Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

Lag egen mappe, eller putt den hvor du vil. Media er kanskje ett godt valg...

Men hvilken mappe skal jeg putte filmen i? jeg finner ikke filmen på mobilen..jeg har prøvd de fleste mappene men jeg finner ikke filmen på mobilen. Jeg vil ikke putte den i media fordi den har undermappe som Audio..uansett om jeg hadde laget ny mappe i Media hadde jeg ikke funnet filmen! Som jeg har sagt flere gangewr :/

Noen som har erfaring med dette?

du finner den ikke fordi den er feil format tenker jeg... konverter til mp4, da kan du konv. til 840x480 også som er native så sparer du plass og får fylt hele skjermen..

full-hd blurayrip går fra 8gb til 2gb uten at jeg ser noe kvalitetstap med innstillingene jeg bruker... skal kjøpe meg større sd-kort

Jeg tror ikke det er feil format? Støtter ikke telefonen WMV?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Kveld !

Har akkurat fått lagt inn android 2.3 på telefonen, men får ikke koblet meg til nettet til telenor så får ikke sendt mms eller gå online (wifi funker..)

Sjekket sidene til telenor og fant denne http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/internettpamobilen/oppsetthtcdesire.jsp

Men den funket ikke til meg.. Kan hende jeg har gjort noe feil.

Noen tips ? Takker :)

Nevermind... Tok bare litt tid så kom det seg :)

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Hva synes dere om byggekvaliteten til DHD? På min tlf er begge dekslene på baksiden skjeve/utstikkende, samt at jeg har en liten blank prikk under skjermen (ikke død piksel heldigvis). Leste tidligere i tråden om en som var på sin tredje DHD, og alle hadde pikselfeil. Utrolig irriterende når dette er en såpass kostbar telefon! :thumbdown:

Vurderer å levere inn og få en ny, men det tar vel flere uker (om ikke opptil en mnd) før jeg får en ny igjen? Da er jo mye av gleden borte med å ha en tlf som "ingen" andre har; om 1 mnd er ikke DHD så spesiell lenger, og den har antakeligvis sunket noen hundrelapper i pris =/

Siden jeg kjøpte telefonen 29.desember bør jeg vel snart bestemme meg for hva jeg vil gjøre.. men hvis jeg risikerer å få en ny telefon som er like dårlig sammenskrudd, og kanskje til og med med pikselfeil, så vurderer jeg å la være.

Forøvrig er jeg ellers godt fornøyd med telefonen, med unntak av litt smårusk, samt at batteritiden kunne vært bedre.

Endret av Gandulf
Lenke til kommentar

Hva synes dere om byggekvaliteten til DHD? På min tlf er begge dekslene på baksiden skjeve/utstikkende, samt at jeg har en liten blank prikk under skjermen (ikke død piksel heldigvis). Leste tidligere i tråden om en som var på sin tredje DHD, og alle hadde pikselfeil. Utrolig irriterende når dette er en såpass kostbar telefon! :thumbdown:

Vurderer å levere inn og få en ny, men det tar vel flere uker (om ikke opptil en mnd) før jeg får en ny igjen? Da er jo mye av gleden borte med å ha en tlf som "ingen" andre har; om 1 mnd er ikke DHD så spesiell lenger, og den har antakeligvis sunket noen hundrelapper i pris =/

Siden jeg kjøpte telefonen 29.desember bør jeg vel snart bestemme meg for hva jeg vil gjøre.. men hvis jeg risikerer å få en ny telefon som er like dårlig sammenskrudd, og kanskje til og med med pikselfeil, så vurderer jeg å la være.

Forøvrig er jeg ellers godt fornøyd med telefonen, med unntak av litt smårusk, samt at batteritiden kunne vært bedre.

Selv om den er varierende er byggekvaliteten terningkast 1.

Software er software - litt skakt ut, men det blir nok ok.

Batteriet: bruker man den som en pc får man batteri som en pc, bruker man den som en mobil har den et greit batteri. Kunne dog vært litt bedre.

HTC bør gjøre to ting:

- Ny og bedre fw

- Nytt sim deksel gratis til alle som klager

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar

En del av dekselproblemet er vel at de er latterlig vanskelige å montere riktig. SIM-dekselet er f.eks. veldig lett å montere slik at det buler ut på midten.

Mulig? den jeg har erfart er buling rundt kontaktene, pluss slark. Generelt veldig dårlig kvalitetsfølelse...

Er fort gjort å svartmale DHD pga bagateller, men siden Hero kom for 1.5 år siden har den visse krav å innfri. Det meste har gått frem, men noe er dessverre to skritt tilbake.

Alt i alt frem, men den totale tillitt i forhold til konkurenter er hos meg svekket

Lenke til kommentar

En del av dekselproblemet er vel at de er latterlig vanskelige å montere riktig. SIM-dekselet er f.eks. veldig lett å montere slik at det buler ut på midten.

Hvordan monteres dette uten at det buler ut? Iflg. Coop Elektro tror HTC dette skyldes selve SIM-kortet, og de er visst smertelig klar over problemet (heldigvis!).

Hos meg buler batteridekselet ut i det øvre hjørnet, samt at plastkanten som går rundt skjermen (og visstnok skal være der) ikke er jevn hele veien; noen steder stikker den passelig ut mens andre steder er den såpass "lav" at skjermen er ubeskyttet (hvis man legger den med skjermen ned).

Det som irriterer meg mest er egentlig den lille blanke prikken under skjermen, spørsmålet er om jeg skal bry meg noe om dette? :hmm:

Lenke til kommentar

Custom ROM? Eller har jeg gått glipp av noe?

Er vel bare kommt en Custom test Rom, som man ikke kan gjøre så mye på mener jeg.

Om det ikke var noe mellom linjene der jeg gikk glipp av så finnes det jo mange custom ROMs. Jeg tenkte faktisk å gå inn på denne tråden nå for å spørre om noen fler har installert Custom ROM på sin DHD. Kjører nå Revolution HD 2.0.3 med Android 2.2.1, root, no ads og det skrytes av RAM optimalization og diverse (ubrukelige) programmer er fjernet. Jeg har ingenting å utsette på denne, men kan heller rose den opp i skyene da jeg bare har brukt den i noen timer. Det var overraskende lett å få til også. Om noen lurer på hvilken metode jeg brukte (det finnes flere og de varierer litt i hva man oppnår og hvor komplisert det er) så lånte jeg en Windows maskin og gikk for jkoljo sin One click Radio S-OFF. Kjempepraktisk program ;)

Lenke til kommentar

Hvordan monteres dette uten at det buler ut?

Vanskelig å forklare, men man må trykke dekselet ned mot baksiden av telefonen under montering og ikke klemme det sammen ved å holde for hardt på sidekantene. Dekselet vil da (forhåpentligvis) gli på plass nesten av seg selv. Samme teknikken gjør det lett å få av uten bruk av makt. Det glir nesten urovekkende lett av.

Batteridekselet er også litt pain. For meg virker det som batteriet er i veien med mindre man trykker det godt inn før man setter dekselet på.

Det kan selvsagt være produksjonsfeil også, men det er verdt et forsøk hvis man slipper å styre med omlevering osv.

Lenke til kommentar

Lag egen mappe, eller putt den hvor du vil. Media er kanskje ett godt valg...

Men hvilken mappe skal jeg putte filmen i? jeg finner ikke filmen på mobilen..jeg har prøvd de fleste mappene men jeg finner ikke filmen på mobilen. Jeg vil ikke putte den i media fordi den har undermappe som Audio..uansett om jeg hadde laget ny mappe i Media hadde jeg ikke funnet filmen! Som jeg har sagt flere gangewr :/

Noen som har erfaring med dette?

du finner den ikke fordi den er feil format tenker jeg... konverter til mp4, da kan du konv. til 840x480 også som er native så sparer du plass og får fylt hele skjermen..

full-hd blurayrip går fra 8gb til 2gb uten at jeg ser noe kvalitetstap med innstillingene jeg bruker... skal kjøpe meg større sd-kort

Jeg tror ikke det er feil format? Støtter ikke telefonen WMV?

Lenke til kommentar

Hvilken avspiller bruker du? Bruker du Vplayer eller Rockplayer kan du velge akkurat hvor du vil hente fila fra. Begge spiller av de aller fleste formater (til og med .mkv, men tlf har etter hva jeg har hørt litt problemer med 720p oppløsning (men dette er jo strengt tatt rimelig overkill uansett)).

Lenke til kommentar

Ser at den siste prog. oppdateringen er trukket tilbake. Godt er det, for før denne fungerte Desire HD'n min perfekt.

Etter oppdateringen virker det som den ene feilen etter den andre gjør seg gjeldende.

Nå har mobilen i løpet av natta, mens den stod på lading, funnet ut at den ikke finner minnekortet. Og etter at jeg har koblet det til PC'n uten telefonen, virker det som kortet rett og slett er ødelagt....

Andre med samme problemer?

Noen som har forsøkt en roll-back til forrige prog. vare versjon?

Lenke til kommentar

Er der ikke slik at kun den innebygde spilleren bruker maskinvareaksellerasjon med mindre du har root? Da skal 720p gli fint. Ikke testet selv dog.

Telefonen takler nok oppløsingen 720p, men jeg tror ikke det går i containeren .mkv da dette er ganske komprimert og det krever ganske mye kraft å dekomprimere det mens du spiller av. Har du 720p i f. eks .mp4 vil det nok la seg spille av, men med mindre du bruker telefonen som streamer via DLNA, er jo 720p et latterlig overkill format å spille av på 4.3".

Lenke til kommentar

Her var det mange sider, orket ikke lese igjennom alle, så slenger ut et par spøsrmål;

Hva er de vanligste problemene med Desire HD pr dags dato?

Fungerer HTC Sense med backup, sperring og sporing av telefonen optimalt nå?

Bugs som ikke er fikset enda?

Hva er de største fordelene med rooting? Har ikke telefonen nok internminne til å kunne legge til tilstrekkelig med apps?

Er skjermen presis?

Hvordan måler prosessoren i denne telefonen seg opp mot den orginale Desire og Desire Z?

Finnes det en benchmark e.l som viser dette grafisk?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...