ignoreme Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hmm, ser at veldig mange av dere sliter med kvaliteten på telefon, det må være STORE forskjeller i batchene. Jeg fikk tlf som en av de første i Norge, skjermen knirker ikke og har ingen pixelfeil. Begge dekslene sitter som de skal uten verken buler eller skeivheter. Heller ingen glippe mellom dekslene og telefonen heller. Synd å høre om alle som har så mye feil med telefonen sine. Eneste jeg virkelig HATER med telefonen er at meldingstjeneren tryner støtt og ofte, virker ikke som htc håper de klarer å fikse feilen innen rimelig tid heller. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2011 (endret) Her var det mange sider, orket ikke lese igjennom alle, så slenger ut et par spøsrmål; Hva er de vanligste problemene med Desire HD pr dags dato? Fungerer HTC Sense med backup, sperring og sporing av telefonen optimalt nå? Bugs som ikke er fikset enda? Hva er de største fordelene med rooting? Har ikke telefonen nok internminne til å kunne legge til tilstrekkelig med apps? Er skjermen presis? Hvordan måler prosessoren i denne telefonen seg opp mot den orginale Desire og Desire Z? Finnes det en benchmark e.l som viser dette grafisk? På forhånd takk. Mange klager på batteriet, men jeg tror de fleste av disse har hatt telefonen lenge nok til å egentlig kunne uttale seg. HTCSense bruker jeg ikke (fordi jeg ikke ønsker funksjonen ikke fordi jeg har hatt problemer) Bugs: Det er jo INIT-bugen som gjør beslag på veldig mye CPU og tømmer batteriet fort, men den fjerner man enkelt ved å skru på USB-debugging (et menyalternativ) Som med alle Android-telefoner så rooter man telefonen for å få lov til å kjøre flere programmer f. eks overklokke CPU, AdFree (fjerner reklame) og hva du måtte ønske egentlig. Har du et program du ikke får brukt fordi du ikke har root så kan du roote den, har du derimot ikke dette er det ikke noe stort poeng å gjøre det. Den siste FWen er ennå ikke hacka så om du kjøper tlf nå og får med den siste oppdateringen så må du uansett vente litt med rooting. Siden du spør om internminnet ikke er stort nok så antar jeg du blander root litt med Apps2SD. Dette kom standard i Android 2.1 (eller 2.2) (Apps2SD altså). Før måtte man roote for å få A2SD støtte. DHD har i tillegg 1.5GB å ta av så det trenger du neppe bekymre deg for. Flere og flere apps blir nå også skrevet sånn at de automatisk legger seg på SD om dette er støttet (noe som ikke er tilfelle med alle apps. De aller fleste støtter dette (noen er sperra så du ikke får lov (stort sett (eller bare?) kjøpeapps) og apps som har widgets vil slutte å fungere om du manuelt flytter de til SD), men da må du legge de over manuelt. Presis skjerm? Vet ikke HEEELT hva du mener. Dette er jo ikke en billig tlf fra 2008 med resitiv skjerm, men for å svare på spørsmålet ditt så kan jeg aldri huske å ha stussa over at noe ikke virker som det skal. Dette gjorde jeg heller aldri med den noe eldre Heroen jeg hadde før. DHD er den raskeste telefonen av de du nevner. Selv om Desire og DHD har samme klokkefrekvens så er det nyere teknologi i CPUen på DHD: HTC Desire HD is the first phone to use the 1 GHz MSM8255 Scorpion processor. This second generation Snapdragon processor uses a low-power 45nm process technology for higher integration and efficiency, and more than doubles the performance of the GPU. This allows for longer talk and standby times than the original HTC Desire even with a smaller capacity battery. Phone start-up time has also been improved from more than 40 seconds to around 10 seconds. (Thanks to Þór Adam) Kilde DHD har også 768MB RAM mot Desires 576. Z derimot har "bare" 800MHz CPU (annen type enn både DHD og Desire) og har "bare" 512MB RAM. Som du kan se av en Quadrant test (bechmarking program til smarttelefoner) så gruser DHD Desire: Kilde Her har vi en annen test med overklokket CPU: Endret 9. januar 2011 av LtdEdFred 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan ta roll-back (uten root)? Og finnes det en Stock Android 2.3 ROM? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=882427 Stock android 2.3 bruker den selv og den funker fjell Bla helt sist i tråden for å finne nyeste versjon. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hvordan ta roll-back (uten root)? Og finnes det en Stock Android 2.3 ROM? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=882427 Stock android 2.3 bruker den selv og den funker fjell Bla helt sist i tråden for å finne nyeste versjon. Det er forskjell på Stock og Modified som du sikkert kjører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Ja men verken htc eller google har kommet med en versjon til dhd så det er jo egentlig en selfølge... Og den er jo stock på den måten at det ikke ligger sense eller noe annet skin over Lenke til kommentar
Roundsound Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Her var det mange sider, orket ikke lese igjennom alle, så slenger ut et par spøsrmål; Hva er de vanligste problemene med Desire HD pr dags dato? Fungerer HTC Sense med backup, sperring og sporing av telefonen optimalt nå? Bugs som ikke er fikset enda? Hva er de største fordelene med rooting? Har ikke telefonen nok internminne til å kunne legge til tilstrekkelig med apps? Er skjermen presis? Hvordan måler prosessoren i denne telefonen seg opp mot den orginale Desire og Desire Z? Finnes det en benchmark e.l som viser dette grafisk? På forhånd takk. Mange klager på batteriet, men jeg tror de fleste av disse har hatt telefonen lenge nok til å egentlig kunne uttale seg. HTCSense bruker jeg ikke (fordi jeg ikke ønsker funksjonen ikke fordi jeg har hatt problemer) Bugs: Det er jo INIT-bugen som gjør beslag på veldig mye CPU og tømmer batteriet fort, men den fjerner man enkelt ved å skru på USB-debugging (et menyalternativ) Som med alle Android-telefoner så rooter man telefonen for å få lov til å kjøre flere programmer f. eks overklokke CPU, AdFree (fjerner reklame) og hva du måtte ønske egentlig. Har du et program du ikke får brukt fordi du ikke har root så kan du roote den, har du derimot ikke dette er det ikke noe stort poeng å gjøre det. Den siste FWen er ennå ikke hacka så om du kjøper tlf nå og får med den siste oppdateringen så må du uansett vente litt med rooting. Siden du spør om internminnet ikke er stort nok så antar jeg du blander root litt med Apps2SD. Dette kom standard i Android 2.1 (eller 2.2) (Apps2SD altså). Før måtte man roote for å få A2SD støtte. DHD har i tillegg 1.5GB å ta av så det trenger du neppe bekymre deg for. Flere og flere apps blir nå også skrevet sånn at de automatisk legger seg på SD om dette er støttet (noe som ikke er tilfelle med alle apps. De aller fleste støtter dette (noen er sperra så du ikke får lov (stort sett (eller bare?) kjøpeapps) og apps som har widgets vil slutte å fungere om du manuelt flytter de til SD), men da må du legge de over manuelt. Presis skjerm? Vet ikke HEEELT hva du mener. Dette er jo ikke en billig tlf fra 2008 med resitiv skjerm, men for å svare på spørsmålet ditt så kan jeg aldri huske å ha stussa over at noe ikke virker som det skal. Dette gjorde jeg heller aldri med den noe eldre Heroen jeg hadde før. DHD er den raskeste telefonen av de du nevner. Selv om Desire og DHD har samme klokkefrekvens så er det nyere teknologi i CPUen på DHD: HTC Desire HD is the first phone to use the 1 GHz MSM8255 Scorpion processor. This second generation Snapdragon processor uses a low-power 45nm process technology for higher integration and efficiency, and more than doubles the performance of the GPU. This allows for longer talk and standby times than the original HTC Desire even with a smaller capacity battery. Phone start-up time has also been improved from more than 40 seconds to around 10 seconds. (Thanks to Þór Adam) Kilde DHD har også 768MB RAM mot Desires 576. Z derimot har "bare" 800MHz CPU (annen type enn både DHD og Desire) og har "bare" 512MB RAM. Som du kan se av en Quadrant test (bechmarking program til smarttelefoner) så gruser DHD Desire Hvor mye har egentlig disse prosessorene å si til daglig bruk, og hvor mye er "skryt"? Vil man merke forskjell på Desire Z sin 800mhz og HD sin 1000mhz? Hva isåfall vil sinkes av denne? Regner med mye går på RAM? Og er det mulig å bruke 512Mb med RAM og mer? Det høres veldig mye ut. Takk for svar. Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hallo. Dere som har den mobilen her DHD er der fornøyd med telefoen ? åssen er batteri på den ? vil den kunne oppdateres til 2.3 ? Er keen på bestille sånn nå, står mellom den og Samsung Galaxy S... har x10 fra før av men er drit lei hele mobilen... Lenke til kommentar
Gandulf Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Noen som vil dele hvordan akkurat DIN Desire HD er mtp. byggekvalitet? Er så fryktelig usikker på om jeg skal satse på omlevering, eller bare leve med utstikkende deksler og prikk mellom skjerm og glass Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Hmm, ser at veldig mange av dere sliter med kvaliteten på telefon, det må være STORE forskjeller i batchene. Jeg fikk tlf som en av de første i Norge, skjermen knirker ikke og har ingen pixelfeil. Begge dekslene sitter som de skal uten verken buler eller skeivheter. Heller ingen glippe mellom dekslene og telefonen heller. Synd å høre om alle som har så mye feil med telefonen sine. Eneste jeg virkelig HATER med telefonen er at meldingstjeneren tryner støtt og ofte, virker ikke som htc håper de klarer å fikse feilen innen rimelig tid heller. Kanskje på tide å vurdere Market. Finnes et antall SMS/MMS-klienter der som fungerer både før og etter siste oppdatering. Noen som vil dele hvordan akkurat DIN Desire HD er mtp. byggekvalitet? Er så fryktelig usikker på om jeg skal satse på omlevering, eller bare leve med utstikkende deksler og prikk mellom skjerm og glass Batterideksel passer utmerket og trangt. Må dyttes på plass men da sitter det også bra. Sim deksel stikker ikke ut men en bitteliten forsenking på ene siden. Akkurat nok til at man kjenner det men det synes knpat. Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Faen til whining fra folk her inne. Går verden under om det er en bitteliten bule på simkort-lokket? Og ja, jeg er enig i at batterikapasiteten ikke er på topp etter den nyeste oppdateringen, men hva hjelper det å sitte her å whine over det? Sett heller opp et script eller noe som kan sende 10 000 hatmail til htc. Da skjer det sikkert noe. 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 For å oppsummere de siste innleggene her litt: Jeg er strålende fornøyd med min DHD. Jeg vil ikke skryte batterikapasiteten opp i skyene, men etter litt over et år med HTC Hero har jeg blitt godt vant med å lade hver dag. Batteriet tar heller ingen skade av å lades hver dag så jeg ser ingen grunn til å ikke starte dagen med fresh juice. Jeg kan skjønne at folk som kommer fra noe annet enn smarttelefon får litt schweiss av å lade litt oftere enn med den gode gamle Motorola Razr'en, men dette er en HELT annen kraftpakke enn ikke-smarttelefoner og krever naturligvis en liten forandring i daglige rutiner (noe som ikke aller er like glad i). Uten at jeg har laget noen analyse over dette så virker det som om det er folk med kliss nye telefoner som klager mest og at disse ikke har så god batteritid er jo en kombinasjon av at batteriet ikke er kjørt inn og at man i nyforelskelsen herjer en god del mer med telefonen enn man gjør etter at man har "utforsket den i filler". Jeg skal også innrømme at disse dekslene som sitter på telefonen ikke er festa på den mest bombesikre måten, men de sitter som de skal på min telefon, men resten av telefonen (inkludert skjerm) er bunnsolid. 1 Lenke til kommentar
logotol Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Har oppdaget at min DHD viser feil tid for Kanariøyene (f.eks Las Palmas), skal være en time forskjell fra norsk tid, men viser samme som i Norge. Dette gjelder både i global klokke visningen og når man er på Kanariøyene og velger at klokka skal bruke verdier fra nettverket. Andre som har samme problem, ligger problemet i Android (2.2.1) eller i telefonen? Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Noen som vil dele hvordan akkurat DIN Desire HD er mtp. byggekvalitet? Er så fryktelig usikker på om jeg skal satse på omlevering, eller bare leve med utstikkende deksler og prikk mellom skjerm og glass Min var også blant de første i Norge og byggekvaliteten på min er utmerket.. har sharp skjerm fant jeg ut som jeg er meget fornøyd med.. batteritiden min er betydelig bedre etter siste oppdatering, kjører dog LeeDrOiD 1.4 men batteriet mitt har alltid vært bra vel og merke.. Lenke til kommentar
diordna Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hei! Har en nøtt som er vanskelig å knekke... Byttet til Ludo mobil rett over nytt år, og siden da har jeg ikke hatt 3G som fungerer. Har gjort alt etter boka med tanke på APN innstillinger osv. Det snodige er at jeg har klart å "force" 3G til å fungere gjennom å slå på wifi hot spot. Jeg har kontaktet Kundeservice hos Ludo, uten at de har klart å finne ut av noe.. Det er det samme problemet med 2G/Egde. Noen med samme erfaring, eller tips til løsning? Telefonen det gjelder er selvfølgelig DHD. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hallo. Dere som har den mobilen her DHD er der fornøyd med telefoen ? åssen er batteri på den ? vil den kunne oppdateres til 2.3 ? Er keen på bestille sånn nå, står mellom den og Samsung Galaxy S... har x10 fra før av men er drit lei hele mobilen... Er superfornøyd med min telefon. Hatt den siden 30. desember nå og batteriet begynner som forventet å bli bedre. Du bør alikevel forvente å lade den hver natt da batteriet fort er på 15-20% om morgenen og dette er ikke nok til en arbeids/skoledag. Surfing osv. er rett og slett fantastisk på telefonen pga. størrelse på skjerm og hastighet på telefonen. Er sånn at jeg likegodt surfer på telefonen om jeg ikke ikke gidder reise meg for å gå til pcen eller hente laptopen et par meter borte Den skal visstnok kunne oppdateres til 2.3 Gingerbread ja, men om det tar for lang tid er jeg nok ikke alene om å fikse det selv (gidder ikke trikse med den helt enda) Jeg hadde forøvrig Nokia n97 fra før og denne telefonen er så mye bedre(mye pga. android, skjermen og det at du er connected til alt), selvom n97 også var high-end telefonen til Nokia og dyrere enn denne. Edit: Hvordan finner en egentlig ut hvilken skjermtype en har? Føler min er veldig lyssterk og har flotte farger (ikke blass), men er jo vanskelig å vite. Sammenlignet med en kompis sin og den er helt lik(begge kjøpte rundt jul) Endret 10. januar 2011 av M@R7!N Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Edit: Hvordan finner en egentlig ut hvilken skjermtype en har? Føler min er veldig lyssterk og har flotte farger (ikke blass), men er jo vanskelig å vite. Sammenlignet med en kompis sin og den er helt lik(begge kjøpte rundt jul) Du må skru opp telefonen.. Neida ta ut batteriet og hold inne volum ned mens du slår den på.. under information mener jeg det var.. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2011 Med ladekabel i da eller? Spørs hvor mange menyer som kommer opp uten batteri Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Med ladekabel i da eller? Spørs hvor mange menyer som kommer opp uten batteri Hehe glemte å legge til; sett inn batteri igjen og slå på telefon med volum ned holdt inne xD Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Hei! Har en nøtt som er vanskelig å knekke... Byttet til Ludo mobil rett over nytt år, og siden da har jeg ikke hatt 3G som fungerer. Har gjort alt etter boka med tanke på APN innstillinger osv. Det snodige er at jeg har klart å "force" 3G til å fungere gjennom å slå på wifi hot spot. Jeg har kontaktet Kundeservice hos Ludo, uten at de har klart å finne ut av noe.. Det er det samme problemet med 2G/Egde. Noen med samme erfaring, eller tips til løsning? Telefonen det gjelder er selvfølgelig DHD. Prøv å fjern proxy-server i APN innstillingene. Jeg har Tele2 og har alltid slitt med GPR/SEDGE/3G/HSDPA-tilkobling når jeg har hatt proxy satt opp (på alt fra Sony Ericsson K850 til Hero/Desire/Desire HD. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Er det ikke Tele2 som har svenske SIM-kort, slik at du må aktivere/godkjenne dataroaming? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå