg kunne forstått skepsisen din om du var Apple-fanboj og noen med en DHD kom inn i en iPhone-tråd og skrøt av lang levetid. Da jeg satte i laderen klokka 23 i går hadde jeg ca. 10% batteritid igjen. Det var da 1t unna å være uten lader i 3 døgn (72t). Riktignok har jeg ikke brukt telefonen iherdig, men jeg har vel en time til halvannen med Tower Raiders Gold, mellom 5-10 meldinger med WhatsApp (som krever mobilt nett for å ta i mot og sende meldinger. Anbefales på det sterkeste forresten), en kort samtale og litt småflikking her og der, aktivering av vekkerklokke osv. *SNIP* Jeg har da heller aldri lovpriset telefonen og anbefalt denne telefonen over alle andre til noen. Jeg er svært fornøyd med telefonen og min batteritid har jeg ingenting å utsette på. Jeg kan jo ikke snakke for alle andre DHD-eiere, men å lyve andre opp i ansiktet om funksjoner og ytelse er i min oppfattelse ganske så latterlig. En ting er å forsvare den, men da bør underbyggelsen være berettiget. Det er vanskelig å direkte sammenligne to telefoner uten at man sjekker hver og en innstilling opp mot den andre og prøver å få til et tilsvarende bruksmønster. Nå vet jeg ikke om dere på død og liv ønsker å bruke masse batterikrevende funksjoner på telefonen eller om dere prøver å spare på juicen, men jeg vil avslutt med å si at jeg synes det er litt rart at dere ikke klarer dere gjennom en dag når andre klarer 3. Lenke til kommentar
Mr. Ikke her mer Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) For all del @LtdEdFred, ikke ta det personlig, jeg snakker ikke om deg. Jeg snakker mer generelt sett jeg. Dette har ingenting med deg å gjøre, det jeg mener er at Desire HD får litt mer skryt enn det den strengt tatt fortjener. Ta det eksempelet at noen anbefaler deg en telefon som er så enormt god på DNLA, du velger å kjøpe den pga det, og først etter ditt kjøp finner du ut at ikke engang applikasjonene som ligger installert støtter det, men kun en liten råtten applikasjon som har dårlig støtte for det. Da blir du litt oppgitt. Enkelte folk har en tendens til å si at ting er så bra med en telefon, men så har ikke engang telefonen støtte for det, det er denne trenden jeg sier at er i ferd med å gå inn på HTC, og det er jo dette som alltid har vært med Apple sine produkter. Folk skryter av et produkt fordi tidligere produkter har vært bra. Det du skriver her er jeg helt klart helt enig med deg i. Du har god batteritid, det er bra, men hvor mange andre opplever noe tilsvarende? Jeg må innrømme jeg hadde en noe lik batteritid en meeeget kort periode, men nå er det desverre helt slutt på det. Selv synes jeg det er feil å måtte deaktivere vanlige funksjoner telefonen har for å oppnå en akseptabel batteritid. Synes det hele er underlig selv jeg. Jeg bruker riktignok ikke orginal ROM, og jeg har derfor ikke veldig mye jeg skulle ha sagt, men at den skulle ryke ned til 33% av det du opplever synes jeg er underlig. Det kommer frem i tråden (ikke sikker på hvem som skrev det) at skjermen brukte svææært lite batteri, jeg har selv på laveste lysstyrke, den bruker allikevel mest batteri av alt. Det er så store forkjeller blant brukerne her at jeg ikke helt forstår hva som gjør at enkelte opplever svært mye dårligere batteritid enn andre. Desire var jeg svært fornøyd med, Desire HD som liksom er en oppfølger føler jeg ikke det samme for. Som jeg har sagt før, jeg tror rett å slett HTC har tatt seg vann over hodet, og glemt hva dem faktisk gjorde bra med vanlig Desire. Siste oppdateringa rundt juletider var et eksempel på det, stappfull i feil og bugs. Den ble trukket tilbake, greit nok, men den skulle aldri ha kommet ut i det hele tatt. Ingen telefoneiere burde være fornøyd med slikt, synes jeg. Om ikke HTC gjør noe meget godt etterhvert vet jeg hvertfall at HTC ikke blir mitt neste valg. Desire HD har vært en for stor skuffelse. Endret 27. januar 2011 av seppolaatle 1 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 Ok, alle som klager på dårlig batteritid, legg inn custom rom! Kjører med Android Revolution 2.0.8 nå og etter 18timer med wifi påslått, noen mail og noen meldinger + en halvtimes spilling og halvannen time med nettradio så har jeg fortsatt 50% batteri igjen! Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 27. januar 2011 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Jeg ladet for 3 dager siden, og hadde i stad 21% elns da jeg tok i ladern i tilfelle jeg skulle til noen kompiser. Bruker den ikke så mye da, men merker en helt syk forbedring etter USB-debugging og Bakgrunnsdata slått av. Dette + at batteriet sikkert er mer utholdent nå ^^ Endret 27. januar 2011 av The Catalyst Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Seppolaatle: Må bare skyte inn at jeg synes denne telefonen har fått for lite cred i forhold til hva den faktisk har fått. Mye klager har kommet, men det er enten brukerfeil eller Android-feil. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Mulig det har vært oppe tidligere, men tråden begynner å bli relativt lang.. Min HD ble kjøpt rett over nyttår, og de siste dagene har den begynt å slå seg av i tide og utide. Det vil si, plutselig mister den dekningen og ber meg taste PIN-koden på nytt. Hadde et lignende problem med min gamle Hero, men det løste seg med en papirlapp mellom SIM-kortet og batteriet. På HD er imidlertid dette ikke en mulig løsning.. Noen som har vært borti det samme og som vet om en løsning? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Mulig det har vært oppe tidligere, men tråden begynner å bli relativt lang.. Min HD ble kjøpt rett over nyttår, og de siste dagene har den begynt å slå seg av i tide og utide. Det vil si, plutselig mister den dekningen og ber meg taste PIN-koden på nytt. Hadde et lignende problem med min gamle Hero, men det løste seg med en papirlapp mellom SIM-kortet og batteriet. På HD er imidlertid dette ikke en mulig løsning.. Noen som har vært borti det samme og som vet om en løsning? Jeg sliter med det samme. Det var noen som foreslo å bestille nytt simkort hvis du har et gammelt et. Jeg har ikke fått bestilt enda, men har tenkt til å prøve det. Veit ikke om det funker da... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg sliter med det samme. Det var noen som foreslo å bestille nytt simkort hvis du har et gammelt et. Jeg har ikke fått bestilt enda, men har tenkt til å prøve det. Veit ikke om det funker da... Sim-kortet jeg bruker nå var nytt i oktober. Tror ikke det er der feilen ligger da. Lenke til kommentar
Gandulf Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Leverte min DHD til Coop Elektro for 2 uker siden akkurat grunnet dårlig eksemplar. Snakket med HTC som sa jeg bare skulle sende den inn som DOA. Idag ringte jeg Coop Elektro, og de skulle sende inn telefonen IDAG.. Dette grunnet at de ikke hadde konto hos Deltaservice, og måtte ordne dette først. Er jeg en vanskelig kunde som synes det er helt forkastelig at det tar 2 uker fra telefonen blir levert inn, og til den sendes inn til reparasjon/omlevering? Blir jo faktisk talt uten telefon i hvertfall 1 mnd.. Fy f*en altså! Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Jeg sliter med det samme. Det var noen som foreslo å bestille nytt simkort hvis du har et gammelt et. Jeg har ikke fått bestilt enda, men har tenkt til å prøve det. Veit ikke om det funker da... Sim-kortet jeg bruker nå var nytt i oktober. Tror ikke det er der feilen ligger da. Damn. Har du nyeste oppdatering versjon? Endret 28. januar 2011 av Sir-Andy Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vet ikke helt hva som er nyest.. Har versjon 1.32.405.6 i hvert fall. Står at det ikke er noe nytt å finne når jeg velger å sjekke etter nyere utgaver. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Det er nest nyeste. Nyeste hadde en del bugs, så den er trykket tilbake. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Leverte min DHD til Coop Elektro for 2 uker siden akkurat grunnet dårlig eksemplar. Snakket med HTC som sa jeg bare skulle sende den inn som DOA. Idag ringte jeg Coop Elektro, og de skulle sende inn telefonen IDAG.. Dette grunnet at de ikke hadde konto hos Deltaservice, og måtte ordne dette først. Er jeg en vanskelig kunde som synes det er helt forkastelig at det tar 2 uker fra telefonen blir levert inn, og til den sendes inn til reparasjon/omlevering? Blir jo faktisk talt uten telefon i hvertfall 1 mnd.. Fy f*en altså! du kan kreve lånetelefon, og etter saken som gikk med han som hadde n95 og fikk en billigtelefon kan du kreve å låne en telefon med samme funksjonalitet, men dette hører ikke hjemme i DHD teknisk tråden... Lenke til kommentar
Gandulf Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Leverte min DHD til Coop Elektro for 2 uker siden akkurat grunnet dårlig eksemplar. Snakket med HTC som sa jeg bare skulle sende den inn som DOA. Idag ringte jeg Coop Elektro, og de skulle sende inn telefonen IDAG.. Dette grunnet at de ikke hadde konto hos Deltaservice, og måtte ordne dette først. Er jeg en vanskelig kunde som synes det er helt forkastelig at det tar 2 uker fra telefonen blir levert inn, og til den sendes inn til reparasjon/omlevering? Blir jo faktisk talt uten telefon i hvertfall 1 mnd.. Fy f*en altså! du kan kreve lånetelefon, og etter saken som gikk med han som hadde n95 og fikk en billigtelefon kan du kreve å låne en telefon med samme funksjonalitet, men dette hører ikke hjemme i DHD teknisk tråden... Jeg vet, men måtte bare få det ut Orker ikke opprette en egen tråd bare for å høre om jeg var en vanskelig kunde Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hei er det noen kan guide meg litt her? Android Revolution HD ? er ikke sånn super flink i engelsk... Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hva er det du trenger hjelp til da? Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 2.2) Unzip it and copy it to Your SDCard (It's important that You have on Your SDCard root directory with name DHD and all files inside this directory. Rename DHD-smart folder on Your SDCARD to DHD. Hva mener de med det ? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Sånn jeg skjønner det så skal du kalle minnekortet ditt DHD, også må alle filene ligge i root (ikke i en mappe). BTW, er ikke lov å bumpe før etter 24 timer Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Okei sorry Oken men da skjønner jeg litt mer. Men den mappa jeg legger i minnkorte skal jeg kalle DHD ? Eller DHD-smart ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå